Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan. Jeg er gift med en dame fra Østerrike og pendler til Norge for å jobbe. Har en del kontakter der nede og lurer på¨å importere spesielle motorer og deler for salg i Norge.

En kar sa han har en M5 3,8l som er kjørt 200 000 km. Ved 160 000 ble den overhalt av BMW tuningsfirmaet Hartge. Motoren skal være komplett og ville koste deg i underkant av 30 000 kroner levert i Osloområdet eller langs kysten til Stavanger der jeg bor.

Hadde selv en M5 3,6l for noen år siden og den kostet meg dyrt ved at registerkjedet hoppet over tannhjulene, uten noe forvarsel. Rep på 50.000 kr. Så sjekk eller skift kjedestrammerne mm hvis du kjøper deg en M5 3,6 eller 3,8

Jeg er blitt fortalt at det går an å få bygd en V12 i E 30. Jeg skal forhøre meg mer om det senere. Det blir billigere enn M5.

Ellers er et godt alternativ en M30 3,5 liter. Den er på 211 hk med kat, og har skikkelig drag. Gikk nettopp glipp av et komplett ombyggingssett med motor/gir, tilpasset kabel og mellomaksling mm. Noe slikt vil ligge på ca 18-20.000 komplett. Med en E30 bakaklsing gir dette en rå aks og den spinner lett også på andre gir.

En 4.o liter V8 er også et godt alternativ, men der koster girkassen like mye som motoren når du skal ha man kasse3. Motor med gir i overkant av 20.000.

Ring gjerne på 92 22 65 44 eller skriv hvis du vil jeg skal undersøke noe konkret for deg.

Hilsen Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...