BMWtotti Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Neida... Når jeg skal ta igang i et kryss "hopper" bilen litt i starten. Kjennes akkurat ut som bilen spinner på glatt føre, men her snakker vi om helt tørr asfalt. Når bilen er kald hører jeg også en klirre lyd under bilen når jeg kjører. Noen som vet om det kan være en sammenheng, eller hva hver enkelt ting kan være? Uten noe mekanisk erfaring (bortsett fra Discovery channel) så lurte jeg på om det kunne være diffen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Det at bilen hopper når du kjører ut fra kryss og lignende kan være noe så enkelt som innsugsbelgen din! Se ettter om den er morken og hull i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 klirrelyden kan være katalysatoren som begynner å bli sliten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Mai 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2007 Hvis innsugsbelgen er belgen mellom luftfilteret og motoren så en den ikke mer en et år gammel. Å si at bilen hopper blir kanskje litt feil, det er mer som om den nypper (mister taket på hjulene (drivkraft) lite grann) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 diffen som synger på siste værs, få noen te å se på dekket om det hakker! når jeg svinger brått osv! har iallefall same symptonene på min bil! og da synger diffen på siste værs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 synger diffen på siste vers pleier den å "ule" ganske kraftig også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 hardykopling kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 skulle si hardykobling, er hardykobling hvis bilen rister, ved gasspådrag i alle fall rundt 3500 rpm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 9, 2007 Share Skrevet Mai 9, 2007 Som jeg skjønner det du skriver, så hørtes det ut som om din klutch sklir. Når du gir gas merkes det som om den spinner; er det som om den stiger i omdrejninger men ikke flytter seg nok i forhold til det, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Mai 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2007 Som jeg skjønner det du skriver, så hørtes det ut som om din klutch sklir.Når du gir gas merkes det som om den spinner; er det som om den stiger i omdrejninger men ikke flytter seg nok i forhold til det, eller? Høres riktig ut det.... ...må jeg skifte cluch da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 Nu er jeg ikke mekaniker og har ikke så utrolig meget teknisk kompetanse på dette, men jeg vil tro du må bytte clutchen hvis den sklir. Du kan også teste clutchen ved å kjøre feks. i 2 gear i opoverbakke, ta clutchen litt inn og gas på mens du slipper clutchen fort. Hvis den er lang tid om å slå ordentligt inn (Sklir mye), da er det ganske sikkert clutchen som er gåen. Har en gang hørt at man kan stramme clutchen, men om det går på din og om det er arbeidet verdt veit jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mai 10, 2007 Share Skrevet Mai 10, 2007 DU kan sjekke klutchen ved å sette bilen i 3. gear og prøve å løse den med håndbrekket på. Hvis motoren stopper er clutchen OK, hvis den bare står og slurer uten å stoppe er clutchen død. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå