Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
snørrunger? 520en din... orginal ikke sant? med 205 65 15 dekk? litt gubbete kanskje?

Har nå litt senk og større felger felger/dekk enn hva bilen din klarer og dra rundt tipper jeg. :lol:

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg synes tråden er helt topp jeg. Er jo bare å sjekke innom her hvis man skal finne ut hvem man ikke skal handle bil av. :wink:

Og deler for den saks skyld. 8)

Skrevet

Har det noe å si hvilke dekk som ble levert orginalt på en bil? Har det noe å si om en tulling har klart å slure med en 318is? Er hovedargumentet for å kjøpe ny bil at den slipper på tørr asfalt?

Hvorvidt en E36 318is kan slippe på tørr asfalt skal jeg ikke uttale meg om, men både for brede og store felger ødelegger den genuine balansen E36 chassiset har som standard enten modellen heter 316i eller M3. Dette gjelder naturligvis også for E39... kanskje i en større grad når alt kommer til alt. E39 er ikke en spesielt sportslig modell og den er heller ikke konstruert for å være spesielt sportslig... selv ikke E39 M5 er spesielt sportslig i relasjon til f.eks E34 M5 og ikke minst E60 M5. Jeg vet at det for noen er vanskelig å akseptere at store og brede felger ikke automatisk gir bedre kjøreegenskaper, men slik er det... enten man liker det eller ikke. Heldigvis er ikke BMW like opptatt av blingeling som enkelte her inne... :wink:

Jeg mener forøvrig ikke at tråder skal slettes eller stenges kun fordi enkelte skriver innlegg som ikke er verdens mest sakelige. Så lenge man ellers forholder seg til forumreglene bør tråden leve videre... iallfall inntill Gunnar og/eller Frode mener noe annet. Vi aksepterer imidlertid ikke nedlatende personkarakteristikker, men uttalelsen "snørrunger" oppfatter jeg ikke som personlig ment... mer som et uttrykk for at enkelte innlegg i tråden er direkte barnslige... og det er jeg faktisk helt enig i.

Skrevet

hallo:P når en Renault 19, 1.4liter med hele 77 hk klarer å rive seg løs på tørr asfalt på en slett vei klarer vel selfølgelig en 316 det og :) Har tilogmed sett en 316 stå stille å burnet..

Skrevet
Jeg synes tråden er helt topp jeg. Er jo bare å sjekke innom her hvis man skal finne ut hvem man ikke skal handle bil av. :wink:

Så du har ikke lyst og kjøpe saaben min?:D

Vil påstå at de fleste biler klarer og bjørne så lenge det er manuel og en sivil ingeniør bakrattet:D

Skrevet

Burning på biler uten diffbrems/sperr er jo bare å få hjulet i gang, så går nå det, for da overføres all moment til hjulet som går rundt og ingenting til det som står stille... :roll:

Skrevet
Burning på biler uten diffbrems/sperr er jo bare å få hjulet i gang, så går nå det, for da overføres all moment til hjulet som går rundt og ingenting til det som står stille... :roll:

Noe som er veldig godt demonstrert på filmen!

Skrevet

Hahaha, morsom tråd. Til alle som tror man ikke kan burne med en is, dere har ikke prøvd hardt nok. Kan gi et par eksempler. Jeg sto bak en kompis av meg som har kjørt litt drag i et kryss i Trondheim. Han kjørte en e28 520i med 129 hk. Altså 11 hk mindre enn en is og hvertfall 250 kg mer. Han hadde ca 1 meter klaring foran seg. Han låste hjula, og spann blårøyk i ca 1 minutt før køa hadde løst seg opp- UTEN at bilen rikka seg.

Har selv burna blårøyk så tett i krysset ovenfor tvibit i Tromsø med en corolla 1,3 liter at trafikken stoppa opp fordi de trodde bilen min brant.

Skrevet

Robin_Isak, Og igjen, kun på ett hjul.. da er det bare å få fart på det, så har man det gående fordi det ikke blir overført noen krefter til ikke roterende hjul. Det kan jo burnes med alt med en slik setup.. de fleste vet jo hvor lett det spinner med FWD..

tøft 8) hehe, da fikk alle som lurte bevist at en 318is kan burne :D

Børne my ass! er jo bare det ene hjulet som spoler litt bare..

Nettopp.. er vel ikke noe som ser dummere ut enn akkurat det! 8)

Skrevet

La faktisk ikke merke til at den bare spant på det ene hjulet :o For dårlig :?

La heller ikke merke til den flaska som står til høyre i bildet..Olje kanskje? :lol:

Uansett gidder jeg ikke tvile på folk som sier de greier å burne på begge hjula med en is-motor. Sier de det, skal jeg tro dem på det! Er vel ikke noe j***a mopedportal dette a?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...