Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt litt rundtom på forumet om dette temaet, men har ikkje funne noko vetigt :/

Det eg lure på er kor "smart" dette er?

Lett for lekasje i forhold til biler som har det fra dei er "ny"?

Kven i Hordaland/Sogn og Fjordane (eller resten av Noreg) er dyktige på dette?

Og sånn ca pris hos desse?

Og nei, eg vil ikkje kjøpe meg ein E34 med takluke. Eg veit ke eg har, men veit ikkje ke eg får 8)

Skrevet

Å montere takluke i ettertid er ingen smal sak. Når taket kuttes svekkes konstruksjonen i bilen. Bilen må dermed forsterkes rundt utkuttinga... Husk i tilfelle endelig å tette godt slik at du ikke ender opp med et fuktproblem.

Du kan høre med et sveiseverksted om hjelp til prosjektet.

Skrevet

Du kan bytte takplate.... går å få kjøpt løse takplater med soltak... problemet er at du må ha dreneringer, du må ha den "kassa" under soltaket, i bilen min dekker denne kassa hele taket... du må også forsterke som det blir sagt, normalt med en tverrbjelke bak takluka... også er det taktrekk som må byttes og takluke motor og elektrisk.... så er en del jobb...

Skrevet

Kanskje rimeligere å handle inn aricondition delen brukt i Sverige?

Har ikke sett på hvordan dette er å montere osv, men tar nok både effekt som blir merkbart på en 520 og mere drivstoff.

Kanskje et mulig alternativ, så slipper du å begynne å kutte i tak og karosserideler...

Skrevet
har du forhørt deg angående godkjenning av dette?

Hvorfor skulle man gidde å godkjenne noe sånt.. blir som å godkjenne hvite blinklys i stedet for gule..

Skrevet

nja, sikker på det? jobba for ett bilopprettings firma engang, og det værste de viste var å jobbe med takluker. der må alt godkjennes. På grunn av noe bærebjelker osv....

Skrevet

Ved en ulykke vil nok det kontroleres litt nøyere hvis det er tegn til noe missdannelse i takkonstruksjon.Sveisingen må være gjort av et oppretterfirma da disse er di eneste som har godkjennelse fra biltilsyn ,og det må vises biltilsyn etter stor ombygging av bærende konstruksjon.Dette er hva jeg har blitt fortalt fra en godkjent sveiser .

Skrevet

Ingen lett jobb nei :P Hadde nok ikkje komt til å gjort det sjølv uansett. Veit ke eg klare, og dette er ikkje noko eg klare :P

Har eit komplett taklukesett liggende heime på lageret som eg enten må kaste eller montere over i min.

Får forhøyre meg litt rundtom her i Bergen med dei forskjellige bilverkstadene :)

Takk for svar iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...