Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du har husket på å legge i den lille metall skiven som fulgte med i støtdemper pakka? (fulgte iallefall med i min). den som sentrerer dempern og holder stabil nede i fjærbeinet..

du kan jo evt sjekke om demperen er løs,ved å jekke opp hjulet, og sette hjulvinna på en av mutterne og nøkke litt, hvis du skjønner hva jeg mener.....

dreit meg ut på det en gang selv..

Skrevet
Du har sikkert ikke fått strammet toppmutteren skikkelig.

Stor sjanse for det ja. Luftverktøy er tingen!

Skrevet

Den i midten (på toppen av demperen) ja, men usikker på hvor mange nm den skal dras til med. Jeg bruker luftpistol, og drar til det stopper.

Skrevet

Egentlig skal man ikke bruke luft på den dempern, siden du kan dra stempelet rundt i dempern, og det kan lage riper. Jeg gjør det som regel selv, men på PSS9 demperne mine ble det en 7mm fastnøkkel til å holde igjen stempelet (den øverste biten), og en annen fastnøkkel til å stramme muttern.

Skrevet

Må holdes igjen med en torx,slip kantene på en pipe med vinkelsliper så den passer i en fastnøkkel,så får du skrudd fast.Lagrene i toppen på støtdemper skal også med fordel ha litt hjullagerfett.Dette er på e39 men det er sikkert ganske likt.Skrus fast med 25 nm (viktig)

Skrevet

Vel, nå har jeg prøvd å stramme mer, men gikk ikke veldig bra. Var egentlig ganske stramt fra før, men stramma så det jeg kunne. Det endte med å ødelegge gjengene i torx'en (så lurer på hvordan jeg skal skru opp igjen) og dunkelyden er der fortsatt. Andre tips?

Skrevet
Kan være selve demperfestet som er gåent. Få en kompis til å kjøre pent på en ujevn vei mens du ligger i bagasjen. Og ikke på en trafikert vei da...

bak? nar det er framme det er snakk om?

nei, regner med du har fjørbein, med demper inni? isåfall kan feilen ligge der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...