Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
hvor stor er bremsan på Z3M bake?

passer traversen bake rett på E30? helt lik eller er det noen forsterkninger?

Traversen er lik men bærebruene, stikkakslingene og diffen er myye sterkere.

Jeg husker ikke hvor store bremsene er bak på z3m men går ut i fra att de er like store som på e36 m3. Uansett så skal jeg ha på 330 mm skiver med 6 stempla kalipper

• 1 month later...
Skrevet

BilbyggerietDA skrev :

På S38/b36 så mistenker jeg att dette er rekkefølgen

1 Oljenivå Statisk Blå/gul

2 Oljenivå Dynamisk Blå/hvit

5 Speed puls (må kobles hvis ikke mister man effekt) Svart/hvit

7 DWA tyverialarm

11 Kjølevann temp Brun/gul

13 bensinpumpe Grønn/lilla

16 Speedo diagnose Hvit/gul

17 Samme som over Hvit/lilla

20 Turtall signal Svart

21 Tenning Grønn

22 Tenning diagnose stikk Grønn/hvit

23 Olje temp Brun/grønn

25 Ladelampe dynamo Blå

Det her fant jeg på en tysk side og er fritt oversatt fra Tysk noe jeg ikke kan og det er en del ting der jeg stusser på!! Noen som har noen ideer!

Hei, lurte litt på hvordan du koblet motoren i bilen din jeg :0)

jeg fant ett koblings skjema på nettet og nr 5 som du sier er Speed + er ikke den Oljetrykk?

Noen råd til meg?

S38:

1 Generator

2 Ölniveau statisch

3 Verbrauchsignal

4 Fernthermometer

5 Öldruck

6 Zündplus gesichert

7 Zündplus ungesichert

8 DWA

9 Drehzahlsignal

10 Ölniveau dynamisch

11 SI

12

13 Benzinpumpe

14 Geschwindigkeitssignal (vom Tacho)

15

16 Diagnose RXD

17 Diagnose TXD

18 Anlasser

19 Diagnose P6SP

20 Fernthermometer Wasser

Skrevet

Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det.

Mvh Ole

Skrevet
Jeg er ikke helt ferdig med oppkoblinga enda, har bare fått den til å starte. Jeg kan gi deg hva jeg har når jeg kommer hjem fra Maldivene om 14 dager, bare send meg en pm for å minne meg på det.

Mvh Ole

Ok.. sender pm da jeg.. :D

Forresten. lager du ett abdapter mellom bilen og motoren eller kobler du om kontaktene?

Skrevet

Mvh Ole

Forresten. lager du ett abdapter mellom bilen og motoren eller kobler du om kontaktene?

Jeg klipper av kontakten på motorsiden så setter jeg på en plugg som passer i e30M3 pluggen min, da blir motoren lett å selge seinere til andre e30 prosjekter som plug and play og M3`en min kan bli orginal igjen enkelt 8)

Skrevet

Mvh Ole

Jeg klipper av kontakten på motorsiden så setter jeg på en plugg som passer i e30M3 pluggen min, da blir motoren lett å selge seinere til andre e30 prosjekter som plug and play og M3`en min kan bli orginal igjen enkelt 8)

Ok, det hørtes jo fornuftig ut :0) har litt lyst til også gjøre det jeg også men tørr ikke helt og klippe kontakten på motorsiden.. tror jeg lager til ett abdapter.. hvis jeg kan få det pent i værtfall :?

• 1 month later...
Skrevet

Fikk justerbart senke sett til M`en nå, KW justerbart til BMW Z3M!! Så i morgo så kommer Z3M bakenden og senkesettet på plass. Har i tilegg fått thermostathus fra e28 M5 sånn att jeg kan senke motoren en smule uten å kutte i ramme vangen 8)

Skrevet

HUUUMF!! Jeg skulle bytte foring i den nye fancy Z3M diffen min, så klarte jeg å slå av øret som foringen satt i!! :grr:

å huff og huff, får kjøpe meg ny bakplate da.

Bilde av tilsvarende bak plate som jeg ødela

65_1.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...