Jonner'n Skrevet September 19, 2007 Forfatter Share Skrevet September 19, 2007 yes! da var manuell girkasse bestilt fra sverige fikk med alt fra mellom aksel til svinghjul pluss pedal sett, så nå blir det konvertering på meg! jippi! får girkassa i "postkassa" om 2-3 uker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Hurra for det Jonner'n . Manuell og V8 er virkelig noe jeg kunne tenkt meg i min neste BMW. Blir spennende og lese dine erfaringer om det her etterhvert . Er det seks trinns kasse også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 ja! er 6trinns getrag kasse oppr fra en 740, men det er jo samme motoren, så det er jo et fett.. gleder meg som en unge! og ja.. tro meg, jeg skal komme med mine erfaringer kanskje en video også... (?) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 ja! er 6trinns getrag kasse oppr fra en 740, men det er jo samme motoren, så det er jo et fett.. gleder meg som en unge! Drømme kombinasjon mellom motor og gir mener nå jeg... . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet September 24, 2007 Share Skrevet September 24, 2007 Ja, dette vil jeg og at du skal dokumentere godt. Blir interresangt å høre hvor mye arbeid det blir egentli.. Hvor mye måtte du ut med? Jeg blir nok å få meg kompressor heller en å bygge om til manuell, har jo is`en når jeg vil gire Jeg har fått delene men er på arbeid, så skal fiksa kassa når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet September 24, 2007 Forfatter Share Skrevet September 24, 2007 ja.. men tror du automat kassa tåler en kompressor da? den som egentlig allerede er litt underdimensjonert... har prata med en par kaere som skal gjøre det for meg.. de sier det er en grei skur, men litt jobb. blir billigere for meg å bygge om, inkl deler, som å overhale kassa.. er ikke noe jeg gidder å begi meg ut på. har du fått alle delene til aut kassa nå jonass? hvor mye ble det til sammen? får kassa om et par uker nå. *gleder meg* selv, har jeg ikke noen annen bil å "gire" med, men tror iallefall det blir morsomt å gire med en 540 manuell! yeah! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Ja, kassa tåler 580nm den, får 545nm på motorn med kompressor. Nei den er ikke underdimensjonert langt ifra faktisk, det er disse kulene som er problemet som gjør at kassene ryker når disse ikke blir byttet når de er slitt. Ja, har fått delene...skal byttes når jeg kommer hjem fra jobb. Blir nesten 20lapper, da er dette nesten uten arbeidspenger! Hadde et verksted skulle gjort jobben hadde det blitt 20lapper ekstra ihvertfall.. Tviler ikke på at det blir moro med manuell nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2007 da har et par nye deler kommet i hus, mens jeg venter i spenning på girkassa. kjøpt ny clutch, et par foringer og shortshift til ommbyggingen byttet eksos i helga også! kjøpte et brukt eisenmann anlegg med strake rør til katalysatorene av "imalldevil" her på forumet for en stund siden. tatt litt tid før jeg fikk montert det opp.. syns det bråker litt, men må vel være såpass når man skal ha effektanlegg på en v8. er vel bare en vanesak.. ble litt miksing og triksing for å få røra sammen i.o.m at forrige eier av bilen har gått amok med sveiseapparatet og sveisa sammen alle sammenføringer i eksosen.. Har alltid hatt en slags plystrelys ved pådrag på høyt turtall, og fant fort ut hvor den lyden kom fra da jeg fikk delt eksosanlegget. det viste seg at noe av sveisetråden hadde gått igjennom og stakk en cm ned i røret ved katalysatoren. slenger med et par bilder av vårt nye familiemedlem, Cæsar 14 uker rottis! hatt han en stund nå da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berntsen7 Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 hvor store rør og utblås er det a? Virkelig en drømmebil du har Jonner'n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 takk skal du bernten7! er fornøyd med bilen. kult med tilbakemeldinger! utblåsene er vel 2x 80mm.. kan ta et bilde imorgen om hvordan de blei. syntes selv det egentlig så ganske bra ut! Ooh! fikk bilen gjennom eu- godkjenninga idag da! selv med gåen revers! det var visst ikke et punkt i godkjenninga.. så da er det iallefall to nye år på veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berntsen7 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hehe...liker ikke eu-godkjenninger lenger jeg:P Ser jo hva som skjedde med min! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 hehe hadde det i baktankene jeg også.. så liksom for meg verkstedslederen komme ut og be meg bare kaste hele dritten.. du var jo skikkelig uheldig med bilen din da....er ikke vanlig det.. iallefall ikke rett etter en eu godkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Altså du fikk større rør som gikk til katalysatorne, det er vel en mellom potte mellom katalysatorne og bakpotta er/var det ikke? tok du vekk denne og kjørte raka rør til bakpotta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 ja er det nå.. fikk med to rør som forrige eier(imalldevil her på forumet) har sveisa sammen og brukt.. så nå er det strake rør. men durer ganske bra på lavt turtall nå, så får se om jeg ikke setter på mellompotta igjen.. ble litt mye for en gammel mann som meg..(22år ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Drit fet bil, blir nok ganske morro med manuell! Kul kjøter også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå