Gå til innhold

Service i Sverige

BMW523i
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Joakim,

Du kan nok 'spare'æ svensk moms, men da må du nok betale svensk moms først og kreve denne refundert etter at du har dokumentert at norsk moms er betalt (og da er d enklere å betale svensk moms)..

Uansett er det sikkert mye å spare på å gjøre dette i Sverige.

Jeg har to motorsykler og kjøpte originalt eksosanlegg til den ene etter skade (fikk kr. 16.000 av forsikringsselskapet). Betalte USD 500 (kr. 3.500) for anlegget og selv med frakt, toll og moms (moms på fakturaverdi og frakt) sparte jeg vel kr. 10.000!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, pretty much, jeg bestilte bare time, fikk en tid jeg skulle være der, leverte bilen, hentet den noen timer senere - tut og kjør :)

I tillegg er veiene fra Charlottenberg og inn til Karlstad veldig fine, stort sett 90 hele veien...

Kan nok stemme at man må betale norsk mva for og slippe den svenske ja, og da er det jo liten vits, hehe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis servise koster mer en 6000 må den fortolles. Hvis en blir stoppet i tollen og de finner ut at en har gjort reparasjoner for mer en 6000 som ikke er fortollet kan det fort bli veldig dyrt. Vet om noen dette har skjedd med og de har fått bøter i samme størrelse som service kostet i tilegg til å må betale 25% mva på beløpet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale svensk moms i Sverige osv. Jeg har hatt service på mine BMWer i Tyskland flere ganger og betaler da tysk moms (som var 16% og nå er 19% tror jeg). Sparte utrolig mye på å gjøre dette i Tyskland... Mvh

Jeg tar også mine servicer i Tyskland og betaler selvsagt moms på jobben. Reagerte bare på at en oppgav svensk pris og trakk fra svensk moms for så å påstå at prisen var halvparten av den norske, det går jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis servise koster mer en 6000 må den fortolles. Hvis en blir stoppet i tollen og de finner ut at en har gjort reparasjoner for mer en 6000 som ikke er fortollet kan det fort bli veldig dyrt. Vet om noen dette har skjedd med og de har fått bøter i samme størrelse som service kostet i tilegg til å må betale 25% mva på beløpet....

DA skal tollerene være ivrige.. Får legge servicehefte ut av hanskerommet for anledningen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan tollerne finne ut at du har tatt service/reparasjon for mer enn 6000SEK? Hadde noen påstått at jeg hadde tatt understellsrearasjon/overhaling fordi jeg hadde så mye rene og pene deler i understellet hadde jeg ledd de opp i ansiktet og fortalt de et par ting som er synonymt med bilentusiasme og vedlikehold.

Jeg regner ikke med at man vifter med kvitteringa oppi ansiktet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale svensk moms i Sverige osv. Jeg har hatt service på mine BMWer i Tyskland flere ganger og betaler da tysk moms (som var 16% og nå er 19% tror jeg). Sparte utrolig mye på å gjøre dette i Tyskland... Mvh

Jeg tar også mine servicer i Tyskland og betaler selvsagt moms på jobben. Reagerte bare på at en oppgav svensk pris og trakk fra svensk moms for så å påstå at prisen var halvparten av den norske, det går jo ikke.

En liten glipp fra min side, må ha gått litt fort i svingene :? Du har rett, man kan ikke trekke fra den svenske momsen, og heller ikke betale den norske :) Beklager feil informasjon fra meg, men uansett, det er hvertfall billigere og ta det i sverige, jeg betalte SEK 5700,-. I NOK er dette ca. 5050,-, altså 3500,- kr billigere enn i Norge :) I tillegg kommer bensinutgifter og tid osv da, det er jo et stykke lenger, men det går opp i opp på alkohol og tobakk på grensa :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
  • 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...