Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spør igjen :P Er det ikke lovlig med cab på banen? :?

Må ha veltebøyler, enten av typen automatiske som spretter opp (en del E36++) eller faste.

hmm oki... hva med hardtop? det må vel gå greit? :)

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vi har vel lov å stramme inn på reglene eller? :)

Det er selvfølgelig kjedelig for de det gjelder, men vi skal kunne stå ansvarlige for det vi tillater på banen, og få sove om natta dersom noe skjer. Om en cab går sidelengs i sandfellene og vipper over er det potensielt mye større sjanse for alvorlig ulykke enn om man har skikkelig tak.

Akkurat hard-top er jeg usikker på. Vi diskuterte det såvidt på møtet i går, men satte vel ikke noen 100% grense der og da. Det har litt med hvordan hard-topen er innfesta. Ryker den tvert av og treffer føreren med en gang man går rundt er det knapt tryggere enn med stofftak..

Skrevet

Det er selvfølgelig kjedelig for de det gjelder, men vi skal kunne stå ansvarlige for det vi tillater på banen, og få sove om natta dersom noe skjer. Om en cab går sidelengs i sandfellene og vipper over er det potensielt mye større sjanse for alvorlig ulykke enn om man har skikkelig tak.

Akkurat hard-top er jeg usikker på. Vi diskuterte det såvidt på møtet i går, men satte vel ikke noen 100% grense der og da. Det har litt med hvordan hard-topen er innfesta. Ryker den tvert av og treffer føreren med en gang man går rundt er det knapt tryggere enn med stofftak..

Skjønner selvsagt at det skal være sikkert og at dere er ansvarlige :) Men skal opp å kjøre med NSK på Rudskogen i morgen....med en Mazda Mx5 :lol: De tillater forøvrig å kjøre :?

Hvor mye en hardtop tåler er jeg ikke sikker på gitt :P Kanskje greit om jeg fikk testa? :lol:

Skrevet

Gira som en mann ja, med tilhørende banning. :)

Sånn er det når en blir litt for ivrig...

I år blir det silky smooth giring! :D

Skrevet
Kommet fram til hva kriteriene for prøveskilt er da?

Hadde vært greit å vite om jeg skal flytte ut i garasjen.

Jeg fikk høre at det ikke var lov :( Er ikke sikker på at det stemmer? :oops:

Skrevet
Kommet fram til hva kriteriene for prøveskilt er da?

Hadde vært greit å vite om jeg skal flytte ut i garasjen.

Metallprøveskilt med full kasko er trolig OK, men det skal godkjennes av oss/Kjetil på forhånd. Det går ikke å slenge prøveskilter på hva som helst. Jeg er usikker på om det går an å få full kasko på klistreprøveskilter.

Husk bare at prøveskilter er på egen risiko i forhold til Politi ellers. Prøveskilter er kun for demonstrasjonskjøring, ikke for passasjerer, etc.

Skrevet

Skjønner selvsagt at det skal være sikkert og at dere er ansvarlige :) Men skal opp å kjøre med NSK på Rudskogen i morgen....med en Mazda Mx5 :lol: De tillater forøvrig å kjøre :?

Hvor mye en hardtop tåler er jeg ikke sikker på gitt :P Kanskje greit om jeg fikk testa? :lol:

MX5 har vel bøyler? Har sett noen med det iaf. BMWCCN tillater heller ikke cabber uten veltebøyler på banekjøringene. Kun på familiekjøringen er det lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...