Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et råd om å skifte bremseveske her inne så den skulle holde mål på rudskogen 18. mai!

Har byttet i dag, men bremsene ble mye dårligere...

Har pumpet og pumpet, luftet ut og det kommer kun bremsevæske... ingen luft!

Det må vel være mer luft igjen i systemet, hvordan får jeg ut resten?

Skrevet

Trenger ikke å pumpe, bare fyll på bremseveske på beholderen og åpne først på ene hjulet, la det renne til du ser det kommer luftbobler, når det ikke kommer flere luftbobler stenger du og tar neste hjul osv..

husk å begynn med det calipteret som ligger lengst fra bremse beholderen og sørg for at ikke beholderen går tom mens du holder på, dette har jeg gjort på flere biler med suksess.

hvis du ikke er sikker på om det er luft eller ikke i systemet kan du starte bilen pumpe på pedalen noen ganger for så å holde den i bånn med litt trykk på foten, synker pedalen sakte nedover har du luft i systemet.

Skrevet

Den kjedelige bakdelen ved utlufting på godt brukte bremsesystem (gjerne der det ikke har vært fast innventar hos forrige eier) er at bremsesylinderen fort tar kvelden etter å ha blitt bånnet skikkelig. Har selv kjedelige erfaringer med akkurat det.. :oops:

Blir litt som å gi full gass med en bil som aldri har vært over 3000rpm på 20 år..

Skrevet

hvis du ikke er sikker på om det er luft eller ikke i systemet kan du starte bilen pumpe på pedalen noen ganger for så å holde den i bånn med litt trykk på foten, synker pedalen sakte nedover har du luft i systemet.

hvis pedalen synker, så er det et tegn på lekkasje. ikke luft, men derimot hvis pedalen er myk, og lavere enn tidligere så er det luft.

Skrevet

hvis pedalen synker, så er det et tegn på lekkasje. ikke luft, men derimot hvis pedalen er myk, og lavere enn tidligere så er det luft.

Den synker ikke nei, må bare trykke den mye lengre inn...

Det kan ikke være det at den gamle bremsevæsken var bedre enn den jeg puttet på i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...