Gå til innhold

photoshoots av din bil! postes hit!

Share

bra poseringer??  

58 stemmer

1. 1. bra poseringer??

• ja
      11
    • nei
      48

Anbefalte innlegg

Enkelte blader har utrolig bra bilder. Kan lære mye av de!

Begynn å kjøp feks tyske auto motor und sport. Ofte legger de utrolig mye arbeid i bildene. Ikke bare fine bilder der bilen står foran en fin bakgrunn liksom ,men ekstreme bilder der to biler drifter med bare noen cm klaring mellom feks. Prøv det i praksis og få et riktig komponert bilde!

Ellers så er National Geographic helt utrolig når det gjelder kvalitet på bildene. Se på de og lær!

PS: Spennende tråd det her forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

virker som alle på bimmerforums har ordentlig kamera! d80 og eos osv!! :\

Enig, men det er nok fordi de som poster flest bilder - og de beste bildene - har sterk interesse for dette, og har jobbet seg opp fra (og vokst fra :) ) et enklere kamera, slik at de gode bildene de poster ikke bare er resultatet av bra utstyr, men av lang trening også. :)

Egentlig skulle det hendt oftere at bildepostere var mer drevet av entusiasme og lærelyst, selv om de manglet fototeoretisk kunnskap og dyrt utstyr - slik som badsha her. :)

Dessuten, et kompaktkamera som er ute og jobber, vil alltid levere bedre bilder enn et speilreflekskamera som samler støv på hyllen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå kjøpt meg stativ,

Heisan, det var kjapt!

Siden tråden har dreiet seg ganske mye om kameratekniske ting en stund nå, tenkte jeg at jeg ville komme med en kommentar til det som var utgangspunktet ditt - dvs poseringene. Jeg ser på det første bildet ditt (med bilen foran inngangspartiet med "25" over døren): Dette er et velkjent tema fra brosjyrer og reklame - der det alltid er lovlig å parkere rett foran inngangen :) - og alltid ledig parkeringsplass. :shock: Ved å plassere en blank 3-serie foran et flott inngangsparti om kvelden, sender man et signal om at her arbeider den unge avdelingslederen overtid og legger grunnlaget for snarlig karriereavansement - mens alle de andre har dratt hjem. Ergo; eier du 3-serie, er du vellykket og på vei oppover - du er "inne". :)

Men her er problemet med bildet ditt: Bilen sperrer utsikten mot inngangen - og når man ser på bildet får man i stedet tanker om en litt brysk sikkerhetsvakt som stenger veien og hindrer deg i å komme inn et sted du gjerne ville være. :-s Hvis du enten hadde flyttet bilen, eller tok bildet fra en litt annen vinkel, kan du få et bilde der man kan la blikket vandre innover i bildet; først bort til førerdøren, og så videre bort til bygningens inngangsparti - dvs. det er sammenheng mellom de to. På denne måten kan du også få bil og bygning til å smelte sammen til et felles bildemotiv - og samtidig kan du aktivt bruke bilens plassering til å skygge for stygge søppelkasser, reklameskilt osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der jeg vettu :lol::lol: ble nemmelig beste forsikringsselger hehehe

Beste forsikringsselger ja, ikke dårlig! :)

Godt å se at det er flere Elkjøpere her inne, hehe... Venter fortsatt på min første bmw, kommer i sommer. Får ta en felles photoshot da!

mvh

André Hesselroth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var der jeg vettu :lol::lol: ble nemmelig beste forsikringsselger hehehe

Beste forsikringsselger ja, ikke dårlig! :)

Godt å se at det er flere Elkjøpere her inne, hehe... Venter fortsatt på min første bmw, kommer i sommer. Får ta en felles photoshot da!

mvh

André Hesselroth

det må vi gjøre vettu kompis, og ja navnet ditt virker veldig kjent :lol: ligget i toppen du oxo ikkesant, på rankinga :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt, titt enten på serien Top Gear (som de fleste burde kjenne til her). Her er det meeeeget god filming som man kan få idéer til for å fotografere.

ELLER kjøp bladet Top Gear. MEGET mye av det samme her også. Kjempefine bilder og meget gode motiver/komposisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt, titt enten på serien Top Gear (som de fleste burde kjenne til her). Her er det meeeeget god filming som man kan få idéer til for å fotografere.

ELLER kjøp bladet Top Gear. MEGET mye av det samme her også. Kjempefine bilder og meget gode motiver/komposisjoner.

ahh konge da må jeg få tak i top gear bladet, men får man tak i disse på narvesen?? 7/11?, og bedre bilder skal bli, det skal jeg love dere :lol: må bare vente på sola og riktig tidspungt, da skal det bli bilder!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...