Gå til innhold

Noen som får www.bmwccn.no til å funke?


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå virker det som at de har fått orden på forumet hos BMW-klubben. Det ser faktisk ut som at det er mere aktivitet der enn her på "Annet bil- & motorprat". Fortsetter det sånn melder jeg meg inn igjen.

Har ventet på det! Trenger deg der inne, både med fakta og sen lørdagssarkasme. :-)

Vegard har gjort en kjempejobb, ikke bare med forumtekniske ting, men også med å få opp spiriten blant de etterhvert litt leie brukerne.

Bare det gamle biblioteket kommer opp igjen i søkbar form nå så er det etterhvert ganske komplett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at BMWCCN´s forum begynner å ta form, men når det gjelder trafikk er bimmers i en helt annen klasse. På alminnelige hverdager ligger antall brukere stort sett hele tiden stabilt på 130-140 stk. i prime time (18-24). Helgtrafikken på den samme tiden av døgnet ligger stort sett fast på 170-180 brukere. Dette genererer temmelig mange innlegg og har man ikke vært innom forumet på et par dager kan man bli overrasket over hvor hurtig trådene vokser.

På den annen side mener jeg generelt at kvalitet er viktigere enn kvantitet, men slikt kan man jo ikke riktig styre i et åpent forum som bimmers. Alt tatt i betraktning er bimmers en stor suksess når det gjelder å tilby et BMW forum som mange BMW eiere ser ut til å trives med. Jeg skulle imidlertid ønske at vi var litt flere eldre brukere her inne. Det ville bedre sikre kunnskap/erfaringsgrunnlaget samt utvilsomt heve nivået i enkelte av trådene. Det er ingen tvil om at forumet enkelte dager hadde fortjent et høyere nivå på innleggene. Bimmers er gratis og medlemsmassen absolutt en broget forsamling... pros and cons... vis a vis BMWCCN som er dyrt, men som i sakens natur også lettere kan kommunisere med en mer homogen gruppe mennesker. Klarer klubben å gjenskape fellesskapsfølelsen og den får et inkluderende uttrykk i forumet er jeg sikker på at klubben og forumet går en lys fremtid i møte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer de lage et bra forummiljø så betaler jeg de kronene det koster, men jeg avventer litt enda. Det gamle forumet kan for min del bare forsvinne.

Hvorfor ikke bidra med å forme det nye forummiljøet? Dine bidrag i det gamle forumet var jo absolutt et godt krydder i en ellers god rett. Det er oppegående og ressurssterke profiler som skaper et forum.... iallefall frem til man når en kritisk masse og forumet nærmest vokser av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side mener jeg generelt at kvalitet er viktigere enn kvantitet, men slikt kan man jo ikke riktig styre i et åpent forum som bimmers.........

......Jeg skulle imidlertid ønske at vi var litt flere eldre brukere her inne. Det ville bedre sikre kunnskap/erfaringsgrunnlaget samt utvilsomt heve nivået i enkelte av trådene.

Nå er du på skummel mark.

Et forum er avhengig av å ha endel "bullshit" for å holde liv i det.

Dersom man kun skal skrive om tekniske ting som ikke er skrevet om før så går man fort tom for ting å skrive om.

Jeg har selv vært på forum der det har skjedd, spørsmål fra andre blir henvist til søkefunksjonen, gjerne i en krass tone. og flere blir "idiot erklærte" når de spør om noe.

Resultatet er 1-2 innlegg i uka, lite trafikk fordi ingenting skjer og en bitteliten gruppe hard-core medlemmer som bruker forumet, og rekruteringen minimal.

m.a.o et nesten dødt forum.

Så enn hvor irriterende man må synes useriøse tråder måtte være, eller at samme spørsmål kommer gang på gang så er det det som holder liv i et forum.

Det er ikke værre enn å la være å lese trådene.

Vi har begynt så smått å få igang slike tråder på E31 forumet etter at dette i mange år har vært preget av svært høy seriøsitets faktor, dog ikke så galt som jeg beskrev over.

Vi er nå oppe i 5-10 innlegg om dag i snitt noe som er meget bra sammenlignet med hva det var tidligere.

I motsatt ende er Bimmerforums der flere brukere er utvist mye pga person sjikane, og enkelte for noe som grenser til svindel på delesalg.

Mitt inntrykk er at Bimmers er noe midt i mellom, det er masse liv, få om noen råtne epler og generellt et veldig bra og levende forum.

Jeg er ganske selektiv på hva jeg leser her inne, samme med hva jeg skriver.

Jeg har vært medlem her siden den spede begynnelsen i 2004, og har skrevet 320 innlegg..... det sier kanksje litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør være ganske direkte når det gjelder hva som skal til for å bygge opp et skikkelig forum... ikke til forkleinelse for noen. Det viktige poenget er at de aller fleste til å begynne med stikker innom et forum for å lære og/eller bli underholdt, men noen må jo stå for det saklige innholdet og/eller underholdningen. Jeg er ellers helt enig med deg i at man på generelt grunnlag bør være litt taktfull når man diskuterer dette emnet.

Selvfølgelig skal man skrive litt bullshit i et forum, men det er definitivt forskjellige måter å gjøre dette på. Det kan gjøres på en intelligent måte der et underliggende poeng løfter tullballet opp til et nytt nivå eller det kan gjøres på en direkte dum måte. Som alltid er det en balansegang hva som er interessant for de aller fleste eller ikke.

Bimmers er alt overveiende et skikkelig gjennomført og oppegående forum med temmelig mange fine profiler. Jeg har alltid siktet høyt når det gjelder bimmers... og mine små klager handler kun om å få bimmers skikkelig opp i første divisjon... type...litt mer seriøst bilsnakk... selv i tulleråden. Jeg gidder iallefall ikke innlegg om hva man evt. foretar seg på toalettet, men bevares... velbekomme for de som ønsker dette.

Jeg er ikke ferdig med bimmers... langt ifra, men jeg er ferdig med personlig polemikk. Det gidder jeg ikke og jeg tror at ganske mange andre er enig med meg i akkurat den saken.

Jeg har alltid ment at BMWCCN´s forum og bimmers utfyller hverandre på en fin måte. De aller fleste viktige profilene her inne har vært eller er medlemmer i BMWCCN også. Jeg har selv en fortid i BMWCCN med 4-5000 innlegg i det gamle forumet siden 2001. For min del har bimmers alltid vært et supplement til forumet i BMW klubben. Et svært godt supplement, men stadig et supplement. BMW miljøet i Norge vokser og godt er det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare miljøet som vokser, vi vokser desverre også.

Jeg hadde mange tusen innlegg på BMWccn sitt gamle forum i perioden 2002-2007/8, etter det ble det slutt.

I perioden 2002-2006 var jeg stor på banekjøring, modifisering av bil til banebruk, turer til østlandet og til Ringen, men etter at e36'n min døde i betongbrua over Adenau så har baneinteressen vært dalende.

Er på den lokale go-kart banen en gang i året å lufter meg.

Nå kjøpte jeg jo først en bil som ikke var spesiellt banevennlig etter e36'ns død, og jeg har såpass respekt for M3'n at jeg ikke har så lyst til å kjøre denne på en stor bane da farten blir fryktelig stor... men påfølgende større fallhøyde.

Siden interessen for tings som Stereo, felger, styling, og mer komfort rettede BMW modeller var så og si ikke eksisterende på BMWccn, samt at kunskapen om mine biler var liten så ble det til at jeg ikke brukte forumet lengre.

For å si det ganske direkte så var E30 det eneste å ha på det forumet i mange år.

Jeg har hatt E30, en kjempebil, men ville aldri hatt det igjen.

Håper det nye BMWccn forumet blir noe mer allsidig enn det gamle var.

Jeg har forandret meg mye de siste 10 årene, fra å være en banekåt guttunge til å bli en som seriøst vurderer å kjøpe seg en fullutstyrt 7-serie neste gang, tanken om el-bil og hybrid har jeg faktisk hatt også. så man skal ikke se bort fra at jeg kjøper meg en i8 på sikt.

Så en liten digresjon. Jeg er for tiden i en flytteprosess, og i den forbinnelse har jeg funnet mye rart i hyller og skap.

I går fant jeg Fahrfreude nr 1 2007...... fortsatt innpakket i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det gamle BMWCCN forumet var for E30 fiksert, men som svært mange andre fant jeg off topic trådene minst like interessante. BMW eiere har uten tvil mer enn kun BMW´er til felles. Jeg har forøvrig også hatt en E30... en 1987 320i i perioden 1988/89.

Vi blir utvilsomt eldre... alle sammen. Dette kan være en utfordring i mange sammenhenger, men det kan også være en fordel. Jeg var på mange måter ferdig med sportsbiler og banekjøring allerede da vi fikk vårt første barn i 1993. Det ble den vanlige pakken... familien, hund og hytte... og en alminnelig familiebil... en Peugeot 406 2,1 TD stasjonsvogn (forøvrig en ganske gjennomført konstruksjon).

Interessen for skikkelige biler døde selvfølgelig ikke... abonnementene på svenske Automobil, britiske CAR og tyske AMS fortsatte... og på slutten av 90-tallet var jeg klar for skikkelige biler igjen.... dog på en voksen måte... lett senket, original, praktisch und gut. Det har holdt seg på dette nivået siden den gangen, men det intellektuelle nivået er mange ganger høyere. Selvfølgelig kan man være interessert i biler selv om man ikke har en s-motor under panseret. BMW bygger heldigvis en hel rekke andre fantastiske motorer og selv de minste har noe å tilby en skikkelig entusiast.

Joda... jeg håper absolutt at det er plass til både eldre og yngre entusiaster i forumet. De aller fleste er ganske sikkert enig i dette poenget, men noen bør utvilsomt tenke seg om en gang eller to. Livet går fort (selv om det ikke virker slik i 20-årene) og plutselig er man godt voksen med mye erfaring... C'est la vie... på godt og vondt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenget mitt gikk litt mer mot rekruttering.

Er det noen sære gamle gubber som ikke har interesse for noe særlig annet enn en bil som gikk ut av produksjon for 20 år siden.

Og som synes en bil over 1400kg er et tungt dråg, og ikke kan fatte hva man skal med elektriske vindusheiser, det veier da alt for mye med motorer i dørene.

Og soltak, mest ubrukelige som finnes, og legger til for mye vekt i taket.

Bilen skal fortrinnsvis være lett og ikke motorsterk, og det er "mye kjekkere" å modifisere en lett bil til å gå fortere enn å kjøpe en med større motor.

Det finnes kun TO felger man kan sette på en BMW, det er Alpina, og BBS RS/LM, å nåde deg om du så mye tenker på krom eller svarte felger.

Spoilere og slike ting er noe som er forbeholdt rendyrkede racerbiler og har ingenting å gjøre på en vanlig bil.

Led og lys og slikt... nei fysj å føy, snakk om å ødelegge en bil sånn da.

Dersom en modifikasjon ikke har potensiale til å forbedre rundetidene så er det bare tøv.

Og stereo.. nei musikk det kan man høre på i stuen hjemme.

Dersom dette er holdningen, og til en viss grad var den det på BMWccn før, så kommer det ikke til nye, å når "vi gamle" faller fra så er det ingen som overtar og forumet dør.

Jeg har blitt mer og mer komfort menneske, kan fint ha en litt vass "lekebil" i garasjen, men til daglig vil jeg ikke kjenne hver ugjevnhet i asfalten, og om bilen krenger litt så gjør ikke det noe, bryr meg ikke noe om at bilen er tung og at jeg ikke klarer å treffe apex riktig, eller at turn-in ikke er presis og tydelig, og at tilbakemeldingen i rattet ikke er 110%.

Dette betyr egentlig fint lite når jeg skal til jobb, på besøk, eller legger ut på langtur.

Liker musikk i bilen og jeg, så om det er 100kg stereo i bagaserommet så er ikke det verdens undergang heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... moderator [space] hadde jo 99% min drømmebil... en nesten perfekt E85 Z4. Skikkelig senket, 19" felger, blodrødt M-Tech interiør... på alle måter skikkelig gjennomført. Jeg skal ha en lignende bil en gang (om ikke alt for lenge), men jeg vil ikke ha det til daglig transport.

Før i tiden synes jeg at det var helt OK å sove i bilen. Dette var normal rutine på turene sydover til Spania i Porschene. Selvfølgelig kunne jeg ha overnattet på hoteller, men ville jeg virkelig føle og leve med Porschene måtte jeg få bilene inn i blodet. Hvis man kjører, lever, spiser, sover, ler, gråter... i en skikkelig involverende sportsbil gjør man det. Man føler bilen og kommuniserer med bilen... ikke bare på et kjøreteknisk nivå, men på et følelsesmessig nivå. Slikt er virkelig sjelsettende og derfor er jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i en lett E30 uten 100kg bilstereo. Det var nettopp denne prioriteringen av banekjøring som fikk meg interessert i BMWCCN sitt forum. Som gammel M-B mann lærte jeg at det kan finnes kjøreglede i svinger. På senere tid har jeg falt tilbake til gamle synder:

vi12lget6yxfhdhl4w9s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...