Dykkefaen Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Lurer på om det er vanlig at 320 D er treg i starten på turtallsreg. Prøvekjørte en her om dagen, og fant ut at det tar tid før det skjer noe under pansret. Noen meninger om dette...event. hva som kan gjøre denne bilen litt mer kraftig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Sett inn M3 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
derrick Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Det enklaste og billigaste er jo å montere chip. Er nok merkart betre drag i den då. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian333 Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Eller kjøp 5serie:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Det er jo en turbobil - den må få fart på turboen før den hjelper til. En sugediesel er ikke akkurat noe å skryte av, så frem til turboen hjelper til skjer det vel lite.. uten at jeg vet hvordan effektkurven på en 320d ser ut. Men jeg har en 2.0td selv, og den er nok kjappest fra 1500 til 3000 rpm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Alt er relativt, men E46 320d med 150 HK akselerer f.eks 0-100 Km/t på 8,9 sekunder... et sekund hurtigere enn E36 320i... eller den bruker kun 0,6 sekunder mer enn en E30 325i bruker 0-100 Km/t. E46 320d er også hurtigere 80-120 Km/t i 4. gear enn E46 325i... 7,5 sekunder vs. 7,8 sekunder. Problemer med LMM´en er alminnelig på M47D20 motoren... manglende effekt er resultatet. En av årsakene til at E46 329d (nå E90/91 320d) er populære biler er nettopp at "draget" er relativt brukbart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Når jeg tenker meg litt bedre om så har jeg faktisk kjørt en '03 eller '04 320d Touring. Er ikke alltid helt på nett. Fredrik, og når man girer ned i tredje med 325en skjer hva? Men for all del, det er mange familiedieselbrakker som går skremmende godt for tiden. Har fått respekt for mye med TDi bak de siste årene. Heldigvis er M5 i nødmodus sprekere enn de fleste fortsatt.. Forøvrig et poeng at det kan være noe galt med den. Det har vært en del tråder tidligere med kraftmangel i dieselbrakker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Det er vel ikke bare dieselbrakker som har hatt problemer med trekkraft på forumet her vel , Gunnar ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Fredrik, og når man girer ned i tredje med 325en skjer hva? Det vet både du og jeg... her er forøvrig en kort veiledning for de som ikke ikke vet det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Det er vel ikke bare dieselbrakker som har hatt problemer med trekkraft på forumet her vel , Gunnar ?. Hva annet? Hvis det er E34en min du henviser til, så vil jeg vel ikke akkurat påstå at den har problemer med trekkraften.. bare at den egentlig skulle hatt enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2007 Ja... også sklei det ut, tralalalala. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Ja... også sklei det ut, tralalalala. Hva forventer du til svar på et så lite konkret spørsmål som du kom med? Det er i kategori "Hvor lang er en pinne?". Hvordan draget i en bil føles er individuelt. Du har ikke oppgitt et eneste tall for å konkretisere problemstillingen din. F.eks. i hvilket register det var drag og ikke drag, hvor den begynte å dra, ingen sammenligninger med andre biler, osv. Det er ikke mulig å gi deg noe fasitsvar på et slikt spørsmål. Hadde du kommet med en tall på turtallet hvor den begynte å dra, så er det nok av folk her inne med 320d som sikkert kunne bekrefta/avkrefta det. Dessuten har du også fått beskjed om et vanlig problem på disse bilene, så da kan det jo lønne seg å prøvekjøre en til før du skal handle, og eventuelt be forhandleren sjekke bilen du prøvekjørte før et eventuelt kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jaro Skrevet Mai 11, 2007 Share Skrevet Mai 11, 2007 Enig Gunnar. Det hadde vært greit å vite hvilken 320d det er snakk om, men uansett så har alle diesel'er godt bunndrag. Jeg har ikke prøvd 136hk'en, men har testet 163hk'en foruten at jeg har 150'en selv. Draget er kraftig allerede fra under 2000omdr. Den bilen "Dykkefaen" testen høres å til å kjøre i nødmodus eller ha en eller annen defekt. Og som Fredrik så riktig skriver så presterer en normal 320d bedre enn tilsvarende 320i (begge 150hk). Ett sekund raskere 0-100 aks enn benzineren kan ikke beskrives som tregt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mai 12, 2007 Share Skrevet Mai 12, 2007 Ja... også sklei det ut, tralalalala. Hva forventer du til svar på et så lite konkret spørsmål som du kom med? Det er i kategori "Hvor lang er en pinne?". Eller som "hvor lavt har du hoppet?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dykkefaen Skrevet Mai 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2007 He he, ok da. Hadde en dårlig dag. Men har funnet svar på det jeg lurte på. Takker og bukker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå