Springsteen Skrevet April 24, 2010 Forfatter Share Skrevet April 24, 2010 Jeg var i går og hentet meg et nytt taktrekk, og tenkte jeg skulle lage en liten oppskrift for hvordan det byttes. Aldri laget noe slik før, så jeg mangler gjerne noen bilder etc. Det er i grunnen ikke en særlig avansert jobb, men tar fort litt tid. Her er da utgangspunktet(med ett sete tatt ut): Jeg begynte med å ta ut begge setene og støvsuge Under passasjersetet må denne kobles fra(også flere hvis en har varme, el.justering etc): Så skrudde jeg ut solskjermene: Neste på listen er så håndtakene, og de diverse interiørlysene. Her ser jeg jeg har et stort hull der jeg glemte å bruke kameraet. Når alle disse så er tatt ut er det klart for å ta av dekslene på A-B-C-stolpene. Disse er festet med klips, og er mer eller mindre bare å nøkke av, Setebeltefestet må selvsagt skrues av Edderkopper trivdes tydelig bak dekslene ved bakruten Nå faller nok selve taktrekket fint ned i hodet på deg, more or less Det å få det helt ut strevet jeg litt med, men det gikk med litt forsiktig bøying og makt Videre var det lettere å få inn det nye, siden jeg fant en bedre måte å få det inn, og tok vinduet ned, og vips Så begynte monteringen, som storsett er samme prosedyre, bare motsatt vei. Dette taktrekket, som er fra en '98 M3 har som dere ser lys til solskjermene, noe jeg ikke hadde fra før, så her fikk jeg med en bit av ledningsnettet, og koblet videre på dette, fram med prøvelampe, og tok strøm fra interiørlyset i midten. Så fant jeg fram denne saken her: og steamet gulvteppe, seter, pedaler, deksler osv; før jeg satt inn igjen setene. Jeg har desverre ikke bilde av fullført prosjekt, da det ble for mørkt ute etter jeg tok bilen ut av garasjen. Skal prøve å få tatt noen i morgen. Hvis noen skal gjøre denne jobben, og lurer på noe er det bare å spørre, så gir jeg svar etter beste evne Sjakalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet April 25, 2010 Share Skrevet April 25, 2010 Nydelig bil å hjelper utrolig bra med sort taktrek,men må bytte stoff pakningene/listene rundt vindu bak å dører så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Mai 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2010 Et lite kjørebilde fra i dag.. Rykende ferskt, rett fra kamera Har en hel del flere som jeg kan legge ut etterhvert, men nå er det Brann-kamp Ser nesten ut som "mjøsas beckham" blir toppscorer for oss i år,. DA er det stusselig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mai 9, 2010 Share Skrevet Mai 9, 2010 Ser nesten ut til at dere taper i dag også, ikke overraskende... Kult bilde da ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Mai 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2010 Gir aldri opp, men er fornøyd med å ikke rykke ned Takk, planen var egentlig bare å ta bilde av broderens boble Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2010 Sjakalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 Ahh det er så lekkert!! Gleder meg som en unge selv, får lakkert alpina leppa mi denne uka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2010 Skjønner godt at du gleder deg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alec Skrevet Juni 16, 2010 Share Skrevet Juni 16, 2010 Veldig pen bil Og Alpina leppa på E36 er feeeet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWentusiasten Skrevet Juni 17, 2010 Share Skrevet Juni 17, 2010 Se her ja! fått ut bilen i go'været. Du holder den strøken og unik! Står respekt av det. Så nå er han ferdig utdannet og i jobb vel? Blir noe rullings i byen denne helgen når gutta boys kommer tilbake til riktig fylke. Så om du vil, kan vi jo kjøre en liten reunion med noen skikkelige bilder. Opplett er et dyrbart værforhold i bergen by. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2010 Se her ja! fått ut bilen i go'været. Du holder den strøken og unik! Står respekt av det. Så nå er han ferdig utdannet og i jobb vel? Blir noe rullings i byen denne helgen når gutta boys kommer tilbake til riktig fylke. Så om du vil, kan vi jo kjøre en liten reunion med noen skikkelige bilder. Opplett er et dyrbart værforhold i bergen by. Jo takk Hehe, ja det har du rett i angående været. Ferdig utdannet og i jobbsøking er vel en mer korrekt beskriving Det hadde vært kjekt det gjerne. Må se litt an i forhold til at broderen har bursdag i morgen og det er litt planer rundt det i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrageGundersen Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 Har nett lest gjennom prosjekttråden din her, og må seia (som alle andre) at det hjalp med originalblinkerane! Rett senk og rett dimensjon på dekka! Berre synd det er ein 316i. Ser rart ut med desse originale skjørta frå BMW; er dei au med i Alpinestylinga? :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 Skjørtene er org M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet August 25, 2010 Forfatter Share Skrevet August 25, 2010 Da har bilen fått montert camber-justering både forran og bak, og da nye styrestag i samme slengen. Samt 4hjulskontroll/justering hos Eran-auto på Søfteland (anbefales på det varmeste!). Kan fint påstå den aldri har vært bedre å kjøre enn nå, med litt "sporty" vinkling og alle avstivingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå