Gå til innhold

Polering og lakkrens?

robel
 Share

Anbefalte innlegg

Kan man slite ut lakken med å bone bilen for ofte? Eller er det bare å gjøre det så ofte man vil? :lol: Hvor ofte bør man bruke lakkrens? Og har dere noen produkter å anbelfale? Veit at Auto-glym sin bonevoks er bra...

Thx =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefalte er vel å ta en lakkrens, legge på bonevoks (evnt flere lag) til bilen blir helt "glatt" og alle porer er fylt igjen. Deretter skal det være nok å vaske bilen med shampo m/voks. Må nok til med ny voks etter kanskje et halvt år, men så lenge det er voks på bilen legger det seg jo ikke mye dritt i selve lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja som tråden sier lakk. rens .polering. kjøpte polerings middel på tema skulle polere bilen min for noe dritt. kjøpte poleringmaskin å la på polering ventet til ei hvit hinne kom. skulle polere vekk med maskin men gikk ikke. klarte ikke å få det vekk med maskina. ente med at jeg måtte hånd pusse hele bilen. driten satt jo som bare f . sitter igjen hvite prikker enda så det jeg mener ikke kjøp der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg har hatt problemer med var en av de rimeligste fra meguiars. Hvis du hadde en aldri så liten vanndråpe nedpå så ble det helt umulig å få blankt.

NXT og Gold class(meguiars) er meget bra, gjerne Nxt er litt vanskeligere å jobbe med, men resultatet blir helt supert.

Autoglym gir bra resultat også, og er lett å arbeide med, men liker finishen bedre med meguiars.

Har prøvde mange andre merker også. Biltema fungerer greit på en bil som ikke er så pen i lakken eller med en kjedelig farge(lite nyanser) som ikke er så nøye med.

Turtle wax har jeg ikke så mye erfaringer med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...