Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er nedenfra og opp den enkleste måten og hive inn M5 motoren? Ser passe trangt ut ja :lol:

Det er jævlig trangt, jeg fant ut att eneste måten å få inn motoren uten å demontere alt var nedenifra og opp da hadde jeg ikke plukket av noe og slipper å stå og montere gearkassen der hvor det ikke er plass overhode 8)

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fett prosjekt, men synes også 500hk er meget optimistisk. Så en tysker med en tuna 3.8 motor kom til rundt 380hk. Da med volumøkning til 3.9l, kammer, porting osv. Dette gikk visst noe fælt.

Er litt usikker på om jeg ville borra og stroka denne motoren så mye, vil tro at den kanskje vil bli litt latere responsmessig.

Skrevet
Fett prosjekt, men synes også 500hk er meget optimistisk. Så en tysker med en tuna 3.8 motor kom til rundt 380hk. Da med volumøkning til 3.9l, kammer, porting osv. Dette gikk visst noe fælt.

Er litt usikker på om jeg ville borra og stroka denne motoren så mye, vil tro at den kanskje vil bli litt latere responsmessig.

Gutta med peiling sier att det går, så da stoler jeg på dem 8) Koster penger men det får mann ta seg råd til 8)

Skrevet

Skiver blir altfor JALLA og rett og slett trafikkfarlig.. tenk deg hvor mye belastning det blir på travers, ikke no heldig om den skulle flytte på seg... hadde du sett hvordan travers/rammevanger hadde sett ut, hadde du skjønt hva jeg mente, er laget sentreringshylser orginalt, å det er det en grunn til...

Skrevet
Skiver blir altfor JALLA og rett og slett trafikkfarlig.. tenk deg hvor mye belastning det blir på travers, ikke no heldig om den skulle flytte på seg... hadde du sett hvordan travers/rammevanger hadde sett ut, hadde du skjønt hva jeg mente, er laget sentreringshylser orginalt, å det er det en grunn til...

Vet hvordan det ser ut. Evnt. kunne man tatt tjukke stålbiter og bora hull i? Traversen er jo bare skrudd fast i karosseriet med to bolter pr. side eller hva det var. Så oim du legger en tjukk stålbeta imellom der kunne da ikke det gjøre noe?

Skrevet

men må lage til så man får brukt orginale styringene der, ellers vil travers/forstilling flytte på seg, å det kan gi ett litt uheldig resultat... hehe

Skrevet
http://www.300mm.de/new/achse25/achse25.htm

Sånn blir det, smal sak å lage sånne selv...

Takker for linken 8) Tror jeg blir å lage sånne selv i stål.

Det jeg lurer på er om 25mm er nok, syns det insuget er høyt oppe i lufta nå! Er faen så trangt nedider 8)

Kan ikke senke motoren for mye heller for da kommer insugshullet til luftmengdemåleren i konflikt med bremsekraftforsterken :evil:

Men det er vell flere som har fått til det her så det går vell greit 8)

Skrevet
Sværing dette!

Helge Vik pleier vel å senke traversen noe for å få plass. Har sett distansebrikker i aluminium avertert et sted på nettet.

Å senke traversen er den tallentløse måten å gjøre det på. Det skal gå fint å få plass til den motoren uten å senke traversen..

Skrevet
Sværing dette!

Helge Vik pleier vel å senke traversen noe for å få plass. Har sett distansebrikker i aluminium avertert et sted på nettet.

Jeg har sett de pleier å senke traversen litt ja, lurer på om jeg skal lage hull i panseret i stedet :roll: Vi får se.

Ellers så var det spørsmål om antall hester 8) Det aner jeg ikke men rundt 500 hk må det gå an og få på en 4,2 liter :whoa:

Mener sport evo har dissene distanse-brikkene originalt...

Det har den vertfall ikke..

Skrevet
Sværing dette!

Å senke traversen er den tallentløse måten å gjøre det på. Det skal gå fint å få plass til den motoren uten å senke traversen..

Det skal godt gjøres å få til tror jeg.Ihvertfall med orginalt innsug.

På min e30 med panseret 1-2 cm høyere enn orginalt,og panser uten innmat,så hadde jeg slitemerker både på innsug og bunnpanne.Scoop er vel eneste løsning uten om å senke travers hvis man skal ha motoren orginal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...