Ole@Automote Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 I depoet var det ikke mye synsing og "troing" for der var det personer som har gjort jobben, men samme det...Du må ha Alpina motorfester, de må modifiseres litt for at de skal passe helt(Vet ikke hvor disse selges lenger). Du må dunke litt i tropedoveggen, men ikke 10cm. Radiatoren må lages ny også. På 3,8L må du også flytte bensintrykk regulatoren. S38 motoren passer ikke i E30, derfor må du gjøre slike modifikasjoner får å få den til å passe skikkelig.. S50 er bedre, den passer rett i hvis man vet hva man driver med, men folk klarer jo å surre det til også. Alpina fester eller ikke motoren får ingen annen posisjon hvis du ikke modder torpedovegg eller senker traversj Du har rett i Bensintryks regulatoren den stikker høyt opp på tuppen av motoren, men ikke særlig mye høyere enn innsugs plenumet. Hvis jeg får flytta motoren lenger bak for å få igjen panser så trenger du ikke ny radiator da denne da ville ha fått plass foran motoren som vanlig og ikke inni frontstykket. Motoren er rett og slett både for lang og høy for E30 uten modding av ett eller annet. Dette er ting som jeg og 336mik vet fordi vi har prøvd det her og ikke fordi vi har hørt om folk som har gjort det
Øyvind L. Skrevet Juni 8, 2008 Skrevet Juni 8, 2008 Den er for stor for E30 ja, det er derfor den er stress å få nedi.. Det er Alpina festene som gjør at motoren får en slik vinkel at den passer. Det er veldig lite man skal trenge å gjøre med torpedoveggen. Den vinkelen motoren får med Alpina festene er ikke noe problem for motoren eller girkassen. Men samme det, vi kommer ikke noe lenger uansett..
Ole@Automote Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 Vinkelen blir ikke annerledes uansett hva du gjør, gearkassen min stanger allerede opp i tunnellen, det er forøvrig gearkasse festene som bestemmer vinkelen på oppsettet!! Men som du sier så slutter vi denne diskusjonen for dette er ikke noe jeg tror men veit!!
Gjest Skrevet Juni 9, 2008 Skrevet Juni 9, 2008 Hehe.. litt gøy att denne diskusjonen kommer opp igjen. Trvers må flyttes ned. jeg prøvde uten jeg å. men det går ikke. Det går til nød å modifisere bunnpanna da, lage enn `bulk` på 2-3 cm dybde. men å flytte ned traversen er best. du merker det ikke på kjøreegenskapene heller. Har kjørt mye e30 med m30(uten traversflytting) å med s38 som omtrent har samme vekt over fronten.Så det så=)
Ole@Automote Skrevet Juni 10, 2008 Forfatter Skrevet Juni 10, 2008 Ja arti diskusjon hvor alle som har prøvd å sette inn sånn motor er enig med trådstarter Nå har jo Alpina satt inn en sånn motor i e30 men det er med annet innsugs plenum kan hende det går da med flytting av bensin tryksregulatoren. Kan jo være att de har anna bunnpanne også. Mulig dette går med en tørrsump panne, men uansett jeg blir å flytte traversjen
Spiritus Sancti Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 Kosjen gå d her da? Åssen felger har du egentlig? M3 felger med kant? Hehe
Ole@Automote Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Skrevet Juni 21, 2008 Jeg er på sjøen i øyeblikket, men de siste delene er på vei og skilt er på plass så når jeg kommer hjem så blir det cruising Det er forøvrig M contur felger 9 x 17 og 10 x 17. BBS Race felger i Magnesium blir innkjøpt til vinters igjen, koster kr de felgene så må spare litt, regner med att måla blir 9 x 18" og 11 x 18". Må ha 18" for å få på 356 mm med 8 stempla K-sport bremsene mine, skal ha det samme som du har framme bak
Kristian Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 men får du ikke plass til 10x17 bak uten å valse som du har gjort?
Ole@Automote Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Skrevet Juni 22, 2008 10 x 17 går på uten valsing med annet innpress det er jeg 99 % sikker på, er masse plass på baksiden inn mot demperen her
pIMp Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Det går å få nedi en S38B36 uten å senke travers. S50 går heller ikke rett nedi. Plenum er for stort og grenrør går i stabstag(kan kansje ungås ved å lage egente motorfester?), exp tank må flyttes, mekanisk vifte må erstattes av en elektrisk. Ellers så passer den fysisk sett, men det er jo 1000andre småting som skal på plass for å gjøre en slik ombygging. En annen ting Øyvind.L skrur du mye bil selv? Basert på dine uttalelser på diverse forum virker det som du har bygd/eller vert med på å bygge endel biler.
Øyvind L. Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Det går å få nedi en S38B36 uten å senke travers.S50 går heller ikke rett nedi. Plenum er for stort og grenrør går i stabstag(kan kansje ungås ved å lage egente motorfester?), exp tank må flyttes, mekanisk vifte må erstattes av en elektrisk. Ellers så passer den fysisk sett, men det er jo 1000andre småting som skal på plass for å gjøre en slik ombygging. En annen ting Øyvind.L skrur du mye bil selv? Basert på dine uttalelser på diverse forum virker det som du har bygd/eller vert med på å bygge endel biler. Jeg har nok ikke byggd mange biler selv, men har sett ganske mange ombyde biler ettervært. Sett hordan det er blitt gjort og snakket en god del med de som har gjort jobbene. Eneste jeg ikke gjør er å sveise, det kan jeg ikke og jeg har ikke apparat heller. Lage deler osv kan jeg heller ikke så det må jeg betale noen for å gjøre.. Elles prøver jeg å gjøre det meste selv ja.. Har jo en E30M3 med S50B30 i så det blir en del skruing ja.. Jeg gidder heller ikke "finne opp hjulet på nytt" hver gang jeg vil gjøre noe så derfor henvenner jeg meg til folk jeg vet har gjort det skikkelig før. Sikkert derfor delene jeg kjøper ofte er veldig dyre. Her flere eksempler på det til min bil ang bremser osv.. Mekanisk vifte er jo ikke store jobben å ta av. E30M3 har standard med elektrisk vifte. Det bakerste grenerøret må bøyes fremover for at det ikke skal gå i torpedoveggen. Exp tanken må ikke flyttes, jeg har min på samme plassen som originalt. Du må modifisere innsuget litt, men hvis du bruker bremsekraftforsterker ifra en 2002tii og flytter bremsevesketanken ut på støtdempertårnet så blir det ikke så mye. Jegh har carbonboks så da blir det enda mindre. Jeg har fått laget nytt motorfeste på venstre siden og bruker det orignale festet på høyresiden, men med gummi ifra 3,2L. Radiatoren min er fra en E34 524d hvis ikke jeg husker feil. Det enkleste er bunnpanne ifra E34M50, men hvis du snur stabbstaget fremover så kan du burke original S50 bunnpanne.Også må du koble 4-5 ledninger for at den skal går riktig.. Starter, vanntemp, oljetemp, hastihetssignal osv. Selv om ikke diverse personer her på forumet ikke klarer å sette inn en S38 i en E30 så betyr jo ikke det at det ikke er mulig, men det er jo det de påstår her.. Det blir litt rart å påstå det siden dette er blitt gjort i 10 år snart uten å senke traves. Men som sakt tideligere, samme det. Vi blir tydeligvis ikke enige.
pIMp Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Det går å få nedi en S38B36 uten å senke travers.S50 går heller ikke rett nedi. Plenum er for stort og grenrør går i stabstag(kan kansje ungås ved å lage egente motorfester?), exp tank må flyttes, mekanisk vifte må erstattes av en elektrisk. Ellers så passer den fysisk sett, men det er jo 1000andre småting som skal på plass for å gjøre en slik ombygging. En annen ting Øyvind.L skrur du mye bil selv? Basert på dine uttalelser på diverse forum virker det som du har bygd/eller vert med på å bygge endel biler. Jeg har nok ikke byggd mange biler selv, men har sett ganske mange ombyde biler ettervært. Sett hordan det er blitt gjort og snakket en god del med de som har gjort jobbene. Eneste jeg ikke gjør er å sveise, det kan jeg ikke og jeg har ikke apparat heller. Lage deler osv kan jeg heller ikke så det må jeg betale noen for å gjøre.. Elles prøver jeg å gjøre det meste selv ja.. Har jo en E30M3 med S50B30 i så det blir en del skruing ja.. Jeg gidder heller ikke "finne opp hjulet på nytt" hver gang jeg vil gjøre noe så derfor henvenner jeg meg til folk jeg vet har gjort det skikkelig før. Sikkert derfor delene jeg kjøper ofte er veldig dyre. Her flere eksempler på det til min bil ang bremser osv.. Mekanisk vifte er jo ikke store jobben å ta av. E30M3 har standard med elektrisk vifte. Det bakerste grenerøret må bøyes fremover for at det ikke skal gå i torpedoveggen. Exp tanken må ikke flyttes, jeg har min på samme plassen som originalt. Du må modifisere innsuget litt, men hvis du bruker bremsekraftforsterker ifra en 2002tii og flytter bremsevesketanken ut på støtdempertårnet så blir det ikke så mye. Jegh har carbonboks så da blir det enda mindre. Jeg har fått laget nytt motorfeste på venstre siden og bruker det orignale festet på høyresiden, men med gummi ifra 3,2L. Radiatoren min er fra en E34 524d hvis ikke jeg husker feil. Det enkleste er bunnpanne ifra E34M50, men hvis du snur stabbstaget fremover så kan du burke original S50 bunnpanne.Også må du koble 4-5 ledninger for at den skal går riktig.. Starter, vanntemp, oljetemp, hastihetssignal osv. Selv om ikke diverse personer her på forumet ikke klarer å sette inn en S38 i en E30 så betyr jo ikke det at det ikke er mulig, men det er jo det de påstår her.. Det blir litt rart å påstå det siden dette er blitt gjort i 10 år snart uten å senke traves. Men som sakt tideligere, samme det. Vi blir tydeligvis ikke enige. Da lurer jeg på om din motor står høyere en min. For mine org grenrør gikk ikke i torpedo, men i stabstag. Samme med b. kraft, så måtte feste flyttes ca 1" for å gå klar plenum, selv med golf1 b.kraft. Har ca5-6mm klaring fra bunpanne til tannstagn, så motoren er så lav, som det er mulig å få til Men nok off topic. Det er mulig å få nedi en s38 motor i e30 uten å senke travers. Her er et bilde av en e30 med S38B36 uten senket travers. Dålig bilde, men har i det minste bildebevis
Gjest Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Jeg vil se bilde av traversen jeg før jeg tror på dette. Alpina har aldri satt s38 i e30. Alpina brukte m30. Hartge satte i s38 i e30, men di flyttet motoren litt lengre bak å da er det mulig det går.
pIMp Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Jeg vil se bilde av traversen jeg før jeg tror på dette. Alpina har aldri satt s38 i e30. Alpina brukte m30. Hartge satte i s38 i e30, men di flyttet motoren litt lengre bak å da er det mulig det går. Skal se om jeg kan finne et bilde av travers, men Kristov her på forumet kan bekrefte at det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå