fish Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Imponerende at selv på Facebook greier styrets medlemmer ikke å legge ut informasjon. BMW Car Club Norway - Offisiell gruppe http://www.facebook.com/group.php?gid=122623517780791
Endre Hånde Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 For fler av de mest aktive på bmwccn forumet og styret virker det som om all tekniske utvikling stoppet opp når E30 kom. - Tullprat! Men det er naturlig at E30 blir flittig diskutert da dette er en populær modell til modifisering, banekjøring samt gode eksemplarer er langt imellom. Nå er det vel E36 i forskjellige utgaver som har blitt "standarden" i banekjøringsmiljøet. Etter den har det ikke kommet noe bra biler, win 3.11 er konge , forumet ble perfekt, VHS er undervurdert, mildt sagt usaklig. drifting er nesten like uønsket som syfilis (selv om noen mirakler har skjedd her i positiv retning) Er det så merkelig, da meget få av drifterne faktisk vil bidra i styret selv? Og jeg skjønner ikke helt heller hvorfor det er så viktig med drifting på bmwccn sine treff da det er mange andre treff som tilbyr dette. Jeg deltat blant annet på CCN sine treff for å unngå driftere.. alle som har en annen oppfatning bør holde seg unna bmwccn forumet med sine anarkistiske , nedbrytende meninger som ødelegger idyllen anno 1990. Fortsatt usaklig tullprat Betal kontingenten men ikke forvent informasjon om hva som skjer via nettsider (at alle ikke kan dra på generalforsamling for å få info er ikke tema i styret virker det som) . At man ikke klarer å få vidrekoblet nettsiden til en infoside engang er imponerende dårlig. Er man immune mot læring? Her er jeg faktisk enig.
Endre Hånde Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Jeg har lært en ting. Etter flere kræsj av BMWCCN sine nettsider / mail. Jeg lagrer alt på data og bruker mye privat mailen. BMW klubben slik den er nå, fungerte når medlemsmassen var på 100stk. Ja jeg har lært dette "the hard way" nå...
Tam Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Endre , ta å Google ordet ironi Jeg prøvde å få fram at mange er veldig fundamentalistiske i denne foreningen som virker som om den ikke evner å utvikle seg. (Fundamentalister står på stedet hvil som regel) jeg har vært medlem og på forumet i mange år nå og synes tiden har stått stille i klubben/forumet. Feks tilpasset 100 medlemmer. Tror du de som også liker drifting gidder ta på seg styreverv når din holdning "jeg drar på bmwccn treff for å unngå driftere" virker å være utbredt bland et flertall av de som er i styre og stell.
GSS Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 For fler av de mest aktive på bmwccn forumet og styret virker det som om all tekniske utvikling stoppet opp når E30 kom. Etter den har det ikke kommet noe bra biler, win 3.11 er konge , forumet ble perfekt, VHS er undervurdert, drifting er nesten like uønsket som syfilis (selv om noen mirakler har skjedd her i positiv retning) alle som har en annen oppfatning bør holde seg unna bmwccn forumet med sine anarkistiske , nedbrytende meninger som ødelegger idyllen anno 1990. Betal kontingenten men ikke forvent informasjon om hva som skjer via nettsider (at alle ikke kan dra på generalforsamling for å få info er ikke tema i styret virker det som) . At man ikke klarer å få vidrekoblet nettsiden til en infoside engang er imponerende dårlig. Er man immune mot læring? For et usaklig innlegg. Men det har allerede Endre fortalt deg. Jeg eier ikke e30, og driver ikke med banekjøring, kjenner ikke igjen beskrivelsen av forumet. Men jeg har hørt den før. Mener dette er mer myte blant enkelte, dessverre for mange tror jeg. Jeg ser forumet er gammelt, og jeg er helt enig i det som blir sagt om ubrukelige nettsider og informasjon til medlemmene. Men jeg håper da virkelig klubben består, og helst blir enda bedre. Det går kun med hjelp fra MEDLEMMENE. Dessverre virker det som om mange ikke unner klubben noe godt, uten at jeg har forstått argumentene enda. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Endre Hånde Skrevet Mars 16, 2011 Skrevet Mars 16, 2011 Vel, det er jo ikke personene som drifter jeg nødvendigvis har noe imot, men jeg vil ikke kjøre på bane sammen med de. De to halvtimene som nå er er jo forsåvidt ok underholdning mens man tar en pause, men ellers vil jeg jo ha mest mulig kjøretid uten driftere på banen sammen med oss som er "tilbakestående og utgått på dato". Da fungerer NSK og BMWCCN godt. Trackday,no, Gatebil osv ikke riktig så bra..
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Meld dere ut av klubben, eller aldri bli medlemDiskusjon ferdig. Rabattene får man uansett, bare si man er medlem. Bmwccn er ikke en klubb, det er en tullball uten mål og mening. Unnskyldningene står jo bare i kø hele tiden. Det er godt at noen fortsatt er medlem i tullball uten mål og mening så du kan nyte godt av rabattene våre! Jeg kan ikke annet enn å beklage den lange nedetiden til nettsidene, det er som nevnt oppstått problemer med backup av harddiskene. Ikke skyt meg hvis jeg ikke kommer med fullstendig korrekt informasjon, jeg har ikke mye peiling på data. Det viser seg at det er en fil på en av diskene som er skadet som gjør at den samme feilen intreffer når filene eller sidene blir gjenopprettet. Dette innebærer at alle filene må gåes igjennom manuellt, noe som tar tid!! Ang. drifting på våre treff: Det er ikke det at vi er like gammeldagse som windows 3.11 (hva er forresten galt med det? Neida (: ) og vhs og dermed ser på drifting som tullete. Det som derimot er tullete er å slippe "driftere" utpå banen sammen med de som faktisk kjører et idealspor som er mye raskere enn å kjøre "alternativt sporvalg". Dette skaper irritasjon for de som kjører raskere runder men ikke kommer forbi enten fordi bilen foran kjører sikksakk med en hale av blårøyk eller gjerne har mye mer pulver. Det vi driver med på våre treff er førertrening i ordnede former for at "mannen i gata" kan få kjenne både bilens og sine egne ytterpunkter hva fart angår. Dette gjør også at flere forsikringsselskap ser seg villige til å erstatte skader som oppstår på våre treff, nettopp fordi det ikke plutselig står en bil å spinner rundinger på banen eller at enkelte leker breisladd-konkurranse og stikker armer, bein og hvem-veit-hva at av vinduer ol. den slags kjøring finnes de andre treff til. Jeg mener at vi bør få til flere "alternativt sporvalg"-heat enn vi har fått til på foregående treff. Det er mange som setter stor pris på disse heatene, både sjåfører og publikum! MEN! Dette forutsetter at instruksene som blir gitt på førermøtet blir holdt! Da slipper vi unødvendig fare for ulykker og unødvendig sannering av banen pga. avkjøringer og stillestående burning... Når dette er sagt så håper jeg at også dere som liker å drifte dukker opp på våre treff, kanskje dere har noe å lære om sporvalg av oss? Og vi tar mer enn gjerne imot konstruktiv kritikk enten det gjelder nettsider eller treffet generellt Jeg skjønner også at fortvilelsen er stor blandt forumets og nettsidens brukere, det er helt forståelig! Det er helt klart at en redirect til en info/statusside hadde vært å foretrekke. Hvorfor dette ikke er tilfelle tør jeg dessverre ikke svare på! Det blir utrolig spennende å få opp de nye nettsidene, dette jobbes det på spreng med! Vil også minne om at alt arbeidet som blir lagt ned av styret er på frivillig basis, og enkelte driver mer med styrearbeid enn mange jobber pr. uke! Du som mener vi gjør en så fantastisk dårlig jobb med å tilfredstille DINE behov, rekk opp hånda i timen og si din mening heller enn å skrike ut i friminuttene Vi er alle tilgjenelige på mail, selv om bmwccn.no mailen nå er nede. Min mailadresse er : julianstensen@hotmail.no, og alle forslag mottas med takk selv om kapasiteten er noe begrenset til tider! Send heller mail og fortell HVORFOR vi er så fullstendig ubrukelige enn å kaste bort tiden på å fortelle alle andre AT vi er det her De som har sterke meninger om hvordan klubben bør styres kan jo stille til valg? Eller i det minste bidra med konstruktiv kritikk? Med vennlig hilsen Julian Stensen, godt å få letta litt på trykket...
Tam Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Ironien i mitt inlegg har beklagelig vis ikke blitt oppfattet av noen her så nå skal jeg ikke fleipe for å prøve å få fram poengene mine. Jeg ønker klubben alt godt og håper den består og det er defor jeg (og sikkert mange andre) kommer med kritiske inlegg. Klubbens medlemstall virker forholdsvis konstant. I FF ser jeg lister over mange nye medlemmer hver gang bladet kommet og alikevel blir det ikke fler medlemmer totalt iflg styrets info. Dette betyr at frafallet er ca like stort som tilgangen av nye medlemmer. Dette burde bekymre klubben. Forumet er klubbens ansikt utad. Det preges mye av anonyme innlegg som driter ut biler som ikke er i trådstarters smak(Som regel er da bilen stylet og ikke original lenger). Eller kritikk av de som har diesel og eller automat. (jeg har ingen av delene så jeg føler meg ikke såret personlig) Krasse inlegg mot de som liker drifte og som foreslår også det på bmwccn treff (jeg er ikke drifter men liker også å se på det) Vi har i mange år hørt om nytt forum som er rett rundt hjørnet som i det minste skal tillate redigering av egne inlegg og innlogging slik at man ikke kan skjule seg i anonymiteten. Informasjonen om hva som skjer i saker er tilnærmet null. Eneste man hører er hvor mye man jobber og at man skal informere bedre men ikke noe skjer. Jeg har familiemedlemmer som har meldt seg inn men aldri har fått faktura eller medlemskort. Dette er ikke unikt skal jeg tro det som kommer fram på forumet. Medlemmer tilbyr sin hjelp men avvises. Klubbens ansikt utad er nede i flere uker uten at man blir viderekoblet til en side med litt info. På grunnlag av dette skrev jeg mitt ironiske inlegg som beklageligvis ble misforstått . Dette er grunnen til at jeg mener at klubben virker som om den ikke vil utvikles (fundamentalistisk (ironi)) og forslag til forbedring og hjelp avvises. Mao man tilsynelatende låst i gamle dager (i VHS tiden (IRONI)
ealoken Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 de kunne ha laget en alternativ side. Et forum som de ønsker var vel at alle data skulle legges inn der og at det er grunnen til den enorme pengebruken på et sånt forum. totalt meningsløst! i disse tider skal det ikke være mulig med 14 dager nedetid......
Endre Hånde Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 de kunne ha laget en alternativ side. - Ja en midlertidig informasjonsside hadde sørget for mindre spekulering og frustrasjonEt forum som de ønsker var vel at alle data skulle legges inn der og at det er grunnen til den enorme pengebruken på et sånt forum. totalt meningsløst! - Her er jeg uenig, innholdet i ccn forumet er verdt en god del penger, og bør være med videre. i disse tider skal det ikke være mulig med 14 dager nedetid...... - helt klart, og det er vel en av årsakene til at dette fremover blir "outsourced"
ealoken Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 innholdet er ikke det jeg snakket om. det jeg mente var at de ønsket og lage en stor felles database der alt ligger inne, og det er vel denne databasen samt nettside\forum som har blitt dratt ut i det vide og lange? Innholdet i det gamle forumet bør selvfølgelig bli med videre. Jeg føler at de har glemt og sjekke markedet etter løsninger før det ble bruk maaaange kroner.
Joachim Lie Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Klubbens medlemstall virker forholdsvis konstant. I FF ser jeg lister over mange nye medlemmer hver gang bladet kommet og alikevel blir det ikke fler medlemmer totalt iflg styrets info. Dette betyr at frafallet er ca like stort som tilgangen av nye medlemmer. Dette burde bekymre klubben. Dette jobbes det med og vi i styret har tro på at den nye nettsiden vil bidra til å beholde medlemmene som melder seg inn i klubben Forumet er klubbens ansikt utad. Det preges mye av anonyme innlegg som driter ut biler til salgs som ikke er i trådstarters smak. Eller kritikk av de som har diesel og eller automat. (jeg har ingen av delene) Det er ett åpent forum og det er klart at de som slenger med leppa ikke skaper noen god profil for hvordan klubben ønsker å fremstå, de diesel og automat diskusjonene er jo ikke kritikk til hverandre, men hva sin personlige mening er! forumet hadde dødd ut ganske fort hvis ingen kan komme med sine meninger. Krasse inlegg mot de som liker drifte og som foreslår også det på bmwccn treff (jeg er ikke drifter men liker også å se på det) Dette har jeg ikke fått med meg, BMWCCN arrangerer drifte heat med stor suksess, det var i fjor rundt 5-10 biler som driftet og resten av de som er på treffene står å ser på og filmer tar bilder++ Vi har i mange år hørt om nytt forum som er rett rundt hjørnet som i det minste skal tillate redigering av egne inlegg og innlogging slik at man ikke kan skjule seg i anonymiteten. Dette kommer og vi alle venter i spenning plutselig dukker den nye webløsningen opp Informasjonen om hva som skjer i saker er tilnærmet null. Eneste man hører er hvor mye man jobber og at man skal informere bedre men ikke noe skjer. Her tar vi selvkritikk og vi ser på dette med å lage en rutine internt i styret om hvordan man skal håndtere forskjellige saker som dukker opp Jeg har familiemedlemmer som har meldt seg inn men aldri har fått faktura eller medlemskort. Dette er ikke unikt skal jeg tro det som kommer fram på forumet. Medlemmer tilbyr sin hjelp men avvises. Send meg en mail på joachim.lie@gmail.com så skal jeg undersøke saken Klubbens ansikt utad er nede i flere uker uten at man blir viderekoblet til en side med litt info. Dette kommer forhåpentligvis idag
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 Forstår ironien i innlegget ditt tam meg gjorde dog ikke det før du sa det det var mange innlegg før ditt som trigget min oppmerksomhet (og kanskje provoserte en anelse). At folk tilbyr sin hjelp men blir avvist finner jeg litt vanskelig for å tro. Med unntak av enkelte som er meget vanskelige å ta seriøst mtp. deres utalelser via fora som til tider er usaklige og minner om barnehagetendenser (og enkelte har kanskje bakgrunn derfra?) Når det gjelder bmwccns fora generellt så kan man jo se at det er de samme personene som hele tiden skal slenge dritt osv, men hvis man ikke kan heve seg over uttalelser om hvor ubrukelig diesel og automatgir er så er man etter min mening ganske nærtagende. Nå skal det også sies at jeg ikke har vært den mest aktive brukeren av forumet og må si at jeg aldri har oppøevd fiendtlighet mot hverken diesel eller automatgir (noe som kanskje sier noe om min aktivitet?) Hvorfor mener du at "den enorme pengebruken" er så unødvendig erik? Grunnen til at medlemslister osv skal gå igjennom de nye nettsidene er at dette er enormt tidkrevende arbeid som er en stor belastning for de som driver med det. Og vi er vel alle enige om at dagens løsning ikke er tilfredstillende? Men du kan jo ta på deg denne oppgaven du, så kan du få se hvor "lite" arbeid det er ? Klubben er nødt til å ta inn hjelp utenfra for å lette arbeidsmengden til enkelte ellers har ikke klubben noe framtid! Hvis du leser i innlegget mitt lenger oppe så har jeg forklart hvorfor det er mulig med 14 dagers nedetid, men selvfølgelig skulle det kommet opp en infoside!
JulianS Skrevet Mars 17, 2011 Skrevet Mars 17, 2011 innholdet er ikke det jeg snakket om.det jeg mente var at de ønsket og lage en stor felles database der alt ligger inne, og det er vel denne databasen samt nettside\forum som har blitt dratt ut i det vide og lange? Ref. mitt forrige innlegg Innholdet i det gamle forumet bør selvfølgelig bli med videre. Jeg føler at de har glemt og sjekke markedet etter løsninger før det ble bruk maaaange kroner. Det er ikke tilfelle at det ikke er hentet inn flere tilbud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå