Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en 523i 96 modell med 180k på telleren for noen uker siden, og det har bare vært problemer..

Først: Etter en skikkelig vask kom det frem rust både her og der. Lakken flasser av og frem kommer nydelige brune flekker. Bilen er tydeligvis omlakkert, og det er gjort en elendig jobb..

Så begynner bilen å fjuske. Den trekker ujevnt under akserelasjon. Spesielt i 3 gir. Rykker og napper. Jævlig irriterende.

Så er det servoen som kødder seg. Oljen er kobberfarget og det lekker fra pakningene til tanken. ( Burde vel sjekket denne før jeg kjøpte..) Styringen blir plutselig knall hard og det kommer herlige lyder når jeg svinger. (Ironi..)

Så virker ikke klimaanlegget som det skal. Sender kald og varmluft akkurat som det vil..

Som om ikke dette var nok, så blir motoren varm når jeg kjører i lav fart opp bratte bakker og når jeg står på tomgang noen minutter. Dette skjer bare når jeg bruker AC. Går fint ellers.

Prøvde å fylle på mer kjølevæske (var litt lite på), men det forsvinner temmelig raskt.. Lekker ikke, så toppen har vel røket..

I tillegg rister bilen mer en hva kroppen min liker i hastigheter over 80. Dette kom etter jeg skiftet til sommerdekk, så skal se om det hjelper litt å balansere..

I dag når jeg parkerte hørte jeg en lite hyggelig lyd fra motoren. Åpnet panseret og lokaliserte lyden til en duppedings under motoren til venstre når du ser ned. En jævlig metall mot metall lyd. Noen som vet hva dette er?

I tillegg så har bremselyset i bakvinduet og tåkelyset på høyre side tatt kvelden. Pærene er hele, men lyset glimrer med sitt fravær..

Det er sikkert mer, men kommer ikke på mer i farten..

Ville bare dele frustrasjonen med dere :(

Bortsett fra dette er det en fantastisk bil. En drøm å kjøre :) (prøver å se det positive i det..)

Skrevet

Har du bilder?

Men, med 180 på telleren burde jo mye rust tyde på et dårlig bilhold. Min 90 270km 5-serie har ikke rust, så din må eventuelt ha lidd av for dårlig vasking og mangel på garasje..

Omlakking skal jo selger si i fra om. Er det ikke noe slags lov om det?

Risting i over 80 kan tyde på at det feil med forstillinga. Men avbalansering hjelper ofte..

Skrevet
Har du bilder?

Men, med 180 på telleren burde jo mye rust tyde på et dårlig bilhold. Min 90 270km 5-serie har ikke rust, så din må eventuelt ha lidd av for dårlig vasking og mangel på garasje..

Omlakking skal jo selger si i fra om. Er det ikke noe slags lov om det?

Risting i over 80 kan tyde på at det feil med forstillinga. Men avbalansering hjelper ofte..

Bilder kan skaffes til helgen. Angående det med km, den kan jo være trikset med. Skal ha den på inspeksjon neste uke, så da får vi se..

Selger påstod han ikke visste noe om at den er omlakkert. Han har bare hatt bilen i ett år, så det er vel noen av de andre eierne som har gjort det..

Skrevet

Jeg vil påstå at du må ta mye av dette her på deg selv. F.eks. rusten har ikke kommet på de ukene du har hatt den. Hadde du gjort en grundig jobb da du kjøpte ville du sluppet dette. Nå skal jeg ikke påstå at det er dette du har gjort, men; å kjøpe det første og beste lønner seg sjelden - prisen gjenspeiler som regel objektet. Samstemmer objektet dårlig med hva selger sier er det bare å styre unna - da vil det før eller senere dukke opp flere skavanker som selger trolig vet om, men ikke forteller om.

Skrevet
Så er det servoen som kødder seg. Oljen er kobberfarget og det lekker fra pakningene til tanken. ( Burde vel sjekket denne før jeg kjøpte..) Styringen blir plutselig knall hard og det kommer herlige lyder når jeg svinger. (Ironi..)

Funnet ut hva dette er? har samme greia med min E39 520 '96 .. servp eller tannstag? noen som veit hva av kopper som slites? servoen er billiger og lettere å skifte en tannstaget så hvis noen veit hva dette er hadde det vært fint..

Skrevet
Jeg vil påstå at du må ta mye av dette her på deg selv. F.eks. rusten har ikke kommet på de ukene du har hatt den. Hadde du gjort en grundig jobb da du kjøpte ville du sluppet dette. Nå skal jeg ikke påstå at det er dette du har gjort, men; å kjøpe det første og beste lønner seg sjelden - prisen gjenspeiler som regel objektet. Samstemmer objektet dårlig med hva selger sier er det bare å styre unna - da vil det før eller senere dukke opp flere skavanker som selger trolig vet om, men ikke forteller om.

Det er jeg fullstendig klar over. Det gikk for fort, men sånn er det nå engang når følelsene tar over..!

Jeg visste om rusten på bagasjeluke og litt på ene framskjerm, men rusten som har kommet de siste ukene kunne jeg ikke se før. Lakken flasser av, og under er det rust. Er ikke snakk om noe voldsomt angrep. Litt rust på en 11 år gammel bil skal jeg tåle..

Skrevet

Funnet ut hva dette er? har samme greia med min E39 520 '96 .. servp eller tannstag? noen som veit hva av kopper som slites? servoen er billiger og lettere å skifte en tannstaget så hvis noen veit hva dette er hadde det vært fint..

Ingen anelse, men har hørt om flere med samme problem. Skal i første omgang tette lekkasjen og bytte olje. Det hjelper nok.

Skrevet

Ingen anelse, men har hørt om flere med samme problem. Skal i første omgang tette lekkasjen og bytte olje. Det hjelper nok.

Husk at olja på servoen er hydraulikk olje, så den skal ikke ha samme farge som vanlig olje. Når den er ny er den mørk rød, så kan nok hjelpe å tette lekasjen og få på litt ny olje.

Skrevet

nja, det var BMW som fylt på min så det bør være riktig.

OT: dukker opp nye feil på min nå om dagen... nesten-drittbil...

Skrevet

dersom det ikke har gått så lang tid kan jo du heve kjøpet, si at du tar det til retten dersom han ikke er villig til å heve det.. og dersom det er gått mindre enn 2 uker, så har du rett på å heve kjøpet uansett... flere av disse feilene burde selger visst om!

Skrevet

Om ikke selger visste at bilen var opplakkert igjen, spiller ingen rolle. Han har et ansvar som selger uansett.

Har du brukt en NAF-kjøpekontrakt, og det er krysset av for at den aldri har vært opplakkert, har du en god sak.

Var ute for det samme, og tok kontakt med NAF-advokat, og en NAF-test. Kommer selvfølgelig litt an på hvor lang tid i etterkant man tar tak i det, men innen rimelig tid etter kjøp.

Men ta det alltid opp med selger først.

Når det gjelder pris, så får man som oftest det man betaler for, men man skal ikke godta å bli lurt (bilselgere som har prøvd å lure meg, gjør det kun en gang. Blir sinnsykt grinete av sånt).

Lykke til 8)

Skrevet

Nå har jeg fått bilen igjen fra service, og det viste seg at det ikke var toppakningen! De hadde testet etter alle kunstens regler og fant den dønn tett :)

Det eneste de fant var utrolig mye luft i kjølesystemet. Så nå blir den ikke varm, og klima anlegget funker som det skal.

De byttet servo olje også, så nå fungerer den som den skal!

Det eneste nå blir å få liv i lysene og lakkere litt..

Da er den herved ikke lenger en drittbil! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...