am0n Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Batteriet er så å si nytt og lader som bare det. Har ikke sjekket jording nei. Pluggene er nye, coilene er friske. kan det være noe kødd med hjernen? sitter en ettermontert chip i den. Ja kan jo prøve og rense LMM i morgen. Er så kjett å dra bilen på verksted å betale tusen vis for å finne ut at det er en liten drittfeil ...=(
Grasatfahrer Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Vel allerhelst ville jeg ha trodd det var noe med puggene eller coilen din.. Uasnett det skader ikke å rense LMM uansett. Bare pass på trådene
Robin_Isak Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Batteriet er så å si nytt og lader som bare det. Har ikke sjekket jording nei. Pluggene er nye, coilene er friske. kan det være noe kødd med hjernen? sitter en ettermontert chip i den. Ja kan jo prøve og rense LMM i morgen. Er så kjett å dra bilen på verksted å betale tusen vis for å finne ut at det er en liten drittfeil ...=( Hvordan VET du at coilene er friske? Ikke for å mase, men er nysgjerrig. Du trenger ikke få frem en feil med en coil før du belaster den...
Øyvind L. Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Vel på tomgang skal den gå fint med LMM utkoblet , men drar du den litt på turtall skal den gå helt forjævlig. Forøvrig kan du rense LMM med brakeclean ( forsiktig med trådene , og ta den av bilen først ) . Luftfilter? Plugger? Bensin? Coil? Hvordan er spenningen på batteriet? Har du sjekket jordingen mellom motor og chassis? Jeg kjører min S50 uten innsug på. Da er alle 6 spjellene helt synlig. Den går helt fint. Den går ikke slik som du beskriver. Når LMM kobles ut så går ECU i nødprogram. Det går helt fint å kjøre med. Vi snakker luftMASSEmåler her og ikke luftMENGDEmåler??
Grasatfahrer Skrevet April 8, 2007 Skrevet April 8, 2007 Jeg kjører min S50 uten innsug på. Da er alle 6 spjellene helt synlig. Den går helt fint. Den går ikke slik som du beskriver. Når LMM kobles ut så går ECU i nødprogram. Det går helt fint å kjøre med. Vi snakker luftMASSEmåler her og ikke luftMENGDEmåler?? Jofa den går i nødprogram, men du merker at den ikke går som den skal Altså , stor forskjel å kjøre med og uten MAF tilkoblet .
Øyvind L. Skrevet April 8, 2007 Skrevet April 8, 2007 Jeg kjører min S50 uten innsug på. Da er alle 6 spjellene helt synlig. Den går helt fint. Den går ikke slik som du beskriver. Når LMM kobles ut så går ECU i nødprogram. Det går helt fint å kjøre med. Vi snakker luftMASSEmåler her og ikke luftMENGDEmåler?? Jofa den går i nødprogram, men du merker at den ikke går som den skal Altså , stor forskjel å kjøre med og uten MAF tilkoblet . På min er det ikke stor forskjell om en ikke LMM er koblet til, men er det feil på lmm og den er tilkoblet så går den ikke bra. Da fusker den på tomgang også etter en stund.
panasync Skrevet April 8, 2007 Skrevet April 8, 2007 På min er det ikke stor forskjell om en ikke LMM er koblet til, men er det feil på lmm og den er tilkoblet så går den ikke bra. Da fusker den på tomgang også etter en stund. Samme er også min erfaring. Utenom at den fusket på høyt turtall uten lmm innkoblet(5000-6000)..
Grasatfahrer Skrevet April 8, 2007 Skrevet April 8, 2007 På min er det ikke stor forskjell om en ikke LMM er koblet til, men er det feil på lmm og den er tilkoblet så går den ikke bra. Da fusker den på tomgang også etter en stund. Samme er også min erfaring. Utenom at den fusket på høyt turtall uten lmm innkoblet(5000-6000).. Jeg vil vel kalle å fuske for stor forskjell jeg da
panasync Skrevet April 8, 2007 Skrevet April 8, 2007 Jo, men hovedpoenget mitt var at den sviver bortimot 100% uten lmm.. De fleste kjører ikke så ofte over 5000 til vanlig uansett Kjører du uten luftmassemåler, så går ecuèn ut ifra faste parametre. Så blandingen blir ikke langt borte, selv om den selvsagt ikke er optimal Når det gjelder luft mengde måler(og ikke masse måler), så har jeg opplevd større forskjeller. Men har også hørt om andre som har kjørt uten lmm, uten noen form for fusking:)
Grasatfahrer Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Jo, men hovedpoenget mitt var at den sviver bortimot 100% uten lmm..De fleste kjører ikke så ofte over 5000 til vanlig uansett Kjører du uten luftmassemåler, så går ecuèn ut ifra faste parametre. Så blandingen blir ikke langt borte, selv om den selvsagt ikke er optimal Når det gjelder luft mengde måler(og ikke masse måler), så har jeg opplevd større forskjeller. Men har også hørt om andre som har kjørt uten lmm, uten noen form for fusking:) Vel , jeg har nå hatt noen Bmw`er opp igjennom tiden , og det er ikke få ganger jeg har feilsøkt mtp en gåen luftmassemåler. Bilen går ikke optimalt uten denne tilkoblet ( det er jo en grunn til at den er der? ) Men har en problemer med dette , så finner helt sikkert Bmw verkstedet ut av det Luftmasse måleren eller luftmengdemåleren sitter etter luftfilteret og før innsugsmanifoilden .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå