Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følger deg på den Bilbyggeriet! S85 i E30 er _den_ grommeste konverteringa, hevet over enhver tvil i min bok :D

Det blir mye custom, men det skal gå helt fint. Tålmodighet og tykk lommebok er de to viktigste ingrediensene i et sånt custombygg.

Regner med at du ikke skal gå så hardt til verks som Piper Motorsport har gjort med sin E30 M3 S85?

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Løsningen heter DATASPRUT :wink: Selv om den er ny og grom er det bare en motor.

I mine øyne må dette være en av de grommeste motorene du kan ha i en e30 M3.

Det er vel ikke mange andre sprut en MOTEC som kan styre alle de fancy funksjonene på en sånn motor? MOTEC kan bla kontrolere dobbel VANOS og drive by wire. I tilegg til å bruke alle orginale sensorer da :D

EDIT: Glemte å si konge prosjekt!!! Lag en detaljert tråd om/med ombyggingen.

Skrevet

Har lest igjennom tråden til Piper nå og må si att de tar den vell langt :D

Ser de bygger om innsuget til S85 maskina for å få igjen panser, men det regner jeg med att jeg slipper med senket travers 8) Uansett så tror jeg det skal gå like fint å få inn denne maskina som S38 klompen for den er bare brutal stor :lol:

Kjenner jeg blir mere og mere gira på den nydelige M maskina så kan jo hende att jeg bare plukker ut S38 maskina med en gang og ikke setter skilter på bilen før jeg er ferdig igjen om ett år eller to 8)

Skrevet

En av de tinga som virkelig er viktig når du importerer en motor er få betale full MVA, for hvis du en gang i fram tiden skal godkjenne motoren så vil BT kreve kvitering på bet Mva før de i det hele tatt vurderer å godkjenne bygget. Har du papira i orden så får du ting igjennom også :wink:

Jeg får heller satse på å snike den inn under t-skjorta :lol:

Skrevet
Løsningen heter DATASPRUT :wink: Selv om den er ny og grom er det bare en motor.

I mine øyne må dette være en av de grommeste motorene du kan ha i en e30 M3.

Det er vel ikke mange andre sprut en MOTEC som kan styre alle de fancy funksjonene på en sånn motor? MOTEC kan bla kontrolere dobbel VANOS og drive by wire. I tilegg til å bruke alle orginale sensorer da :D

EDIT: Glemte å si konge prosjekt!!! Lag en detaljert tråd om/med ombyggingen.

Motec M800 styrer 8 koiler, men det koster også. Jeg kjøre M600 på min S50 og den boksen koster også en god del mere en vanlige datasprut, men så styrer M600 vanos også og jeg bruker orginalt lednigsnett og følere. Genialt.

Skrevet

Gutta på Piper tok det jo forferdelig langt da, med å bytte hele opphenget å greier, ser for meg at du nok vil gjøre det enklere, uten at resultatet blir verre av den grunn :)

Få på :)

Skrevet

Lite vits i å konsentrere seg ang å kunne styre alle coilene sekvensielt da.. Viktigste er at man klarer alle de vanos funksjonene og gasspjeld overføringen (+ alt annet snack denne motoren måtte ha)

Jeg trodde ikke du kom til å gå for denne løsningen, men gud beedre så morro dette blir :) Dette kommer nok til å dra en stakkars sunndaling opp til storås på inspeksjon etterhvert tror jeg ;)

SMG kasse å nå da eller? heheheh Den er sikkert like stor som motoren dog ;)

Skrevet

Nå har jeg jo allerede e36 M3 forstilling og Z3M bakstilling er rimelig gromt det å, i tilegg justerbart senkesett fra KW til Z3M mangler bare justerbare topplager framme og grovere stabstag så syns jeg understellet blir rimelig gromt.

Så har jeg jo K sport bremser i kjelleren som er rimelig heftige men får de ikke på før jeg får tak i 18" hjula jeg skal ha. BBS i magnesium :twisted:

Slutt resultatet på min M3 skal bli rimelig heftig men det er ett år eller 2 fram i tid, er så mange andre biler som skal jobbes på.

Om det blir SMG kassen fra M motoren eller en custom dog box det får vi se. hadde vært konge med SMG kassen da 8)

Skrevet

Det som er tøft med Motec M800 er at den kan styre sekvensiell girkasser opp til rattet, dobble vanoser osv.. Den boksen kan gjøre ALT du kan tenke deg. Men så koster den over 30 lapper også..

Skrevet

Gjennomfører du den motorkonverteringen der vil jeg ganske bestemt påstå at du ender opp med iallfall norges råeste e30m3. kan ikke bli bedre enn dette. lykke til :)

Noen som har link til det piperprosjektet forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...