Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hadde vore fint om du kunne sende de til meg nor du hadde tid.

Kjørte bilen på div eksos sveising i dag og reiser bort for en tid så har desverre ikke de koblings papira her i øyeblikket, men tror de står en eller anna plass i denne tråden så du får lete 8)

Ellers til det andre spørsmålet, Lakkverkstedet er ikke oppe å går enda vi driver å bygger det i dette øyeblikk. Ellers så holder vi til på Storås litt sør for Trondheim

• 2 weeks later...
Skrevet

vess det e nånn som treng nokka papira,, så e det bære å ta kontakt,, kainn hjelpe litt tell der. gjorde deinn samme jobbe ifjor og det funke fælt :D

Skrevet

vet ikke helt hvordan du gjorde det med senking av travers, men det er ihvertfall ikke en bra ting å gjøre, du vil få mer positiv camber på ytterse hjulet i svinger da det fjærer, og du vil få lengre avstand mellom "roll center" og bilens sentrale tyngdepunkt som vil føre til mer krenging.

pc9ounvedcaqsyk03r6r.jpg

Skrevet
vet ikke helt hvordan du gjorde det med senking av travers, men det er ihvertfall ikke en bra ting å gjøre, du vil få mer positiv camber på ytterse hjulet i svinger da det fjærer, og du vil få lengre avstand mellom "roll center" og bilens sentrale tyngdepunkt som vil føre til mer krenging.

pc9ounvedcaqsyk03r6r.jpg

Jepp det kan så være men har ikke så mye valg hvis jeg skal få igjen panser, ett alternativ er å flytte motoren lenger bakover men da må torpedovegg flyttes drastisk, de fleste som gjør denne ombyggingen velger den løsningen jeg har valgt. Det ser heller ikke ut som om TÜV har ett problem med dette. uansett så er det ikke så mye fjæring lenger så store utslag tviler jeg på att det har.

Dette kan vell også kompanseres med justerbare camber plater på topplageret hvis jeg ikke leser helt feil, i og med att hjulet kommer lenger ut i hjulbuen så kan jeg flytte etter demperen. Eller er jeg helt på jorde nå??

Skrevet

Ja du kan justere etter for å få mer negativ camber, men du vil fortsatt få økning i positiv camber ved fjæring.

Da E30 gikk i gruppe A kjørte de med innfestningene til bærearmene høyere opp.

osdw7geiqlg93ln2hph5.jpg

tmhafy7s0pfcani2f4lo.jpg

Men uansett, siden mange har gjort det sånn skal jeg ikke komme å :lecture:. det ser da ut til å fungere bra.

Stå på videre, bra prosjekt! :D

Skrevet

Jeg har faktisk sett på ett sånt hjuloppheng og det er oppe til vurdering, så vi får se hva som skjer videre, er ett evig varende prosjekt det her 8)

Men i sommer så skal det kjøres sånn som det er 8)

Skrevet

Er håp for kjøring på ACR eksos kommer på plass 8) Rustfritt 2 x 2,5" med Magnaflow lyddempere de har faktisk livstidsgarranti :lol: Er også så kalt x rør i dem for å balansere eksosen 8)

Ikke noen slibrige komentarer på DTM stussene dette er en e30 M3 og den skal ha DTM stuss da det er en DTM bil!!! :wink:

CIMG2815.jpg

CIMG2827.jpg

CIMG2824.jpg

Skrevet
Ja du kan justere etter for å få mer negativ camber, men du vil fortsatt få økning i positiv camber ved fjæring.

Da E30 gikk i gruppe A kjørte de med innfestningene til bærearmene høyere opp.

osdw7geiqlg93ln2hph5.jpg

tmhafy7s0pfcani2f4lo.jpg

Men uansett, siden mange har gjort det sånn skal jeg ikke komme å :lecture:. det ser da ut til å fungere bra.

Stå på videre, bra prosjekt! :D

har noen peiling på hvor et slikt DTM undertell kan kjøpes??

det så meget interessang ut :)

Skrevet

Sånt hjuloppheng har jeg sett på tysk ebay og muligens koed. Hvis du går inn på siden min www.bilbyggeriet.no og videre til lenker så er det noen gode kandidater der, jeg er nesten sikker på att feks VAC selger sånt.

Tror jeg sikkler litt på sånt hjuloppheng selv, hadde løst en del problemer det, men skaper vell nye med biltilsynet hehe

Skrevet

Jeg viste jeg hadde sett dette en plass 8) Har litt lyst på dette men har i grunn ikke bygd bilen for max fart gjennom banen da hadde jeg beholdt orginal motoren for makan til balanse i en bil er det lenge siden jeg har opplevd. blir nokk litt framtung nå 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...