Saltkjelen Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Jeg skjønner absolutt tankegangen din, 336mik. Min prioriterte rekkefølge hadde blit 2.1.3! Jeg er imidlertid litt usikker på hva som har skjedd i punkt 3. Har da denne personen blitt tatt i en fotoboks eller har han blitt tatt i en laserkontroll? Husk at det er kontordamene hos ATK som foretar seg bøtlegging av fartssyndere i fotoboksene, ikke det du forbinder med vanlig Politi. Det er også trafikkpolitiet som foretar seg laserkontrollene. Pr. idag prioriterer Poltiet voldtekt av den 14 år gamle jenta fremfor den 18 år gamle gutten som mistet felger og bil i løpet av sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Hvorfor er det da for eksempel: "Departementet foreslår at grovt uaktsom voldtekt gjøres straffbar, med en normalstrafferamme på 5 år" og "Etter § 272 har forsikringssvindel en strafferamme på inntil 6 års fengsel" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Jeg ser det er sterke meninger for og "imot" her. Litt usaklighet innimellom er ikke til å unngå. Jeg er helt klart enig i at politiet i mange tilfelle prioriterer feil. De har et regelverk å forholde seg til, men som det heter i trafikken - du skal ikke tviholde på retten din. Politiet burde i mange tilfeller handle etter skjønn, og det tviler jeg ikke på at mange gjør. Men innimellom dukker det opp saker som får reaksjoner. Her i landet betaler vi for ditt og datt i avgifter, og med de bøtene vi har, er det ikke så rart det ikke skal så "mye til" for at folk reagerer. Personlig har jeg aldri hatt noen positiv erfaring med kontakt av politiet. At vi diskuterer dette temaet med sterke meninger er ikke mer enn å forvente. Det er helt klart stort forbedringspotensiale i politiet/norsk politikk. Men når det er sakt, hva skulle vi gjort uten politiet? Og se på mange andre land, det er overflod av korrupt politi. Vi diskuterer allti at norge er ditt og norge er datt, men det er kansje ikke så gale som noen vil ha det til. Sett i forhold til resten av verden. Jeg er helt enig i at småsakastiske kommentarer og utsagn godt kan grunnlegges litt. Da kan vi holde oss mere ontopic også, å ikke krangle så mye oss i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 ja er noe i det du sier, men som oftest er det like greit å bruke vettet oxo, på hvor man bør gi bøter og tilfeller der man budre bruke vettet og kjønne at her kan det være feil å gi bot. har nemmelig en venn av meg som ble tatt for samme sak som meg, men han kjørte fordi han skulle rekke noen opptak han hadde, og han slapp boten, her var det iallefall en politimann som brukte vettet fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå