Ole@Automote Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Skrevet Desember 31, 2007 Dæven nå fikk jeg tak i Z3M bakende inkl diff og bremser o joy :whoa:
Aroid Skrevet Desember 31, 2007 Skrevet Desember 31, 2007 hvor stor er bremsan på Z3M bake? passer traversen bake rett på E30? helt lik eller er det noen forsterkninger?
Ole@Automote Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Skrevet Januar 1, 2008 hvor stor er bremsan på Z3M bake?passer traversen bake rett på E30? helt lik eller er det noen forsterkninger? Traversen er lik men bærebruene, stikkakslingene og diffen er myye sterkere. Jeg husker ikke hvor store bremsene er bak på z3m men går ut i fra att de er like store som på e36 m3. Uansett så skal jeg ha på 330 mm skiver med 6 stempla kalipper
George Constanza Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Vet hartge bygde 6 biler med e28 m5 motoren i e30, de kalte de H35-24. Men pga av for store kostnader forbundet med dette, ble de lagt på is. Her er et par bilder av en orginal en: Her av en gateracer:
Ole@Automote Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 Skulle fått kloa i en av de 6 bilene, ser de har masert og flytta torpedovegg for å få motoren lenger bak. Alltid arti å se i motor rommet på biler med tilsvarende maskin som meg
Harald e30R Skrevet Februar 5, 2008 Skrevet Februar 5, 2008 BilbyggerietDA skrev : På S38/b36 så mistenker jeg att dette er rekkefølgen 1 Oljenivå Statisk Blå/gul 2 Oljenivå Dynamisk Blå/hvit 5 Speed puls (må kobles hvis ikke mister man effekt) Svart/hvit 7 DWA tyverialarm 11 Kjølevann temp Brun/gul 13 bensinpumpe Grønn/lilla 16 Speedo diagnose Hvit/gul 17 Samme som over Hvit/lilla 20 Turtall signal Svart 21 Tenning Grønn 22 Tenning diagnose stikk Grønn/hvit 23 Olje temp Brun/grønn 25 Ladelampe dynamo Blå Det her fant jeg på en tysk side og er fritt oversatt fra Tysk noe jeg ikke kan og det er en del ting der jeg stusser på!! Noen som har noen ideer! Hei, lurte litt på hvordan du koblet motoren i bilen din jeg :0) jeg fant ett koblings skjema på nettet og nr 5 som du sier er Speed + er ikke den Oljetrykk? Noen råd til meg? S38: 1 Generator 2 Ölniveau statisch 3 Verbrauchsignal 4 Fernthermometer 5 Öldruck 6 Zündplus gesichert 7 Zündplus ungesichert 8 DWA 9 Drehzahlsignal 10 Ölniveau dynamisch 11 SI 12 13 Benzinpumpe 14 Geschwindigkeitssignal (vom Tacho) 15 16 Diagnose RXD 17 Diagnose TXD 18 Anlasser 19 Diagnose P6SP 20 Fernthermometer Wasser
Ole@Automote Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det. Mvh Ole
Harald e30R Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det.Mvh Ole Ok.. sender pm da jeg.. Forresten. lager du ett abdapter mellom bilen og motoren eller kobler du om kontaktene?
Ole@Automote Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Skrevet Februar 6, 2008 Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det.Mvh Ole Ok.. sender pm da jeg.. Forresten. lager du ett abdapter mellom bilen og motoren eller kobler du om kontaktene? Jeg klipper av kontakten på motorsiden så setter jeg på en plugg som passer i e30M3 pluggen min, da blir motoren lett å selge seinere til andre e30 prosjekter som plug and play og M3`en min kan bli orginal igjen enkelt
Harald e30R Skrevet Februar 6, 2008 Skrevet Februar 6, 2008 Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det.Mvh Ole Ok.. sender pm da jeg.. Forresten. lager du ett abdapter mellom bilen og motoren eller kobler du om kontaktene? Jeg klipper av kontakten på motorsiden så setter jeg på en plugg som passer i e30M3 pluggen min, da blir motoren lett å selge seinere til andre e30 prosjekter som plug and play og M3`en min kan bli orginal igjen enkelt Ok, det hørtes jo fornuftig ut :0) har litt lyst til også gjøre det jeg også men tørr ikke helt og klippe kontakten på motorsiden.. tror jeg lager til ett abdapter.. hvis jeg kan få det pent i værtfall
Ole@Automote Skrevet Mars 14, 2008 Forfatter Skrevet Mars 14, 2008 Fikk justerbart senke sett til M`en nå, KW justerbart til BMW Z3M!! Så i morgo så kommer Z3M bakenden og senkesettet på plass. Har i tilegg fått thermostathus fra e28 M5 sånn att jeg kan senke motoren en smule uten å kutte i ramme vangen
Ole@Automote Skrevet Mars 15, 2008 Forfatter Skrevet Mars 15, 2008 HUUUMF!! Jeg skulle bytte foring i den nye fancy Z3M diffen min, så klarte jeg å slå av øret som foringen satt i!! å huff og huff, får kjøpe meg ny bakplate da. Bilde av tilsvarende bak plate som jeg ødela
M3 E 30 Skrevet Mars 23, 2008 Skrevet Mars 23, 2008 Hvor koblett du speedpuls signale ditt på for att motoren skulle få rett signal og ikkje bare gå i nød program ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå