Tommy V Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Skal kjøpe 18 eller 19 tomms felger til min e46 og lurer på en ting. Er det noen nevneverdig forskjell med tanke på kjørekomfort mellom 18 og 19 tomms? De aktuelle dekkdimensjonene er 225/40 18 og 215/35 19. Noen synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 jeg kan dessverre ikke uttale meg om 18", men jeg vil ikke si at det er spesielt ukomfortabelt med 19" på E46 (jeg hadde sportsunderstell). det blir litt hardere å kjøre, samt du vil merke ujevnheter og små hull mer - men ikke så mye at jeg for min del opplevde det som ukomfortabelt. dette varierer dog fra person til person! du må allikevel være mer forsiktig med 19" felger enn 18" pga. mindre beskyttelse som følge av lavere profil på dekkene. hull, fortauskanter o.l. må skys som pesten når du kjører med store felger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Jeg kjører med 18" på E46 coupe, går helt fint det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 Skal kjøpe 18 eller 19 tomms felger til min e46 og lurer på en ting. Er det noen nevneverdig forskjell med tanke på kjørekomfort mellom 18 og 19 tomms? De aktuelle dekkdimensjonene er 225/40 18 og 215/35 19. Noen synspunkter? Forskjellen er en sidevegg som er 90 mm høy og en sidevegg som er 75,25 mm høy... og det er en ganske stor forskjell. Umiddelbart vil jeg mene at 225/40-18 er tildels betydelig mer komfortabelt enn 215/35-19. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Mai 6, 2007 Share Skrevet Mai 6, 2007 hadde 19" felg på min e46 touring og komforten var helt ok! den var i tillegg senket 35mm+bilstein dempere og powerflex foringer! funket fint på bane og på ferieturer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 7, 2007 Share Skrevet Mai 7, 2007 Jeg skal være enig i at 19" felger på E46 ser fint ut, men komfortabelt er det ikke. Husk at de alminnelige E46 modellene originalt kom med 205/55-16 dekk (tidligere også 195/65-15 dekk for modellene med små motorer)... og at disse dimensjonene av BMW ble betraktet som et godt kompromis i forhold til resten av bilens understel (originalt). Én ting er hva slags felger som fysisk passer på bilen... noe helt annet er hva bilen er konstruert for... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå