Gå til innhold

Jippi traff en buss idag!!!!!

Kjennern
 Share

Anbefalte innlegg

Nå kom ikke bussen direkte ut av et stoppe felt på høyre side, han krysset veien foran meg, dvs kom fra venstre side. Skulle samme vei som meg. Jeg ble delvis hindret av han(han har vel vikeplikt når han kommer fra bussfelt som er på motsatt side av veien og må krysse veien?)

Jeg la meg ut med blinklys på som en vanlig forbi kjøring på vei. Da kjørte han normalt i høyre fil rett frem, men ganske sakte. Det fordi han nettopp hadde svingt inn på veien. Når jeg var på midtsiden hadde ca passert bak hjulet med fremfre passasjer dør + litt til så legger han over igjen og skal KRYSSE veien igjen, altså inn tilbake til buss holde plassen han kom fra som ligger på motsatt side av veien.

Her er et lite bilde av hvordan det skjedde, se bort fra mine dårlige paint egenskaper. Rød farge er bussen, brun farge er meg.

Om noen lurer ja jeg suger på paint, kan lage noe bedre senere.

Er litt frustrert nå så har ikke helt kontroll på musa hehe.

krasj.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen av oss hadde skademelding i bilen/bussen :oops:

Har fiksa en nå som jeg har fyllt ut. Skal møte han imorgen tidlig. Han mente han hadde på blinklys. Noe jeg ikke er enige i, evt så satte han dem på i det han svingte omtrent, men da lå jeg alt langt oppå siden hans, hadde ikke rukket å gjøre noe uansett. Kun om jeg hadde sett det før jeg la meg ut. Og ville aldri kjørt forbi en buss som blinker til venstre. Litt for fin bil til det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende at buss sjåføren hadde på blinklyset til venstre, når han svingte ut på veien, men når han rettet bussen opp så slåes jo blinklysene automatiskt av, og da har han enten glemt og slå de på igjen, eller det ble akkurat nok "dødtid" til at du kom deg opp på siden hans før han fikk de på igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom ut fra en slik stor buss holdeplass på andre siden av veien

la seg inn samme vei som meg, jeg tenkte at han kan jeg kjøre forbi for han dreit jo i meg når han la seg ut. Jeg setter på blinklys, legger meg over kjører forbi, men så skal du se. Når jeg er ved bakhjulet hans så setter han på blinklys å svinger rett over inn på buss holde plassen bare lenger ned i veien og da må han jo krysse veien, men der kommer jeg

jadda, bare litt noia da gitt!!! full brems

klarte å bremse å vri bilen inn sammen med han på plassen/innkjøringen

en utrolig manøver men helt til slutt da jeg trodde jag var safe så BAAANG

og slik ble det:

bulk2.jpg

bulk3.jpg

da ryker vel 18 mai for meg, skal innom Terje Schie imorgen! :cry:

Det ser helt greit ut i forhold til kjøring. I verste fall har jeg med både hammer og svart racingtape :D

Edit: Innlegg nr 1500 gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss hadde skademelding i bilen/bussen :oops:

Har fiksa en nå som jeg har fyllt ut. Skal møte han imorgen tidlig. Han mente han hadde på blinklys. Noe jeg ikke er enige i, evt så satte han dem på i det han svingte omtrent, men da lå jeg alt langt oppå siden hans, hadde ikke rukket å gjøre noe uansett. Kun om jeg hadde sett det før jeg la meg ut. Og ville aldri kjørt forbi en buss som blinker til venstre. Litt for fin bil til det hehe.

Tror du han dukker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det spiller faktisk ingen rolle her...

han har vikeplikt for trafikk som kommer bak.og han skulle lagt seg direkte i venstre felt før han svingte inn, slik at du uten hinder kan kjøre forbi. NETTOPP FOR Å HINDRE SLIKT!

sjekk opp dette så du har det klart når du møter han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussjåfører...

Holder alltid GOD avstand fra busser og er ekstremt oppmerksom når jeg passerer de i busslommer, for plutseli bare vrenger de over selv om man er komt lang opp på sida. Har ikke respekt for andre traffikanter den gjengen der..

Håper det løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde i Nannestad på riksvei 120. Han signerte idag tidlig, sa ikke så mye han da gitt, Har dokumenter godt til forsikrings selskapet så håper de kan være grei med meg hehe.

Kommer med mer info når jeg har hørt fra IF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...