larserso Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 Som tema sier. Min svigerfar skal bytte sin -04 520iA som har gått 73.000km. Den er sort med mokka-interiør. Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å få et inntrykk av hvor vanskelig eller lett markedet er for denne type bil. Alternativene er å selge privat eller levere i innbytte hos forhandler. Forhandler gir latterlig lite i innbytte for brukte biler har jeg inntrykk av... Er det noen "fallgruver" når man skal selge bruktbil? Håper noen kan "opplyse" meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 17, 2007 Share Skrevet April 17, 2007 Jeg syns det er vanskelig å gi deg en forklaring på hvorfor han har/har hatt problemer med å selge bilen. Legg opp litt mer informasjon på utstyret og gjerne bilder.. Jeg vil tro at den 520i med stoff interiør, liten klima, 16" tommere og generelt et svært lite utstyrsnivå er tungsolgt. Jeg hadde hvertfall aldri kjøpt en bil som beskrevet over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet April 18, 2007 Forfatter Share Skrevet April 18, 2007 Mulig jeg formulerte meg noe uklart, men han/vi har ikke lagt bilen ut for salg enda. Var bare nysgjerrig på om noen hadde inntrykk av om disse bilene var vanskelig å selge da det er aktuelt å prøve å selge selv fram til levering av ny bil da det gir vesentlig mer tilbake for bilen enn innbytte hos forhandler. Den har en del ekstrautstyr, men har ikke komplett liste her. Noe er skinn, xenon, 17"/16", regnsensor, PDC (dette er kanskje standard), del-elektriske seter, rattvarme etc. En annonse vil selvfølgelig inneholde komplett liste og en grundigere beskrivelse;) Hvilke plikter har man som privat selger av bil? Det er jo veldig enkelt å bare levere bilen hos forhandler om det er mye en kjøper kan gå tilbake på i ettertid. Ny bil blir forhåpentligvis bestilt før helga:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 18, 2007 Share Skrevet April 18, 2007 Da skjønner jeg. Tror ikke det skal være så vanskelig å selge. Har allerede 2 stk som er interessert i min 520iA og den er ikke engang for salg. Drøft bilen både her, BMWCCN og autodb, så ser du om du får napp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå