Chriso Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Så Flåklypa i dag, og la merke til noe nytt. På den røde bilen i løpet står det ABARTH 2000, kjørt av Heinrich von Schnellfahrer Er vel en slik en: For en fantastisk film Flåklypa er. Detaljrikdommen forbløffer meg hver gang! Har sansen for bilen til Blodstrupmoen også, GT Boomerang Rapido, rå lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Det er en Fiat Abarth 2000 Sport Spider fra slutten av 60-tallet. Den hadde en midtmontert firesylindret motor som ytet rundt 250 HK... Ivo Caprino var ikke halvt italiensk for ingenting... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Betakaroten Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Siden vi snakker om artige små gti biler. Kom over denne :VW Golf GTI W12 650 concept Med sine 650hk levert fra en w12 biturbo plassert bak framsetene skulle den nok kjøre fra det meste. Teoretisk toppfart er oppgitt til hele 325km/t. I motsetning til andre golfer, har denne bakhjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetilk Skrevet Mai 18, 2007 Share Skrevet Mai 18, 2007 Har selv en 97 Polo 16v. Bilen er stiva opp og har nye lavprofil dekk. Dette er kanskje ikke noe å sammenligne den nye GTI V (I det hele) men poenget er at begge har FWD, med om jeg prøver å kjøre aktivt med denne bilen understyrer den ganske enkelt. For all del, bilen er en artig bil på svingete veg, men kan ikke måle seg med min andre e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2007 Har selv en 97 Polo 16v. Bilen er stiva opp og har nye lavprofil dekk. Dette er kanskje ikke noe å sammenligne den nye GTI V (I det hele) men poenget er at begge har FWD, med om jeg prøver å kjøre aktivt med denne bilen understyrer den ganske enkelt. For all del, bilen er en artig bil på svingete veg, men kan ikke måle seg med min andre e36. Saken er at VW aldri riktig har fått til chassis/understelskalibrering (før nå med Golf V GTI)... noe bl.a franskmennene og italienerne er eksperter på. En 20 år gammel Peugeot 205 GTi 1,9 kjører fletta av en alminnelig E36 på svingete veier... selv en E30 M3 må kjøres aktivt for å holde følge. Det er nesten litt synd at dagens unge ikke har muligheten til å oppleve hvordan en skikkelig 80-talls GTI er i relasjon til kjøreegenskaper. Moderne GTI´er er 2-300 Kg for tunge og det påvirker bilenes oppførsel i negativ retning når det ikke bare handler om full fart rett frem på Autobahn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå