Gå til innhold

Tv

lkruses
 Share

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som vet om det er store prosjektet å få tven til å funke når man kjører?Kjedelig å må stoppe for å gløtte litt.Tven sitter i 03 x5.

Takker for alt av svar Jenter og gutter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er vertfall kobla på speedoen....tv`en forsvinner med en gang jeg passerer 5km/t...Har sett mange som selger sånne ledninger som overstyrer denne funksjonen på autopower.se! Greide faktisk ikke å finne noen der akkurat nå, men den er ca 10cm lang har har en plugg i begge endene masse ledninger mellom og en klump midt på :P Ser for meg at man bare plaserer denne mellom den orginale pluggen og tv-enheten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ein TV-free modul på ebay. Denne kobler ein inn på kabelen som går inn på TV modulen. Veldig enkelt. Skal også gå ann å programere TV modulen slik att ein ikkje treng dette adapteret. Trur ikkje det går ann å trekke ut ein kabel. Trur dette går på IBUS signala, og da henter den det nokk frå speedometert. Skal sjå om eg finn igjen programmet for å få TV free. Har lasta det ned på maskina heime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det var noen knappekombinasjoner man kunne trykke for å fjerne denne sperren, men så vidt jeg husker så fjerna dem denne muligheten på alle versjoner etter 2000....

Har prøvd det på min som er 2001, og det funka heller dårlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k-bus går vell meir på kritisk ting i bilen. Alt som har med stereo, video og navigasjon bruker Ibus. Har koble meg inn på Ibus'n via TV-free adapteret, og eg ser att chip'en som gjer att tv'n virker når ein kjøyre er i alle fall kobla til kabelen som overfører Ibus signala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det stemmer. K-bus er brukt til slike ting. Men k-bus er ikkje tilkobla tv modulen. Her er ei oversikt over inngangane som er på tv modulen:

http://www.bimmernav.com/images/BMW-TV-Tuner.gif

Har koble til PC og "sniffa" litt på det som går på ibus signal. Så eg trur att chipen som er i tv-free adapteret kunn sperrer for dei signala som forteller att TV modulen skal koble ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...