Gå til innhold

M3 3.2 vs 3.0


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe m3 å lurer litt på forskjell i holdbarhet, hvor mye bedre 3.2 går etc?

Har hørt 3.2 motoren ikke skal være like bra.

Leste i max power å der var det som har 3.0 og hadde hatt 3.2.

Han mente man skulle styre unna 3.2 å heller gå for 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge motorene er kjempe konsruksjon. 3,2 er nyere og går bedre over hele linja, men den flyr ikke ifra.

At 3,2 er dårligere enn 3.0 er bare piss. Noen få 3,2l hadde trøbbel med vanos. Når den ble bytta ble alt helt ok igjen.

Det som er svakt på 3,2l er girkassa, den har hatt en tendens til å svikte. Trikset der er å sette på 6 trinns kasse ifra E46M3. Den passer rett på.

Bakdelen med 3,2l er at den er ganske mye dyrer. Om den er verdt den ektra prisen kan diskuteres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge motorene er kjempe konsruksjon. 3,2 er nyere og går bedre over hele linja, men den flyr ikke ifra.

At 3,2 er dårligere enn 3.0 er bare piss. Noen få 3,2l hadde trøbbel med vanos. Når den ble bytta ble alt helt ok igjen.

Det som er svakt på 3,2l er girkassa, den har hatt en tendens til å svikte. Trikset der er å sette på 6 trinns kasse ifra E46M3. Den passer rett på.

Bakdelen med 3,2l er at den er ganske mye dyrer. Om den er verdt den ektra prisen kan diskuteres..

ca hvor mye må man gi for en brukt E46 M3 girkasse da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig litt interessant... folk vet ikke så mye om E36 M3, men at S52B32 motoren skal være mye dårligere enn S50B30 motoren... det har de fått med seg. Det er de merkeligste fordommer, rykter og halvsannheter som etablerer seg i folkedypet... no offence... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge motorene er kjempe konsruksjon. 3,2 er nyere og går bedre over hele linja, men den flyr ikke ifra.

At 3,2 er dårligere enn 3.0 er bare piss. Noen få 3,2l hadde trøbbel med vanos. Når den ble bytta ble alt helt ok igjen.

Det som er svakt på 3,2l er girkassa, den har hatt en tendens til å svikte. Trikset der er å sette på 6 trinns kasse ifra E46M3. Den passer rett på.

Bakdelen med 3,2l er at den er ganske mye dyrer. Om den er verdt den ektra prisen kan diskuteres..

ca hvor mye må man gi for en brukt E46 M3 girkasse da??

Desverre ligger de på rundt 20000kr. En 3.2l kasse ligger på ca 15000kr, litt ann på km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig litt interessant... folk vet ikke så mye om E36 M3, men at S52B32 motoren skal være mye dårligere enn S50B30 motoren... det har de fått med seg. Det er de merkeligste fordommer, rykter og halvsannheter som etablerer seg i folkedypet... no offence... :roll:

Ja er det ikke rart..

Det er det negative folk husker og er eksperter på å fortelle videre desverre..

Har du pengene og du kommer over en 3.2l så kjøper du. Hvis ikke går du for 3 liter.

3,2l er også litt merer jobb å koble opp siden den har EWS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.2 er mer moderne motor, men ser nå at 3.2 m3er ligger på rundt 300k og 3liter får man ned til 200..Så prisen er ganske forskjellig. Samme vedr. import.

Leste også en artikkel i CAR i høst hvor de hadde en 10siders artikkel om M3 bilene. Alt fra e30,e36 og e46. De konkluderte også med at hvis du stod mellom 3.0 og 3.2 så velg 3.0. Dette ble skrevet av journalister som hadde både eid 3.0 og 3.2. De alle hadde hatt problemer med vanosen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.2 er mer moderne motor, men ser nå at 3.2 m3er ligger på rundt 300k og 3liter får man ned til 200..Så prisen er ganske forskjellig. Samme vedr. import.

Leste også en artikkel i CAR i høst hvor de hadde en 10siders artikkel om M3 bilene. Alt fra e30,e36 og e46. De konkluderte også med at hvis du stod mellom 3.0 og 3.2 så velg 3.0. Dette ble skrevet av journalister som hadde både eid 3.0 og 3.2. De alle hadde hatt problemer med vanosen :(

300k var vel litt mye vell. 30k for en 3,2l er billig. Tipper du må ut med over 40k for en 3,2 med kasse og 25 for en 3l med kasse.

Tim Røsands 3,2l gikk 160000km på original vanos før den tok kvelden og den motoren har hatt mange timer på bane i norgen og i tyskland.

Vanos er ikke noe å være redd for på 3,2l, men kjøper du en så er det greit å vite om den er byttet. Og det var ikke alle som hadde problemer med vanos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...