Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En kammerat av meg bygde en vanlig E30 med S38B38 motor i sist vinter. Han har ikke senket traversen og ikke laget noe sløvt hull i panseret!! Rart hvordan han fikk dette til?? Han vet kansje heller ikke hva han driver med.

Skrevet
Hvorfor ikke fjerne hele innsugsboksen? Kjøre runners rett ut

Da må du ha datasprut.. Men den sviver greit uten innsuget, men da i nødprogram.

Hmm i nødprogrammet så yter den bare 250 hk har jeg hørt rykter om?

Datasprut skal jeg ha uansett. så kansje løsningen er å kjøre uten innsugsboksen :wink: Det hadde vært perfekt.

Skrevet

går fint å få s38 i e30 uten å senke travers. 2 bekjente av meg har ikek senket travers. han ene har s38b36, han andre har s38b38. mener det er 325 gummiputer på begge,, pog alpina fester uten at jeg skal si det sikekrt, har kansje litt med vridninga på motorn også å gjøre, er iallefall flere som ikek har senka travers, men det er jo klart at kjappeste og billigste måte er jo å bare legge mellomlegg på travers.

Skrevet

Men hvorfor i alle verden kan du ikke fortelle oss hvordan dette blir gjort da? istedenfor å sitte her å kverulere... vi er bare ute etter å få det best mulig, ikke dra i gang en diskusjon med deg...

Skrevet
En kammerat av meg bygde en vanlig E30 med S38B38 motor i sist vinter. Han har ikke senket traversen og ikke laget noe sløvt hull i panseret!! Rart hvordan han fikk dette til?? Han vet kansje heller ikke hva han driver med.

Det kan muligens la seg gjøre hvis jeg flytter torpedoveggen 5 cm bakover men det er desverre uaktuelt. Det hadde jo vært rimelig idielt for vektfordelingen også men det gir altfor mange komplikasjoner.

Skrevet

Jeg har ikke sakt at jeg vet i detaljer hvordan dette gjøres, jeg sier bare at det er mulig og at flere har gjort det...

For meg ser det ut som at m3e30 har fulgt litt med i timen. Så da er det flere som har klart dette som tydeligvis var umulig... :)

Skrevet

umulig mener jeg ikke det er, skjønner bare ikke hvordan det løses, og det pga motor ikke går lenger ned... som skrevet over, må være på grunn av vridning

Skrevet
går fint å få s38 i e30 uten å senke travers. 2 bekjente av meg har ikek senket travers. han ene har s38b36, han andre har s38b38. mener det er 325 gummiputer på begge,, pog alpina fester uten at jeg skal si det sikekrt, har kansje litt med vridninga på motorn også å gjøre, er iallefall flere som ikek har senka travers, men det er jo klart at kjappeste og billigste måte er jo å bare legge mellomlegg på travers.

325 gummiputer har liten eller ingen fuksjon for motoren ligger allerede så nærme traversjen som mulig. Som nevnt lenger opp her så tror jeg eneste muligheten for å få til noe sånt er å flytte hele motoren lenger bakover men det går ikke uten å modifisere tunnel eventuelt torpedovegg kraftig.

Jeg er egentlig ute etter å gjøre dette så rasjonelt og fornufting som mulig. Og setter stor pris på denne diskusjonen det blir en form for "brain storming" som det heter på fagspråket :wink:

Skrevet
du trenger ikek flytte torpedovegg.. det er ikke gjort på de bilene jeg nevner.

Da må de ha modifisert innsug!!

Jeg kan bare ikke fatte hvordan de har klart ett sånt kunst stykke, dette vil jeg ha bilde av! For hvis du måler høyden på motoren og avstanden fra panser ned til traversjen så går det ikke opp. Hvis du derimot får motoren lenger bak så skal det gå!

Skrevet

325gummiputer har jo selvfølgelig en funksjon i sammenheng med de stålfestene som blir brukt.det har en sammenheng vettu. skal finne ut hvilke fester som blir brukt, men mener bestemt at det er alpina festene.

Skrevet

men det jeg og bilbyggeriet mener er, hvordan kan det hjelpe med andre fester, så lenge motoren "hviler" på traversen... den går bare ikke lenger ned... blir motoren vridd mer til venstre sett fra inni bilen, med festene du mener??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...