Gå til innhold

Hvor stor sikring?

Anbefalte innlegg

Mellom 2 og 5 amp, det er jo ikke mye strøm som går der til memory.

Trodde nå at det var spenningen fra batteriet som foret spilleren med mesteparten. Bare se på større Alpinespillere. Der er det klargjort slik at man skal strekke en litt tykk ledning direkte fra batteriet. Tenningsledningen er jo som regel "styrestrømmen" til spilleren.

Sleng på en 10A sikring du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som eg forstår det har du allerede tatt hovedstrømmen ifra batteriet, og so vil du ta den som vanligvis er ifra tenningen til batteriet og.

Da er vel det bedre å koble dei samen bak spiller og berre ha ein ledning ifra batteriet???

Den som går til tenningen bruker lite strøm og er for å skru på spiller.

Den som går til batteriet er hovedstrømmen og trekker alt som spiller trenger (og gjør at spilleren hugser alle innstillinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som eg forstår det har du allerede tatt hovedstrømmen ifra batteriet, og so vil du ta den som vanligvis er ifra tenningen til batteriet og.

Da er vel det bedre å koble dei samen bak spiller og berre ha ein ledning ifra batteriet???

Den som går til tenningen bruker lite strøm og er for å skru på spiller.

Den som går til batteriet er hovedstrømmen og trekker alt som spiller trenger (og gjør at spilleren hugser alle innstillinger)

Har koblet det opp nå :) Hovedstrøm går gjennom tenning, slik at spiller kun kan brukes når tenning er på. Memory går rett på batteri med en 2amps sikring :wink: Det du sier her er ikke riktig...skulle jeg koblet memory gjennom tenning, ville den ikke hatt no for seg :wink: Det er jo denne som gjør at spilleren husker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memory er hovedstrøm altså GUL på denne ledningen skal det være en 10amp sikring. Det er gjennom denne spilleren trekker strøm. Ikke via tenningen som er rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...