Gå til innhold

Turbo eller kompressor på motoren ?  

113 stemmer

  1. 1. Turbo eller kompressor på motoren ?

    • Turbo så klart! :D
      18
    • Ingenting er som en kompressor på V8! :D
      95


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg måtte legge ut en liten prosjekt tråd jeg også da.

Trenger sikkert litt tips og ikke minst oppmuntring ( hehe ) imens for dette kommer til å ta tid og mye jobb.

Utgangspunkt: 1991 BMW 320iA E36 Sedan.

Planer:

Steg 1:

* M64B44 motor. 4,4 liters V8 fra 1996 540i. (innkjøpt)

* 6 trinns manuell girkasse. (innkjøpt)

* E36 M3 bremser rundt om. (innkjøpt)

* M3 diff med brems. (innkjøpt)

* Justerbart coil over hjuloppheng.

* Polyflex rundt om.

* 19" Racing Hart. 8,5" foran - 10" bak. 225-35-19 / 255-30-19 Toyo Proxes (innkjøpt)

* Tørrsump olje smøring

* Datasprut Megasquirt

* Interiør planer har jeg ikke tenkt på ennå. Mulig M3 skinn men frister også med bøttestoler.

* Eksteriør ikke bestemt ennå. Mulig clean M3 look...

* Lakk har jeg i tankene. Men hemmelig. Ikke noe bling bling!

Steg 2:

Dette blir etter vært. Første mål er å få bilen i gang og få den godkjent på biltilsynet.

* Kompressor kit med tanke på å stille motoren for ca 14 psi ladetrykk.

Bilder så langt :

img_1365.JPG

Bilen hentet :)

img_1345.JPG

Felgene står til pynt ennå.

img_1348.JPG

Skal vel fylle ut hjulhuset dette :)

img_1349.JPG

Motor tilpasset i motorrom.

img_1350.JPG

Motorfeste høyre side.

img_1351.JPG

M3 bremser montert foran. Måtte 17" hjul til som minimum. :)

img_1352.JPG

Panseret gikk igjen ja :)

img_1353.JPG

Bremser skal monteres bak.

img_1362.JPG

Hjul bak. Overflaterust i hjulbue.. :roll:

img_1364.JPG

Mye å slite på ennå :)

Her er det lov å komme med alle synspunkter og ris / ros om dette prosjektet ! :)

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tørrsump smøring så kan du si at du har en helt flat oljepanne som kun er beregnet for å ta imot oljen som kommer ned.

Du har ekstern oljepumpe som ligger utenom motoren. I oljepanna så fins det rør som går ut. Oljepumpen som gjerne kan være både 2,3,4,5 stegs (1 steg for oljetrykk - 1,2,3,4 steg for å suge oljen ut av oljepanna) sørger for å suge oljen ut av oljepanna og tilbake til den eksterne oljetanken du har.

Du har da en oljetank som ligger utenom motor. Oljepanna skal være så oljefri som mulig, derav navnet.

Kan sikkert forklares både enklere å bedre tenker jeg men prøvde så godt jeg kunne :)

Skrevet
Stemte kompressor jeg.

Nok en gang må jeg si det ser ut som dere bygger om en hundsjit om til en juvel.

Utrolig fete felger dere bruker på prosjektene. :D

Hehe ja takk for det :)

Jeg syns Racing Hart har mye tøffe felger ivertfall! Straks jeg så den nye serien RS721 var jeg ganske rask til å bestemme meg!

Syns de er utrolig pene og gleder meg til å få prøvd de på bilen. Men har ikke fått de rette hjulboltene enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...