Gå til innhold

523ia 2.5 liter - mulig å "bygge om" til 525?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

523i skal vistnok yte 188hk. Noe som kan stemme godt siden 523i går like bra hvis ikke bedre enn gamle E34 525i 24v. 323i går jo også bedre enn 325i (e36).

Får å få mer effekt i din kan du bytte innsug fra en 3.0 vil jeg tro sammens med en chip.

Skrevet
523i skal vistnok yte 188hk. Noe som kan stemme godt siden 523i går like bra hvis ikke bedre enn gamle E34 525i 24v. 323i går jo også bedre enn 325i (e36).

Får å få mer effekt i din kan du bytte innsug fra en 3.0 vil jeg tro sammens med en chip.

Nja, det påstås vel at 523 kan yte i overkant av 180hk, men har aldri sett noen papirer på det annet enn det som står på forumune rundt forbi.

M50 innsuget skal ha mye bedre flow enn M52.

Kan ha trua på at innsuget fra en 3,0 vil gi mer effekt på en B28 motor

Skrevet
Det er en del som har benka sine 323i og 523i og har funnet ut at det er en over 180hk hvertfall :)

Har hørt det samme, så sier ikke at det ikke stemmer. Det sies jo at 528 benkes til litt over 200 og :)

Hvor på østlandet er det en sånn tralle?

Vurderte å ta en test på min før jeg begynte med noen oppgraderinger.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har sett 523 som ble benka til 150 på hjula. Dere gidder kan jo regne ut korreksjon og få hk på veiva.

Har et m50 innsug tilsalgs om noen trenger det.

523i får nok like mange hk som som ordinære 2.5 eller flere. Men må nok modifiserer litt da ja.

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...