Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg en BMW 520 for tre uker siden nå.

Har målt bensinforbruket en del ganger nå.

Den første tanken så gikk det 1,37L på milen.

Og de to siste tankene er det godt 1,2L.

Dette er jo veldig mye.

Nå er jo 520 en forholdsvis tung bil da, med 1500kg, og det er tross alt 150HK. Og itillegg er det automatgir.

Men alikevel? 1,2l på milen? Er ikke det veldig i overkant av det vanlige på denne bilen? Eller?

Den der bensinmåleren som er under turtelleren i deshbordet ligger på minst 20/30L pr 100KM på de laveste girene. Først når jeg får bilen opp i fart og får "cruiset" i f.eks. 5giret i 80km at den nåla går under literen og blir stabil.

Vet jo selvfølgelig at det er en del bensinforbruk på kald motor, korte turer, høyt turtall og lave gir, men synes alikvel at 1,2 til 1,4L på milen var i det meste laget.

Noen som har noen tips hva jeg kan forsøke og hva som kan være problemet, om det er noe problem her da?

Ta hensyn til at jeg er veldig nybegynner når det gjelder mekanisk.

Skrevet

det er nok ikke noe problem, har hørt av en mekaniker du vil få større bensin forbruk med en 6sylindret 2liter kontra en 4sylindret 2liter, selv kjører jeg 320i og den bruker over literen den også. har hatt en 320i før og den brukte også over literen.

1,2 er ikke unormalt for en motor som det=)

Skrevet

Det forbruket der er helt mormalt med automatgear. Småkjøring og automat gear drar forbruket veldig opp. Det du bruker her er sikkert ganske nære det den er oppgitt til fra fabrikk.

Skrevet

koster med 6er og autolat ja. min 320 med manuell ligger på ca 1,1 i byen uten at jeg kjører spess økonomisk. 0,8 på landeveien med litt forbikjøringer og stas..

Skrevet

det du kan gjøre for å redusere forbruket er jo å endre kjørestil. Legg aldri jernet ned i gulvet, velg rett gir og unngå harde aksellerasjoner. Min e46 320i greier jeg på en god dag med blandet kjøring å få ned i 0.85....

Skrevet
det du kan gjøre for å redusere forbruket er jo å endre kjørestil. Legg aldri jernet ned i gulvet, velg rett gir og unngå harde aksellerasjoner. Min e46 320i greier jeg på en god dag med blandet kjøring å få ned i 0.85....

Hva er rett gir på en automat da? :P

Kjører samme bil selv og synes ikke jeg bruker så mye bensin og da trør jeg mye på også, men så har jeg jo en ganske grei økonomi også da, så det kan jo være derfor, hehe

Skrevet

Hva er rett gir på en automat da? :P

oops... jaja..kan jo hende han har tiptronic!? :)

Skrevet

Har meget rolig kjørestil.

Prøver og holde turtallet nede.

Det er jo som sagt automat, så får ikke valgt gir.

Kjører på økonomi program. Har også sports og vinter program.

Det jeg har lagt merke til er at vist jeg cruiser i f.eks. 80 og slipper gassen svakt, så ser jeg at bensinmåleren går et par desiliter ned, mens turtallet og farten forblir uendret? Det samme motsatt. Vist jeg tar inn gassen rolig og sakte, så stiger bensinmåleren mens det tar lengre tid før turtallet øker. Trøkker jeg den litt raskere og lengre inn så girer den selvfølgelig ned og gir på.

Skrevet

1. Vekk med boots'a, på med gymsokker.

2. Vekk med effektanlegget, da blir det mindre gøy å kjøre "tungt".

3. Kjør i jevnt tempo, så blir folka bak deg gladere også.

Mange feller man kan gå i. :wink::lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...