///Magnus Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Hvordan er det med vasking og evt andre ting med hensyn til nylakkerte deler? Tenker da på om man må vente med å vaske til etter en viss tid. Såpe/svamp og vann fra hageslange kan vel ikke skade? Hva med polering? Håper noen som VET kan svare, så ikke det blir bare synsing her. Er snakk om frontfanger og kanalskjørt, om det skulle ha noen betydning.
Geir Anders Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Vaske for hånd kan du gjøre, gjerne med såpe, men bruk MYE vann når du svamper, for unngå mest mulig friksjon. Høytrykk kan også brukes, men helst etter 2 ukers tid, da lakken har fått herda litt. Men du bør fortsatt ikke spyle altfor lenge på et sted, og for nærme. Etter 1 måndte kan du vaske vanlig, for hånd og med høytrykk. Polering bør du vente med i 1,5 - 2 måndter. Passer dårlig med timen på mandag da Men det er jo nytt, så spiller forsovit ingen rolle.
BalleKnalle Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 En må hvertfall være veldig varsom, lett at fint støv kan lage skjolder hvis du gnir med svamp o.l.
Yngvejos Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Siden du har tatt deg råd til ny lakk, bør du ta deg råd til ordentlig vask. Meguiars har fine vaskehansker i ull, ellers er microfiber fint å vaske med. På en vanlig svamp vil støv og dritt legge seg mellom lakk og svamp å lage riper. Ordentlige svamper tar dritten inn i seg. Jeg ville unngått å vaske så lenge som mulig, prøv heller å spyle ofte. Kjøpte meg ny shampo her om dagen. Meguiars nxt. Den kan anbefales på det sterkeste. Var ingen motstand når jeg dro filla over bilen med den.
Geir Anders Skrevet April 27, 2007 Skrevet April 27, 2007 Det blir jo å være helt petimeter. Men klart, Magnus behandler bilen med silkehansker så Har brukt en lakkerers råd de gangene jeg har lakkert, og det har funket fint uten antydninger til skjolder og riper. Mye og Reint vann er det mest viktige med tanke på vask, lakk tåler svamp. Nxt generation produktene til Meguiars er flotte ja, brukes bla av Keplers, hvor vi hadde klargjøring av bilene våres til vårmønstringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå