Gå til innhold

Så utrolig lei nå...

Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

Må nok svare nei her, etter utalelsene dine.

Men man er jo av og til uheldig med bilkjøp og.

Men når er det du har kjøpt bilen da? Går jo ant å reklamere vettu.

Den der bulken så snodig ut, men det er jo en selfølge at dem skal fixe det, når dem har forårsaket skaden. Fins hjelp i det offentlige om du skulle ha behov for det.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pallen hva har dette med Hitokiri sitt problem...tror han dritter i hvor heldig du har vært med bil kjøpe akkurat nå,er jo ikke så hyggelig å skryte av sit eget bil kjøp til andre som har vært rimelig uheldig..tenk om du hadde vært i han sine sko,hadde ikke vært noe koselig å få sånt trykt i ansikte,hadde ikke jeg syns hvertfal.Men lykke til Hitokiri,håper ting ordner seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babjorn: dette var ikke ment som skryt av min bil, heller hvor heldig jeg var som kjøpte bil usett og som regnet med at det var en del som måtte utbedres.

Jeg har også vært i hitokiri sitt sted andre ganger på biler jeg har besiktiget før kjøp ,og vet nøyaktig hvordan han har det, bortsett fra det med bulken selvfølgelig som er en case i tillegg til det andre.

Meningen med og poste dette var at av og til har man litt flaks og noen ganger ikke, denne gangen var jeg heldig og hitokiri uheldig.

-Neste gang kan det være jeg eller DU som er uheldig og han heldig, og det håper jeg han blir.

Dette var ikke ment og støte noen, hvis noen føler det beklager jeg for det var IKKE hensikten.

Håper evt advokat el som BMW...325 foreslo fikser opp i det leie kjøpet, og at det ordner seg med beste utfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen er importert ser jeg ikke på som et problem i hele tatt...

Bilene i Tyskland har som regel vært utsatt for mye mindre enn de blir i Norge.

Jeg foretrekker dog å kjøpe fra de autoriserte forhandlerne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj da.....kjenner meg virkelig igjen i problemene dine! kjøpte selv en e36 som var fin i 2 uker før alt begynte å ryke. demperne på den var også defekte og det var fordi de som hadde satt på demperene faktisk ikke hadde satt på beskyttelsen på demperne.

bulken ser ut som en jekk som har vært plasert litt feil.

Virkelig synd ast du har så mye problemer. Krysser fingrene for at det går bra:)

*silje*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden babjorn, teksten kan nok høres annerledes ut en den er ment.

Uansett håper jeg det ordner seg for Hitokiri med hele greia, bare kjør på med advokat og greier :twisted:

Ikke gi deg med den skaden, bare og true med TV2 hjelper deg osv....

Lykke til!

Håper du poster oss videre gang i saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i alle fall helt sikkert. Jeg kommer ikke til å gi meg på dette.

Riktig innstilling. :)

Men med fare for å bli oppfattet som litt negativ; med mindre manglene ved bilen er så omfattende at heving av kjøpet er naturlig, har selgeren krav på å få utbedre feilene. Og så langt har jo selgeren overbevist mer når det gjelder å påføre nye feil enn å utbedre de gamle. :?

Basert på egne erfaringer lønner det seg absolutt å betale andre for å ta en gjennomgang av hva som er feil med bilen og hvordan dette bør utbedres. (For eksempel; virker katalysatoren i det hele tatt nå?) Uten dette kan du riskikere at selgeren vil ta den enkleste og raskeste løsningen - uten at du verken får vite hva som var feil eller hva som er gjort for å utbedre feilen. Utbedringene behøver ikke å være ment å holde stort lengre enn til garantitiden er ute, heller. :-s

Forøvrig er det flott at du poster erfaringene dine med forhandleren, slik at vi andre vet hva vi kan vente oss når :?: vi kjøper bil der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom et par steder i dag:

Et karosseriverksted takserte skaden til 7500 kr.

Et eksosverksted mente at hele katalysatoren var tatt ut, og at jeg dermed ikke har kat.

Et annet verksted mente at det ikker går an å ta ut løse deler av en katalysator.

Fyren på eksosverkstedet mente at en del av ulyden kommer av at det er slark ett eller annet sted på høyre bakhjul.

Bulken er en annen histore.

Karosseriverkstedet sa at det ikke så ut som en løfteskade. Det samme sa han eksoskaren.

Så spørsmålet er hvorvidt jeg kan skylde skaden på forhandler. Skal bestille meg time hos Jæger i morgen, og få dem til å vurdere bilen.

Vil forresten benytte anledningen til å skryte av Bilens Eksosanlegg i Kjøkkelvik i Bergen. Alle gangene jeg har vært innom der har jeg fått knallgod service :) Skikkelige folk det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

det er ikke ved høyre bakhjul det knirker å vel???? kan for være at den stålforinga på nedre bærebru er gåen(da knirker det noe håpløst i humper)....

Syns egentlig ikke du har gjort no spesielt dårlig kjøp,Man må regne med litt påkost på en såpass gammel bil.Noe kunne du selfølgelig merket før du kjøpte den og det at den stoppet kan jo skje alle biler... :D

Lykke til vidre med go bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bulken er en annen histore.

Karosseriverkstedet sa at det ikke så ut som en løfteskade. Det samme sa han eksoskaren.

Mente jo sef ikke at det var en løfteskade, men at de rett å slett har kjørt i/kræsjet i den ene løftearmen på løftebukken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...