Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Noen av dere som kan bekrefte at sport evo har disse brikkene orginalt? event delenr? Sport Evo har ikke disse mellom stykkene.. Hvorfor skulle BMW ødelegge kjøreegenskapene på Sport Evo med å senke traversen?? Senker du traversen så hever du bilen. Hever du bilen hever du også tyngde punktet. Høyt tyngdepunkt ødelegger kjøreegenskapene..
Bimmerlars Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Sværing dette!Helge Vik pleier vel å senke traversen noe for å få plass. Har sett distansebrikker i aluminium avertert et sted på nettet. Å senke traversen er den tallentløse måten å gjøre det på. Det skal gå fint å få plass til den motoren uten å senke traversen.. Hvilke negative konsekvenser får dette da?
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Tyngdepunktet blir høyere ja, men motoren står forsatt like lavt så vil ikke tro att tyngdepunktet blir ødelagt så mye, uansett denne bilen blir ikke bygd for rundetider, den blir bygd for leking, drifting og show faktoren Hadde rundetider vært viktig så hadde jeg ikke kjørt E30 i det hele tatt. Da hadde det blitt litt nyere BMW. Edit: En liten ting til, tyngdepunktet vil bli nærmere asfalten enn orginalt uansett for bilen skal selvfølgelig senkes med justerbart senkesett til den subber asfalten
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Sværing dette!Helge Vik pleier vel å senke traversen noe for å få plass. Har sett distansebrikker i aluminium avertert et sted på nettet. Å senke traversen er den tallentløse måten å gjøre det på. Det skal gå fint å få plass til den motoren uten å senke traversen.. Jeg skal vedde mye penger på att du ikke får til dette uten å lage hull i panser. Hvis dette skal gå så må innsuget skiftes eller modifiseres, Det hadde sikkert vært fint å fått tak i ett cabon innsug som hadde vært tilpassa men med det insuget som er der nå så er dette en umulig oppgave uten å senke traversen Motoren går ikke nermere traversjen og geakassen kan ikke vippes høyere opp. Det er no jævlig trangt
Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Hvis du senker traversen så løfter du jo hele fronten på bilen!! Taket, panser og fronten kommer jo høyrer.. Det er veldig negativt for kjøreegenskapene.. Hadde det vært S38B38 du hadde hatt litt problemer med å få plass til så skulle jeg skjønt deg, men en S38B36 er jo ikke så høy som b38 så den burde du fin få plass til hvis du vet hva du driver med.. Er litt synd at mange bygger om på den enkle måten for å ha det morro for så og selge videre til personer som går rundt å tror at nå har jeg fått en konge bil... Synd..
Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Sværing dette!Helge Vik pleier vel å senke traversen noe for å få plass. Har sett distansebrikker i aluminium avertert et sted på nettet. Å senke traversen er den tallentløse måten å gjøre det på. Det skal gå fint å få plass til den motoren uten å senke traversen.. Jeg skal vedde mye penger på att du ikke får til dette uten å lage hull i panser. Hvis dette skal gå så må innsuget skiftes eller modifiseres, Det hadde sikkert vært fint å fått tak i ett cabon innsug som hadde vært tilpassa men med det insuget som er der nå så er dette en umulig oppgave uten å senke traversen Motoren går ikke nermere traversjen og geakassen kan ikke vippes høyere opp. Det er no jævlig trangt En annen person som driver å bygger om M3en i skien, en bekjent av Helge Vik faktisk. Han bygger E30 med S38B38 i uten å senke traversen.. Rart at han får det til, men han vet kansje ikke hva han driver med..
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Hvis du senker traversen så løfter du jo hele fronten på bilen!! Taket, panser og fronten kommer jo høyrer.. Det er veldig negativt for kjøreegenskapene..Hadde det vært S38B38 du hadde hatt litt problemer med å få plass til så skulle jeg skjønt deg, men en S38B36 er jo ikke så høy som b38 så den burde du fin få plass til hvis du vet hva du driver med.. Er litt synd at mange bygger om på den enkle måten for å ha det morro for så og selge videre til personer som går rundt å tror at nå har jeg fått en konge bil... Synd.. For å være helt ærlig så tror jeg ikke du vet hva du snakker om. no offence. Det er ikke mulig å få motoren lenger ned. det er ikke klaring mellom travers og bunnpanne, jeg vil ikke kutte i traversjen. Og bunnpanna er uaktuelt å røre. Kunne kansje ha vært løst med tørr sump men det koster fort 20 - 30 lapper. Som skrevet lenger opp her så blir tyngdepunktet nærmere asfalten enn orginalt uansett for bilen blir senket mye lenger ned en orginalt.
Bimmerlars Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Hvorfor ikke fjerne hele innsugsboksen? Kjøre runners rett ut
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Hvorfor ikke fjerne hele innsugsboksen? Kjøre runners rett ut Det hadde jo vært kjempekult Men hva gjør jeg med luftmengdemåleren? Noen ideer any one?
Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Du for tro hva du vil, men du tar feil.. Har jeg snakker om gjør ikke noe med bunnpanne eller noe av det du nevner. Men kreativt valg av motorfester så løser det meste seg.. Jeg kjøre selv rundt i E30M3 med S50B30 motor i så litt ombygging har jeg vært bort i de siste årene. Det enkler er ikke alltid det beste desverre.
Jørgen Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Må si meg enig med dem som mener det ikke går her.. har selv en e30 med b36, og som bilbyggeriet skriver, den ligger heeeelt nepå traversen, tror jeg har 3mm klaring der... hvordan mener du da vi skal løse dette Øyvind??? Rart det er så mange av oss som er så talentløse? Helge Vik svarte jo også på dette på BMWccn, hvor han skrev at han shimset ned travers 12-15mm... hvorfor gjør han dette da? er han også talentløs? bare spør jeg....
Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Hvorfor ikke fjerne hele innsugsboksen? Kjøre runners rett ut Da må du ha datasprut.. Men den sviver greit uten innsuget, men da i nødprogram.
Jørgen Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 hva hjelper det med motorfester hvis man ikke får motoren lenger ned???? Den ligger jo fortsatt mot travers, hjelper ikke med andre fester da... eller??
Øyvind L. Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Må si meg enig med dem som mener det ikke går her.. har selv en e30 med b36, og som bilbyggeriet skriver, den ligger heeeelt nepå traversen, tror jeg har 3mm klaring der... hvordan mener du da vi skal løse dette Øyvind??? Rart det er så mange av oss som er så talentløse? Helge Vik svarte jo også på dette på BMWccn, hvor han skrev at han shimset ned travers 12-15mm... hvorfor gjør han dette da? er han også talentløs? bare spør jeg.... Helge er ikke tallentløs, langt ifra, men det betyr ikke at Helge er verdensmester i å bygge biler.. Hvis du ringer han så vil du nok få høre at det er mulig å få begge de motorene nedi uten å senke travers. Hvis ikke han mener det så lurer han deg.. Jeg er 110% sikker på at han vet hva som må kjøres..
Ole@Automote Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Du for tro hva du vil, men du tar feil..Har jeg snakker om gjør ikke noe med bunnpanne eller noe av det du nevner. Men kreativt valg av motorfester så løser det meste seg.. Jeg kjøre selv rundt i E30M3 med S50B30 motor i så litt ombygging har jeg vært bort i de siste årene. Det enkler er ikke alltid det beste desverre. Motoren kommer ikke nærmere Traversen uansett hvordan jeg lager motorfestene! Ergo den kommer ikke lenger ned! Jeg tar mere enn gjerne imot råd. Ting blir ikke gjort på enkleste måte men på den mest fornuftige måten, og hvis jeg lager scoop i panser så gjør jeg ikke noe med tyngdepunkt men estetisk så blir det kansje ikke så tøft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå