wracul Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Noen som har sett litt på hva det er som skal til for å få henta ut det som finnes av hester på denne motoren? Kan jo ikke være store problemet å hente ut 30-40 hk ekstra når motoren egentlig er en 1.9L? Hva med ny programvare +ny luftmengdemåler og dyser etc etc?? Noen som har peil?
Mexos Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 både 316 og 318 e46 er 1,9L. Jeg har ofte lurt på om dette er samme motor kun med forskjellig hjerne? Må jo gå an å få litt fres ut av denne motoren skulle en tru.
wracul Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Det er til og med samme betegnelsen på motoren. begge er 1.9L. Hvis man bytter hjerne, evnt luftmengdemåler etcetc så burde denne bilen bli en 1.8 i ei håndvenning. litt lett trimming i tillegg så har man lett en 2000mod E-46 med 170-180 gamp til 110 000,-
Kjennern Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Tror du skal gjøre mye før du får så mye ut av den motoren der. Hadde en 318 før med chip og effektanlegg, fikk kanskje ut en halv HK eller no hehe.
wracul Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 chip fungerer dårlig på vanlig sugemotorer. eksos og filter er vel noe som man ikke kan forvente all verden uttav når man får kobla det på. Cluet her er jo at man sitter med en bil med betegnelsen 316i... når an i realiteten har en 1.9i. dvs 105hk på 1900ccm. noe som er ekstremt lavt i forhold til motorstørrelse. hadde det ikke vært for import og exportavgifter ville denne motoren blitt levert med rundt 135-145 fra fabrikk.
ChrZZ Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Ja, det er ikke mange landene at enten 316 levers i, eller blir solgt med dårlige salgstall.. Så vidt jeg husker, så er det bare land som Norge, Danmark, Tyrkia, Hellas (og Italia?) som "trenger" slike biler fordi det koster en billiard å kjøpe bil.. Ellers i verden, så svarer folk slikt når de hører om 316: WHAT!? I didn't even know that there was anything below 318i (/eller 320i)!
wracul Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 haha, har faktisk hørt den fra en amerikaner selv. Godt å se at jeg fikk dratt med meg noen som har vært på forumet her ei stund på denne diskusjonen. fant noe på nettet som jeg tenkte opplyste denne saken litt. "Why, you'll save some money and basically get the same car. Both are powereed by the same 1895cc engine. The difference between the two is 13 bhp. Downsizing will save you a over £1300. BMW told me the difference was down to cam settings (or something like that). I think its just 'chipped' differently. Simply go for the 'No Badge' option, and nobody will ever know Either bag the savings or splash out on leather." Så spørsmålet er rundt cam eller innsprut... skal ringe bmw norge og høre med guttene på teknisk hva den egentlig forskjellen er.
wracul Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Hjerne +innsugmanifoil fikk jeg beskjed om fra BMW. Han får sjekka om det er nok med omprogramering av hjerne og bytte manifoil for å "hente ut" 1.8i fra motoren eller om hjernen faktisk må byttes ut.
|Andreas| Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Ja, det er ikke mange landene at enten 316 levers i, eller blir solgt med dårlige salgstall..Så vidt jeg husker, så er det bare land som Norge, Danmark, Tyrkia, Hellas (og Italia?) som "trenger" slike biler fordi det koster en billiard å kjøpe bil.. Ellers i verden, så svarer folk slikt når de hører om 316: WHAT!? I didn't even know that there was anything below 318i (/eller 320i)! I Tyrkia får man faktisk E46 coupe med den motoren, 316, 105hk.
Mexos Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 regner med det sikkert er vanos styringen som gjør den store forskjellen i tillegg til innsug. Bytter man hjerne får vanosen andre beskjeder og gir mer power. Kan dette stemme?
kilronan Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 WHAT!? I didn't even know that there was anything below 318i (/eller 320i)! Er jo bare å ta en kikk på BMW-siden i USA. De minste modellene som selges pr i dag er 328i, 525i, 650i og 750i. Av e46 så var vel 323i den minste tilgjengelige motoren i sin tid.
wracul Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Må si det er litt irriterende å se endel av forhandlerne reklmamerer for 3-serie 1.9L samt en forhandler har skrevet 3-serie 320 men 1900ccm. skulle ikke forundre meg om det er en 316.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå