Gå til innhold

photoshoots av din bil! postes hit!

Share

bra poseringer??  

58 stemmer

1. 1. bra poseringer??

• ja
      11
    • nei
      48

Anbefalte innlegg

Skikkeligt stilige bilder ChrZZ!! Må få meg et slikt kamera :twisted:

Hehe. Joda, men ikke bare kameraet/utstyret det kommer an på ;)

Objektivet jeg bruker her, koster btw 3000,- f.eks. (Link)

Koster å være kar ;)

Hehe..nei så klart, men man må jo begynne et sted, og da hjelper det jo på med ok utstyr :wink:

Lærer noe nytt hver dag :) Heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er overhodet ingen ekspert, men jeg har likevel et par gode tips dersom man ønsker å ta seriøse bilder av bilen.

1. 1.Ikke ta bilder av bilen når sola står midt på himmelen. Det er gjerne da man få mest lyst til å ta bilder, men lyset blir i de fleste tilfeller utrolig flatt og kjedelig. Dessuten vil alle skjolder og imperfeksjoner bli mer synlige. Vent heller til sola er på vei ned. Alternativt kan man ta bilder en dag det er litt overskyet. Skyer på himmelen kan gi utrolig fine effekter.
    250_5020.jpg
    Info: Lukketid 1/4 sec, Blender f3,5, ISO 100, Brennvidde 18mm. Ingen blitz.
    Utstyr: Canon 300D + 18-55mm kit objektiv + stativ.
    Untitled-1.jpg
    Info: Lukketid 1/50 sec, Blender f22, ISO 100, Brennvidde 18mm. Ingen blitz.
    Utstyr: Canon 300D + 18-55mm kit objektiv + stativ.
    2. Prøv tele! - Gå lenger bort fra bilen og kompenser med å bruke masse zoom. For mange vil sikkert dette innebære å investere i et ekstra objektiv. Fordelen er at proporsjonene på bilen blir mer korrekte.
    CRW_1249_small.jpg
    Info: Lukketid 1/25 sec, Blender f29,0, ISO 100, Brennvidde 130mm. Ingen blitz.
    Utstyr: Canon 300D + Canon EF 55-200mm f/4.5-5.6 USM + stativ.
    Untitled-2.jpg
    Info: Lukketid 4,0 sec, Blender f/16,0, ISO 100, Brennvidde 200mm. Ingen blitz.
    Utstyr: Canon 300D + Canon EF 70-200mm f/4L USM + stativ.
    3. Finn nye vinkler. - Skrått forfra med sving på hjulet er gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kaller jeg skikkelig bilder kilronan mne dette er vel oxo redigert i photoshop ikke sant? veldig fine bilder!

Jeg mener 99,9% av alle bilder kan forbedres betraktelig ved hjelp av en kjapp tur innom Photoshop. Og da mener jeg ikke avansert retusjering/manipulering eller andre finurligheter, men enkel justering av hvitbalanse, kontrast, farger og ikke minst oppskarping. Kompaktkameraer leverer stort sett relativt skarpe bilder rett fra minnebrikken mens speilreflekskameraer som regel produserer ganske softe bilder. Alle som bruker speilrefleks har med andre ord mye å hente på å lære seg litt om de justeringsmulighetene de har, spesielt ved bruk av RAW-formatet.

Det desidert viktigste når jeg holder kameraet i hånda er at motivet kommer i fokus. Resten kan man stort sett rette opp i Photoshop. Et siste tips er å ta MANGE bilder når man først er i gang. Da er sjansen desto større for at man får ETT som ser virkelig bra ut. Det er ikke uten grunn at kameraet til en pressefotograf ikke bare sier klikk!, men klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk-klikk hver gang vedkommende får øye på noe artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lien:

Enten kjøp Canon 350D/400D eller Nikon. Styr for Guds skyld unna Samsung. Det er egentlig bare to produsenter i kameraverden, og det er Nikon og Canon. Sony, Samsung, og annet møl kan strengt tatt bare legge seg.

Disse to produsentene er det folk bruker mest, folk er mest fornøyd med, og det det finnes mest tilleggsutstyr til (både originale og uoriginale).

Er en på forumet her som selger sitt 350D-kamera til 4000,-. Jeg ville f.eks. ha kjøpt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en på forumet her som selger sitt 350D-kamera til 4000,-. Jeg ville f.eks. ha kjøpt det.

350D er faktisk et svært bra kamera. Det er egentlig liten vits i å prøve å henge med på utviklings-racet når det for eksempel gjelder speilrefleks. Det kommer alltid noen nye artige fuksjoner i hver nye modell, men bildekvaliteten er stort sett den samme. Dvs. stort sett strålende!

Et kamerahus som 350D eller 400D kan holde i mange, mange år uten å bli umoderne. Etterhvert som man lærer seg nye teknikker så vil garantert også kameraet vokse med oppgavene. En begrensning med disse kameraene er gjerne det objektivet som følger med i pakka. Men dersom man etterhvert investerer i mer påkostede objektiver så vil man sannsynligvis bare bli enda mer imponert over hvilket potensiale det faktisk ligger i selve kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lien:

Enten kjøp Canon 350D/400D eller Nikon. Styr for Guds skyld unna Samsung. Det er egentlig bare to produsenter i kameraverden, og det er Nikon og Canon. Sony, Samsung, og annet møl kan strengt tatt bare legge seg.

Disse to produsentene er det folk bruker mest, folk er mest fornøyd med, og det det finnes mest tilleggsutstyr til (både originale og uoriginale).

Det er akkurat det jeg har tenkt og. Har prøvd Samsung kameraet men det virker litt pinglete, og når det bare følger med AA batterier, da blir jeg litt betenkt. Har kommet over et Nikon D40 for 4k, og et 350D til 3,5K. Hva ville dere valgt? Nikon D40 er jo et nyere kamera, men har jo samtidig en 3 år gammel bildebrikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hadde vært mye bedre hvis de f.eks Kilronan hadde lagt ut litt info om hvilke oppsett/innstillinger han hadde på sitt kamera da bildene ble tatt.. Var utrolig bra bilder!! :D

Jeg har selv et eos-350D, men det skranter litt kunnskapen så er veldig lett å vri bort på "den grønne knappen" og knipse i vei :oops:

Edit: Jeg fant ut at det gikk an å finne ut litt info selv;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg har tenkt og. Har prøvd Samsung kameraet men det virker litt pinglete, og når det bare følger med AA batterier, da blir jeg litt betenkt. Har kommet over et Nikon D40 for 4k, og et 350D til 3,5K. Hva ville dere valgt? Nikon D40 er jo et nyere kamera, men har jo samtidig en 3 år gammel bildebrikke.

Det jeg ville anbefalt (og gjort selv), hadde vært å:

- Lese denne testen av Nikon D40 -> http://www.akam.no/test/speilrefleks/te ... _d40/33885

- Lese denne testen av Canon 350D -> http://www.akam.no/test/speilrefleks/te ... 350d/14944

- Lest litt her og SØKT (for, du er ikke den eneste som har spurt det spørsmålet) etter anbefalingen på disse to kameraene: http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hadde vært mye bedre hvis de f.eks Kilronan hadde lagt ut litt info om hvilke oppsett/innstillinger han hadde på sitt kamera da bildene ble tatt.. Var utrolig bra bilder!! :D

Takk :)

Har lagt ut info under hvert bilde i posten min over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...