Gå til innhold

Min nyinnkjøpte e36 325i 1992 NYE BILDER


Dehghan
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut litt om bilen jeg har kjøpt, hadde en e36 316i coupe, tenkte å oppgradere litt, så jeg kjøpte en e36 325i istedet, mye mer moro. Veldig fornøyd med bilen hittil, og jeg har noen planer for å shine den opp litt. Bilen er gått ca 260 000, men har hatt motorbytte, og den er bare gått 125 000, meget fornøyd med det. Nå ruller bilen på vinterfelgene, som er AEZ 15" med 185/65R15, greit med innpress på felgene, ikke helt sikker på ET men. Planer jeg har er:

-Nye felger til sommeren, RH med Ac schnitzer look 18" og 8,5" brede med 235/40R18, ganske stilige, bestilt fra Eiker motorshop.

-Skal lakke opp orginalfronten og sideskjørtene på nytt tenkte jeg.

-Nye frontlykter, med Angel eyes.

-Skal bestille noe kromdeler fra Koed, dørhåndtak utvendig, og diverse kromrammer inni bilen.

-Hadde bygd stereo i den forrige bilen jeg hadde, egen tråd om det her inne, hadde da tenkt å bygge nytt i denne.

Etterhvert som ting begynner å skje, skal jeg legge ut bilder, har ikke noe særlig med bilder akkurat nå, men legger ut et av bilen.

Fint om dere kommer med kommentarer, og kanskje tips om ting som kan gjøres for å stashe opp bilen litt.

04042007092ba9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta noen mer detaljerte bilder. Misunner deg denne:)

noe man ikke kan gå feil med er jo fete felger og senk. Men utifra bildet så syns jeg den ser senket ut.

Syns ikke du skal sette på masse chromdeler, men det er jo bare min ydmyke mening... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal få gjort det, kommer etterhvert, den er senket ja, men bare 40 fremme, så mye innpress på vinterfelgene, at det går ikke med senk bak. skal ikke ha så mye krom, men noen smådetaljer bare, tror det blir å gjøre seg, men det er da igjen min mening, hehe. takk for responsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal få gjort det, kommer etterhvert, den er senket ja, men bare 40 fremme, så mye innpress på vinterfelgene, at det går ikke med senk bak. skal ikke ha så mye krom, men noen smådetaljer bare, tror det blir å gjøre seg, men det er da igjen min mening, hehe. takk for responsen.

Mye innpress? Er vell lavt innpress du har. Fin bil thou.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte på det samme haavard.. Men så er det jo veldig mange som tror at innpress er hvor brei kanten på kantfelgene er.

Jeg syns du bør ta å jekke opp bilen og sjekke hva som er gjort i henhold til forsterkning av traversoppheng. E36 har som kjent en veldig svakhet og dette har vært for noen en smertelig kostbar opplevelse. derfor er det smart å gjøre noe for å forhindre det. BMW har egne originaldeler som bla sitter standard på M3'en, så derfor er det ikke noe problem..

Jekk opp bilen, og løsne litt på festene til traversopphenget.. Deretter sjekker du i godt lys etter sprekker i karosseriet rundt omkring området ved opphenget...

En annen plass å se er også rundt støtdempertårnet... Ny svakhet på e36... Om bilen er herjekjørt så vil det nok være like før det skjer noe, om det ikke allerede har skjedd... 260 000km er likevel ett godt stykke.. Som turner motorsport skriver om problemet "det vil skje, en eller annen gang"

Eller lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye ga du for tralla? har inntrykk av at 325'er er så høyt prisa...

Egentlig helt latterlig, for du betaler jo f.... meg MYE mer i forsikring enn en 328 etter hva jeg har sjekka... Ligger vel i samme klasse som M3'en hos mange forsikringsfirmaer.. Hos gjensidige her oppe sa hun 3 kriterier for å få forsikre en e36 325.

1. Registrert eier må være over 30 år.

2 Befinner bilen seg i Oslo Asker eller Bærum skal godkjent sporingsenhet være montert

3. FG godkjent alarm..

Så kan disse reglene tilpasses etter "lokale forhold", men de er retningsvisende..

Etter sigende ville jeg sag at alt over 90 000 er overprisa. er ikke verdt mer enn en 80 000 original. Åsså spørs det jo hva man får med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye respons her, setter pris på det. Når det gjelder krom delene, så får jeg vel revurdere det da. Må tenke litt på det der. Angående innpresset så var det selvsagt lite innpress jeg mente, men det er mye lite, hehe, lurer på om det ligger like over 30, 32 kanskje, er jo 42 originalt så. Jeg gav ikke mer enn 55 000 for bilen, gjorde et godt kjøp altså, ligger nok litt over det i pris ellers så. Kjøpte av en kjenning jeg da så. Når det kommer til forsikring, så vil jeg anbefale alle unge som meg, om å forsikre i postbanken, de har ikke peiling på hva e skal ta i forsikring på en slik bil, de er bare glad for at noen gidder å tegne forsikring hos dem. Den gamle 316 jeg hadde, forsikret jeg i Terra, ansvar med 20% bonus, 7400 i året. 325 i postbanken ansvar med 20% bonus, 8700. Det er ikke mye forskjell spør du meg. Jeg er snart 20 år, og Terra ville ikke gi meg forsikring på 325en på grunn av motoren og min alder.

Teddysen: skal få sjekket de tingene, takk for tipset.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gjør forsikringen dyrere på 325 er ulykkesstatistikken.. 325 er mye mere innblandet i ulykker og er dermed "rød" bil i listene til forsikringsselskapa.. Det er ikke så mange 328 som 325, dermed mindre ulykker med 328..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...