Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjører med ulik dekkdimmensjon både foran og bak. Har også gjort det på tidligere biler og har aldri hatt problemer med det. Har til og med blitt stoppet av politiet vedrørende hjulene og de sa ingenting, annet enn at det så bra ut! Bilene mine har også gått igjennom Eu-kontroll med ulik dekkdimmensjon foran og bak. Det sporer mer, men velger du litt skikkelige dekk hjelper det på. Ellers ligger man som skudd på svingete veier.. :)

Skrevet

hei,

eg har også forskjellig dekk dimensjon forran og bak, ikke noe problem det, har det godkjent i vognkortet og :D 215/40-17 forran og 245/40-17 bak

Skrevet

Så lenge det er like dekk på samme aksel er det uproblematisk. Har kjørt med ulik dekkdimmensjon foran og bak i mange år på flere biler, aldri vært noe problem på eu-kontroll eller i andre forbindelser.

Skrevet

Men ulik dim foran og bak SKAL være godkjent i vognkortet om ikke bilfabrikanten har ulik dimensjon som alternativ i instr.boken.

Skrevet
Men ulik dim foran og bak SKAL være godkjent i vognkortet om ikke bilfabrikanten har ulik dimensjon som alternativ i instr.boken.

har jeg aldri hørt om men.. har hatt flere biler på eu kontroll med forskjellige dekk uten problemer.. hadde 13" foran og 14 bak på opel'n uten problemer...

Skrevet

hmm. jeg skal til å kjøpe nye fram dekk. har 215.35.18 framme og 225.40.18 bak. Men jeg må på biltilsynet å godkjenne senkesettet. er det best å kjøpe lik dimmensjon no da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...