biltema2000 Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 hvordan får man bort poleringsskjoller... hvordan poler uten å få skjoller?
Yngvejos Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Utifra nicket ditt, har jeg et tips. Bytt ut biltema poleringen i meguiars eller autoglym.
Quattrokiller Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Utifra nicket ditt, har jeg et tips.Bytt ut biltema poleringen i meguiars eller autoglym. !
biltema2000 Skrevet April 6, 2007 Forfatter Skrevet April 6, 2007 bruker autoglym, eller hva d heter....
PIIIPower Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 noen tips bare: 1. ikke poler i direkte sollys. 2. bruk nok voks, ikke for mye.. 3. tørk vekk tørr voks med en annen fille en den du skal polere med. 4. Resultatet blir MYE bedre med en ordentlig maskin. behøver ikke koste 4000,- men fra rundt en 1500,- får du en bra på strøm. Skal man bruke luft bør man opp på en 50-100 liters kompressor med 3 eller mer HK..
Berre83 Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Autoglm poleringa er veldig temperatur bevisst, bør være over 15 grader når du bruker den. Men har du en mørk bil f.eks. svart så ville jeg brukt an annen polering for å unngå polerings skjolder
Søreng Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 brukte autoglym sin polering, virket brillefint.. Har svart bil og var vel en 12-13 grader.. Ingen skjolder etter det vertfall.. Brukte jo rimelig lang tid og gjor det nøye også da! Det er bare å gnikke så går det nok bort
Christopher Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Les bruksanvisningen sier nå jeg! skal gnies rimelig hardt i sirkler til den SKINNER åååå vil jeg polere
Innovation Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 hvordan får man bort poleringsskjoller... hvordan poler uten å få skjoller? Ulike poleringsmidler inneholder ulik mende silikonbaserte kjemikalier. Dette danner fort skjolder om man ikke har nok friksjon ved polering. Skjoldene vil gå vekk etter hvert, men ønsker du å fjerne dette raskt, er beste tips å starte på nytt. Bruke gjerne en maskin som sikrer nok friskjon, men pass på å ikke brenne lakken! Det er mange ulike maskiner som kan brukes til dette, men hver krever sin egen teknikk. Leser at du benytter Autoglym, noe som er helt greit for bil og er enkelt å arbeide med. Har du en mørk bil anbefaler jeg at du kjøper deg en flaske med "Ultra deep shine" som den heter. Den vil oppleves bedre på en mørk bil og gir ikke så lett skjolder som f.eks. "Super resin polish". OM du ikke har tilgang på maskin for å gjøre jobben vil jeg anbefale at du bruker så lite polish på kluten som mulig, bruk gjerne en skumgummibit. Du kan også benytte litt vann på bilen når du påfører polisher, denne teknikken benyttet jeg selv da jeg drev med bilshine, og vil hjelpe til med å fordele polishen bedre på lakken. Deretter er det viktig at du bruker rene kluter når du skal polere av, samtidig som du ofte bør venne på kluten slik at du ikke gnir med en tøybit som sallerede er full av polish. Bruk også en hardvoks når du er fornøyd med grunnlaget. Sørg for å gjøre jobben i garasje eller i skyggen. Lykke til!
biltema2000 Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 takker for alle svar, ble litt klokere på det nå...
Glenno Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Legger til med en DIY fra torshovbil: http://www.torshovbil.no/htmldoc/polerebilen.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå