robel Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Kan man slite ut lakken med å bone bilen for ofte? Eller er det bare å gjøre det så ofte man vil? Hvor ofte bør man bruke lakkrens? Og har dere noen produkter å anbelfale? Veit at Auto-glym sin bonevoks er bra... Thx =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Widejuggao Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 er jo ikke vits trodde jeg og legge lag på lag på lag me bonevoks.... en gang i blandt bør vell lakken renses helt og legge på et fersk lag me bone voks? eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Det anbefalte er vel å ta en lakkrens, legge på bonevoks (evnt flere lag) til bilen blir helt "glatt" og alle porer er fylt igjen. Deretter skal det være nok å vaske bilen med shampo m/voks. Må nok til med ny voks etter kanskje et halvt år, men så lenge det er voks på bilen legger det seg jo ikke mye dritt i selve lakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 ja som tråden sier lakk. rens .polering. kjøpte polerings middel på tema skulle polere bilen min for noe dritt. kjøpte poleringmaskin å la på polering ventet til ei hvit hinne kom. skulle polere vekk med maskin men gikk ikke. klarte ikke å få det vekk med maskina. ente med at jeg måtte hånd pusse hele bilen. driten satt jo som bare f . sitter igjen hvite prikker enda så det jeg mener ikke kjøp der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 du kan ikke polere av polish med maskin nei. og når du har det på bør du bruke hånd litt først da også ellers spruter du polish overalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Må jo ikke finne på å "polere" av det hvite pulveret som blir av polishen når den tørker. dette skal jo bare børstes/tørkes av med ei fille ell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 på med maskin, av for hånd.. det er min erfaring hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 ja det var jaggu lett. å bare tørke av nei du det satt. som bare f skal jeg si. slet med å få av dritten aldri mere . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 hehe, fjerna de siste prikkene fra i fjor, når jeg skulle polere i år! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOO FAST Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 har jo prøvd andre produkter. dett var bare en liten advasel til dere andre her ang tema varer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Det poleringsgreiene er rene vitenskapen. Er vel flere tråder om det her inne, og mange meninger om hva og hvordan... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 skjønner ikke for jeg har aldri hatt problemer med å polere, og jeg har prøvd en del.. bare vært å lagt på og venta en stund og polert av igjen. ikke la bilen stå rett i sola når du polerer. da setter det seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 eneste jeg har hatt problemer med var en av de rimeligste fra meguiars. Hvis du hadde en aldri så liten vanndråpe nedpå så ble det helt umulig å få blankt. NXT og Gold class(meguiars) er meget bra, gjerne Nxt er litt vanskeligere å jobbe med, men resultatet blir helt supert. Autoglym gir bra resultat også, og er lett å arbeide med, men liker finishen bedre med meguiars. Har prøvde mange andre merker også. Biltema fungerer greit på en bil som ikke er så pen i lakken eller med en kjedelig farge(lite nyanser) som ikke er så nøye med. Turtle wax har jeg ikke så mye erfaringer med.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Har nesten bare brukt autoglym så skal ikke si noe om de andre produktene, men har aldri hatt problemer med noe av autoglym sine produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 Men for eks hvis man bruker autoglym? Den er jo ganske flytende. Skal man gnikke den på med krefter og sirkelbevegelser? Og så gnikke den av igjen med tørr fille ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå