nune Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 hva er best måte og bruke 15-20 tusen på en e36 sedan? noen som har noen førmeininge på dette?
ChrZZ Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Motor. Enten kjøpe en 323/325 eller oppgradere den man har med turbo.
R Andersen Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Det spørs jo hva du liker. Motor, kjøreegenskaper, styling eller stereo? Turbokit ville jeg ikke satset på.
Fredrik Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 En skikkelig service på et autorisert BMW-verksted... med ettersyn/skifte av samtlige foringer i understel/forstilling, fjærer, støtdempere, bremseskiver, bremseklosser, bremsekalipere. Hvis det er penger igjen etter en slik omgang bruker du de på nye kvalitetsdekk...
bmwhans Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 hvorfor absolutt på et bmw verksted? er jo det dyreste stedet å gjøre det på..
eriklepe Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 bedre å betale 900,- timen på folk som har gjort samme jobb 100 ganger før enn 500,- timen til folk som knapt har sett biltypen før.... -jeg er lei uatoriserte sjapper som ikke gjør skikkelig arbeid.
Brættis Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Enig med eriklepe. Mener man fort kan få ijenn de kronene i kortere arbeidstid og god service. Finnes self. unntak både på forhandler- og frittstående siden..
hartvix Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Enig med Fredrik. Bruk pengene på vedlikehold, understell og dekk Men det er lov å sjekke litt rundt om priser hos forskjellige verksteder da
antiloop Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Nå skriver ikke eier av bilen om hvilken tilstand bilen er i og hvilke oppgraderinger som er ønsket så det blir vel litt vanskelig å anbefale noe som helst før han opplyser oss om det!
Fredrik Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Nå skriver ikke eier av bilen om hvilken tilstand bilen er i og hvilke oppgraderinger som er ønsket så det blir vel litt vanskelig å anbefale noe som helst før han opplyser oss om det! Klart, men generelt lider nå E36 og tidlige E46 modeller av manglende vedlikehold. Når bilene blir eldre og/eller har kjørt langt er det litt begrenset hva folk har lyst til å betale for (og det er absolut forståelig)... og skifte av foringer (dog ikke alle), støtdempere og bremseskiver er reltaivt kostbart. Når bilene i tillegg er ungdomsbiler... blir fort nye felger prioritert fremfor nye foringer. Jeg har akkurat skiftet samtlige foringer, støtdempere, bremseskiver, bremseklosser på min 2003 E46 318d Touring som har kjørt 103000 Km... og bilen ble dynamisk som ny igjen. Man forstår ikke helt hvor stor forskjellen er før jobben er gjort...
nune Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 hmm takk for mange svar... men jeg tenkte mer på utseende på bilen, da bilen er i veldig bra stand... foringer bak er byttet og har liggende nye foringer til bilen forran... utenom har bilen fått greit med service. og er i utgangspunktet fin og se på. den er original, og har gått kun skarve 110 000 km. så jeg tente og kansje bruke 15000 kr + lakkering, på diverse invendig og utvendig styling(kansje delajer osv) på bilen. bilde kan legges ut da jeg får tatt noen av bilen.. (blir ikke i dette været,uff...)
eriklepe Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 er lakken så dårlig da? forsøk først med proff rubbing og polering. sett pengene på konto og la de ligge, det ville jeg gjort
R Andersen Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 -jeg er lei uatoriserte sjapper som ikke gjør skikkelig arbeid. Og jeg er lei av autoriserte veksteder som ikke gjør jobben de tar betalt for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå