Gå til innhold

7" touch Dvd/gps (Pioneer) - integrert i E46, lowbudget

Anbefalte innlegg

Informasjonen fra kjørecomputeren vil du uavhengig av navi'en ha tilgang til i instrumentpanelet om den er installert. I alle fall info om forbruk, service, distanse osv.

Jarl

Jammen dette er jo strålende :) Da slipper jeg å velge et annet bilmerke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AudunR: Hvordan går det med prosjektet? Er litt nysgjerrig på hvor mye du må kappe av luftekanalene bak klimakontrollen. For der er det ikke mange centimeterene inn til kanalene. Det går jo også metallrør til klimaen som muligens kommer i veien for en 2DIN spiller.

Har sett en del på E46fanatics.com hvor det er en del som har satt inn 2DIN spillere. De har måttet jobbe en god del for å få til dette.

Tror ikke det er så vanskelig som det høres ut.. Man må bare lage en slags ramme til radio modulen, slik at denne ikke står inntill rørene. En slags beskyttelse.. Ellers er det faktisk lite modifisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AudunR: Hvordan går det med prosjektet? Er litt nysgjerrig på hvor mye du må kappe av luftekanalene bak klimakontrollen. For der er det ikke mange centimeterene inn til kanalene. Det går jo også metallrør til klimaen som muligens kommer i veien for en 2DIN spiller.

Har sett en del på E46fanatics.com hvor det er en del som har satt inn 2DIN spillere. De har måttet jobbe en god del for å få til dette.

Tror ikke det er så vanskelig som det høres ut.. Man må bare lage en slags ramme til radio modulen, slik at denne ikke står inntill rørene. En slags beskyttelse.. Ellers er det faktisk lite modifisering!

Har du sett bak klimakontrollen noen gang? Det er ikke rare plassen baki der. Er grunnere enn en spiller i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Til dere som eventuelt vurderer å kjøpe headuniter fra USA, så bør dere være klar over at de har en annen type FM radio der borte, som kun har "halve frekvenser" i forhold til den vi bruker her i europa, slik at radiodelen blir mer eller mindre ubrukelig.

Er vel å ta i litt vel mye det..! Jeg har kjøpt original cd-spiller til min e46 fra usa (ebay.com), og her i fr.stad, så får jeg inn både p3, kanal 24, p4 og lokalradioene! så det fungerer helt greit for meg :P

Men er jo som du sier, desimaltallene er bare oddetall: 101,1 101,3 101,5 osv

Sorry for off topic her, men endel spillere kan ofte fikses til å takle alle frekvensene. Noen har en bryter inni eller på baksiden. Og noen kan du bytte en eller annen liten komponent på. Så kan du forrandre fra amerikansk til europeisk og omvendt.

Er neppe alle spillere dette går på, men har hørt endel som har gjort dette bla. på Alpine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjøpt et deksel fra mybimmer.net som kosta 2000kr. Jeg dro til strømmen bilradio for å få de til å montere en AVIC-D3 spiller (double din). Etter et par timer skjønte de at double din spilleren ikke passet inn pga plassen bak klimakontrollen ikke er dyp nok. Dermed klikka det for gutta på strømmen bilradio og det endte med at jeg måtte kjøpe en enkel din spiller istedefor....

Jeg vil anbefale å styre unna strømmen bilradio fordi gutta er grinete og de har knukket noen plastik deksler etter å ha trukket ledningene til spilleren min... ingen av instrumentene mine i dashbortet funka etter monteringa dems heller, men det gadd de ikke fikse før noen dager etterpå:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Nei, jeg har og 2002 modellen (facelift/320d/150hk+). Hadde den lille navi'en, men ettermonterte den store. Endel arbeid var det jo med kabling osv.,men absolutt verdt det. Fant komponentene på Ebay, samt en tysk netthandel.

Informasjonen fra kjørecomputeren vil du uavhengig av navi'en ha tilgang til i instrumentpanelet om den er installert. I alle fall info om forbruk, service, distanse osv.

Jarle

du har ikke lyst å forklare litt mere om hvordan du gjorde dette? har selv den lille navien i min 04 320d, men vil oppgradere til den store..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det første er å anskaffe de komponentene du trenger/mangler. Jeg oppgraderte også til MKIV samtidig. I tillegg trenger du tuner og kabelsett. Selve monteringen er ikke spesiellt vanskelig, men tar endel tid. Må jo ta ut endel av innredningen, paneler og seter. Samtidig må en også flytte på komponentene i dashbordet. Jeg har linker til der hvor jeg fant de mest nyttige tipsene om du trenger dette. Alle komponentene jeg trengte fant jeg på EBay. Viss en jobber effektiv er det vel en 10-12 timers jobb første gangen en gjør det siden en må ta det litt forsiktig.....

Resultatet er i alle fall nydelig! Jeg mener at dette blir det absolutt flotteste visuellt sett, samtidig som bilen blir mer attraktiv. Telefon, kjørecomputer, cd-veksler og rattkontroller er fortsatt orginalt intergrert.

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dobbel DIN i E46 er umulig?..

Ser da tydelig en kar som monterer dette t.o.m med en fyldig DIY jeg men som trådstarter linker til i første innlegg ;)

Og flott ble det og! En løsning som er penere en de fleste 1-DIN løsninger som finnes. Det finnes i tillegg fungerende løsninger for overgang til multifunksjonsratt fra de mest vanlige produsentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Heisann.

Jeg skal prøve meg på 2 din spiller i min e46 cab. Tror det kommer til å gå fint men for å få plass, må man modifisere luft kanalen bak aircondition kontrollene. Jeg har kjøpt alle komponentene jeg trenger så jeg sitter bare å venter nå.

Komponentene:

- BMW climate control relocation

- BMW 2 din installasjons kit

- E46 2 din Bezel (ramma rundt spillern)

- 2 din spillern: Pioneer avh-p6000dvd.

Leter fotsatt etter en dings som får rattkontrollene til å funke med spillern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...