Saltkjelen Skrevet Desember 26, 2007 Share Skrevet Desember 26, 2007 Gratulerer med et vellykked prosjekt. Vil tro det ble en helt annen bil med manuell kasse. Du må, som nevnt, fjerne A'en i 540iAT.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2007 hehe okaj! da var det fikset bra dere passer på litt.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 nå har det endelig begynt å skje noe mer med bilen.. har ikke sett direkte bra ut inne i bilen, uten baseplate eller girstangmansjett. veit ikke om det var noe innteresant bilde, men bilder er alltid gøy Fikk tak i en midlertidig treplate av steffan (thanx!), og nytt girskinn, så nå ser det iallefall litt mer helt ut. og nei den girkula skal ikke være der.. fiksa egentlig dette for en ukes tid siden, men har vært en del opptatt med jobb, så har ikke fått tatt noen bilder før nå. Var nødt til å fikse eksos på bilen, da det bråka ALT for mye for en gammal mann som meg(23), så bilen har vært en tur hos Svendsens eksos over helga. Skulle egentlig bare hive på et brukt eksos anlegg jeg hadde her hjemme for å spare litt cæsh etter girkasse prosjektet. Men det viste seg at mellompotta var finito, samt at de anbefalte meg å sette på en ny bakpotte, eller så måtte de kuke så jævli og arbeidet kom til å bli litt jalla.. Så nå har jeg fått meg simons potte bak Blei fin fint det med like stusser som før, og en heelt annen lyd inni bilen enn jeg hadde før da det var strake rør fra kat og bakover.. hehe stille som en mus, som i en taxi på vei hjem fra byn en sen lørdagsnatt. men samtidig litt grovere ute. bildet er veldig mørkt.. veit ikke om dere ser noe men. skal få tatt noe bedre imorgen. ser også ut som de henger litt skjeivt, men det gjør de ikke. Venter pakke fra Koed imorgen med ny m5 baseplate, girkule 6trinns m lys, samt et par 20 mm spacere så jeg får klemt ut bakhjula så det blir likt som framme.. btw noen som veit hvor man henter strømmen til dette lyset i girkula fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 kjøper du orginalt ledningssett tar du strømmen fra lysbryteren mener jeg. (er iallefall slik på e36.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Fikk tak i en midlertidig treplate av steffan (thanx!) Bare hyggelig Jon, godt den kom hel frem . Venter pakke fra Koed imorgen med ny m5 baseplate, girkule 6trinns m lys Yessss, kommer til å bli helt konge, kan ikke bli bedre . Får du plata i lys grå farge, og har du short shift? btw noen som veit hvor man henter strømmen til dette lyset i girkula fra? Jeg tyvkopla meg inn på ledningene til lyset på varselblinkbryter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 ble jo bra det der! men man kan vel bruke samme plata som på en hvilken som helst annen E34 med manuell? må vel få tak i en slik jeg og, men har ikke fått kassen enda så det blir vel neppe montering før jeg reiser ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 men man kan vel bruke samme plata som på en hvilken som helst annen E34 med manuell? Jo, det kan man Stuff04! Men med M5 baseplata, blir det så sykt penere . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 short shiften har jeg liggende her ved siden av meg.. gidder ikke ligge på gårdsplassen ute i søla å bytte, så får se om jeg finner meg en bukk et eller annet sted så jeg kommer bedre til.. er spent på den kula altså.. om det blir noe pent. er ikke så lett å se for seg i forhold til bilde hos koed.. baseplata er svart.. blir fett når du får deg manuell også da Stuff! når er du "tilbake" og får satt igang da? gleder meg til å få monert ferdig delene altså! nb! noen som forresten veit hvos releét til reversen er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 gleder meg som en unge. kommer tilbake april tror jeg, så må jeg bare mase meg til å få lånt en bukk såpass at jeg får ut og inn kassen. må vel og få bestillt et lettvektssvinghjul, clutch og utløserlager. har du ikke ryggelys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 hehe nei.. fant hverken releét til ryggelys eller cruisekontroll da Anderslien bygde om.. lå ikke på samme plass som hos han. så jeg må prøve å finne ut av hvor det er. det som er litt døvt er at når ryggelyset ikke fungerer, virker heller ikke ryggesensor eller at høyre speil vipper ned.. fikk delene fra koed idag:) om med girkula fulgte det en bruksanvisning, og der tipset de om å ta strøm fra lyset i askebegeret, for da skrur lyset seg på girkula, samtidig som kupeklyset letta svinghjul er nok lurt Stuff! angrer litt på at jeg ikke gjorde det med en gang.. men men shit au.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Nå har jeg letet fram et bilde med hvordan du skal koble ryggelys På bildet ser du de gule koblingene som er satt inn i kontakten. De går til ryggelys. Her må du legge opp ledninger fra kontakten inni bilen og ned til girkassa. Så må du koble disse til kontakten på girkassa. Da får du ryggelys Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Så nå har jeg fått meg simons potte bak Blei fin fint det med like stusser Fine stusser Jon! Men har de montert lyddemper på høykant? Bør ihvertfall kjøpe deg sort motorlakk, og lakke det på lyddemper som syns! Gjorde det selv på Eisenmann'en min . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 hehe ja skulle nesten tro det! var det første jeg la merke til også! blir nok svart etterhvert ja. flotters anders! da skal jeg prøve meg litt.. vært digg å fått igang ryggeopplegget.. hehe kan godt tenkes jeg slår på tråden for råds Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Januar 19, 2008 Share Skrevet Januar 19, 2008 Heisann, her har fått bygd om til manuell! Gratulerer med det! Regner med du fikk en del ekstra krutt i maskinerie nå.? Kjører du med samme diff som du hadde? Turtall har du i 6gir når du ligger i 120? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2008 blei ganske annerledes å kjøre etter at det ble manuell ja! hehe må jo nesten lære meg å kjøre den på nytt. er samme diff ja. ang turtallet kan jeg sjekke når jeg kjører hjemover etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå