Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett denne tråden før, men det var da voldsomt til oppstyr bare fordi hjemmesiden er nede. Har vært medlem i flere år og har knapt brukt bmwccn.no, setter dog pris på medlemsbladet. Håper dere får siden opp å gå igjen snart, så man få sjekket hva alt oppstyret dreier seg om. ;)

• Svar 848
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hadde tenkt til å bli medlem av bmwccn men her er det jo tydlig at dette er en klubb med lite planlegging og et alvorlig kommunikasjonsproblem mellom de som jobber med det. så jeg melder meg nok ikke in i denne klubben før den har et fungerende styret med engasjerte styremedlemer.

Skrevet

TM custom: Litt merkelig å tro at hele klubben sliter bare fordi forumet er nede. Greit nok at det har tatt VEL lang tid nå, men noe krise er det vel strengt tatt ikke?! Har ikke vurdert det et eneste sekund å melde meg ut bare fordi det er litt uenigheter i klubben. Klart det er ting som kunne vært bedre, men begynner du å sjekke finner du nok noe grums i andre bilklubber også. Jeg har det hvertfall veldig artig hver gang jeg er på treff med BMWCCN og treffer alle de hyggelige folka jeg har blitt kjent med gjennom klubben og det har jeg tenkt å fortsette med. Håper du og mange andre med BMW-interesse blir å se på treff framover :)

Skrevet

Enig med Trond. Alt for mye negativ kritikk rettet mot styre og stell, samt nettsiden. Er da ikke disse vi lever for. Grunnen til at jeg er medlem er for å treffe folk, dra på treff og møte likesinnede og lese Fahrfreude ;)

La nå styret og resten av gjengen få ta den tiden de trenger for å fikse opp dette. JA, det har gått lang tid. NEI, vi kan ikke gjøre stort med det ved å sitte her og kvervulere og slenge dritt frem og tilbake! Er nok en hel del vi kanskje ikke vet som er grunnen til denne situasjonen. Har heller ikke troen på at de som er ansvarlig for dette sitter på rævva og lar det skure å gå.

Håper det kommer positive oppdateringer på hjemmesiden snart, at ting ordner seg innad i styret og at alle får en fortreffelig BMWCCN-Sesong..8)

Skrevet
TM custom: Litt merkelig å tro at hele klubben sliter bare fordi forumet er nede. Greit nok at det har tatt VEL lang tid nå, men noe krise er det vel strengt tatt ikke?! Har ikke vurdert det et eneste sekund å melde meg ut bare fordi det er litt uenigheter i klubben. Klart det er ting som kunne vært bedre, men begynner du å sjekke finner du nok noe grums i andre bilklubber også. Jeg har det hvertfall veldig artig hver gang jeg er på treff med BMWCCN og treffer alle de hyggelige folka jeg har blitt kjent med gjennom klubben og det har jeg tenkt å fortsette med. Håper du og mange andre med BMW-interesse blir å se på treff framover :)

hvor lenge nettsiden er nede bryr jeg meg fint lite om. var inne på den en gang i fjor sommer og da merket jeg at det var en veldig lite opdatert side og etter det har jeg ikke vert inne på den. men det er tydelig på diskusjonene som har dukket opp her med medlemer av styret til bmwccn at de er store kommunikasjonsproblemer i styret

Skrevet

hvor lenge nettsiden er nede bryr jeg meg fint lite om. var inne på den en gang i fjor sommer og da merket jeg at det var en veldig lite opdatert side og etter det har jeg ikke vert inne på den. men det er tydelig på diskusjonene som har dukket opp her med medlemer av styret til bmwccn at de er store kommunikasjonsproblemer i styret

Det er også forskjell på om forumet mangler teknisk/visuell oppdatering og om forumet mangler kompetanse/aktivitet. BMWCCN´s forum har alltid hatt brukere med temmelig inngående kompetanse på BMW samt generelle tekniske spissfindigheter. Mange av avsporingene i diskusjonen viser også at BMW eiere har mye annet interessant til felles... stereo, foto, data, litteratur, historie, samfunn & politikk etc.

Jeg har alltid likt BMWCCN´s forum. Designet er enkelt, men svært effektivt å bruke når man vet hvordan man skal bruke det. Dette skriver jeg tiltross for at jeg er blandt de mest aktive her inne. La meg si det slik... McLaren F1 er ikke en dårligere bil idag selv om designet ikke er like moderne som det vi ser på Ferrari 458 Italia. Jeg tror faktisk at Gordon Murray`s gamle mirakel fra 1992 den dag idag på mange områder fint klarer seg mot en av Ferrari´s nyeste.

Jeg håper at mange av de gamle traverne i forumet migrerer over til det nye forumet når det er på plass. Det ville være trist om det nye forumet ender opp som et moderne, men tomt skall. Det er innholdet som er viktig... ikke designet.

Skrevet
La meg si det slik... McLaren F1 er ikke en dårligere bil idag selv om designet ikke er like moderne som det vi ser på Ferrari 458 Italia. Jeg tror faktisk at Gordon Murray`s gamle mirakel fra 1992 den dag idag på mange områder fint klarer seg mot en av Ferrari´s nyeste.

Sant nok det, men man vil alltid ha noe bedre, selv om det/den en gang i tiden var veldig bra - eller kanskje best. Tiden stopper ikke opp av den grunn.

Hvis en biltype fører samme design i mange år vil jo spesielt ferske brukere peile seg rett inn på andre typer som faktisk har fornyet seg, og det samme gjelder forum også. Jeg tror nok at tilstrømningen av nye brukere til bimmers.no er høyere sett opp mot bmwccn.no, og hva kommer det av tro? :)

Jeg tviler på at det er pga. mangel på kompetanse inne hos bmwccn.no, for å si det sånn ;)

Man trenger alltid fornyelse meg jevne mellomrom for å holde seg på toppen.

Ellers er jeg som jeg ofte er, enig i alt du skriver.

Skrevet
hvor lenge nettsiden er nede bryr jeg meg fint lite om. var inne på den en gang i fjor sommer og da merket jeg at det var en veldig lite opdatert side og etter det har jeg ikke vert inne på den.

De er ikke utsendet på siden de fleste savner men innholdet.

Bimmers har blitt mopedportalen for såkalte BMW fans :?

Skrevet

Det er bare 3 stk fra styret som har kommentert her, det holder egentlig med at det er en som kommenterer fra styret(en såkalt kommunikasjonsansvarlig).

Hvis du leser innleggene fra Julian S. Henrik E30+ og meg en gang til så er den infoen ganske samstemt i mine øyne. Skjønner ikke hvor du har fra at det er kommunikasjonsproblemer i BMWCCN sitt hovedstyret?

Skrevet
H_c!

Du er ikke noe redaktøremne, det kan du bare glemme!

Der har El Presidente rett, og han viste en overraskende selvinnsikt i sitt innlegg i dag.

Jeg tror faktisk denne herremannen hadde gjort en utmerket jobb som redaktør.

Herren har ved flere tidligere annledninger bevist at har behersker det å skrive svært godt.

Han har i tillegg gitt ut en barnebok.

Han har også være aktiv på driversiden i det bilmerkeløse miljøet i Rogaland og har ved flere annledninger arrangert svært suksessfulle arrangementer.

Dog har han to personligheter, H_c er en internettpersonlighet som er sterkt preget av å være en ansiktsløst fiksjonsfigur som yttret seg vært direkte og brutalt, mest for å lage liv og røre.

Menneskt bak har vist seg å inneha helt andre kvaliteter, mens hans alter ego nok kan ødelegge for det.

Førøvrig godt at presidenten tok bladet fra munnen.

det er voksent gjort å si fra seg et slikt verv, og vitterlig noe for arvtageren å tenke godt gjennom før han stiller til valg.

Det er min største grunn for ikke å stille opp, jeg har ikke kapasitet.

men jeg kan være konsulent i enkelte perioder :)

Skrevet

Det er helt klart at eivind (H_c) kan skrive og snakke for seg men det blir litt feil av en politibetjent å stjele biler på fritida, for å sette det litt på spissen...

Skrevet

Sant nok det, men man vil alltid ha noe bedre, selv om det/den en gang i tiden var veldig bra - eller kanskje best. Tiden stopper ikke opp av den grunn.

.... Man trenger alltid fornyelse meg jevne mellomrom for å holde seg på toppen.

Ellers er jeg som jeg ofte er, enig i alt du skriver.

Takk skal du ha for komplimentet og selvfølgelig mener jeg også at et forum hele tiden bør utvikles... tiden står ikke stille. Mitt poeng er at BMWCCN´s forum aldri innholdsmessig har vært så dårlig som noen forsøker å fremstille det som. Det har hatt et gammeldags design, men innholdsmessig har det alltid vært i toppklassen. Dette er veldig mye mer enn man kan si om 98% av alle de andre foraene der ute.

Skrevet

Jeg håper klubben får opp de "gamle" sidene raskt og at de nye følger rett etterpå.

Det har vært store utfordringer knyttet til (deler av) funksjonaliteten i den nye løsningen. Årsaken er at det ikke har vært satt opp en skikkelig kravspesifikasjon før det ble inngått "avtale". Og det å spekke opp en komplett web-løsning (innlogging, forum, webshop, medlemsregister, underavdelinger ++) i etterkant og etter å ha kommitert seg til å betale mange hundre tusen (og til overmål uten budsjettmessig dekning fra årsmøtet) blir veldig feil...Denne saken ble behørig behandlet på siste årsmøte. Og som det framgår av redegjørelser fra styret det siste året; det ble nedsatt en komitè på årsmøtet som skulle utarbeide beslutningsgrunnlag for et ekstraordinært årsmøte ifm ny webløsning. Beslutningsgrunnlaget ble aldri ferdigstilt. Etter dette har styret måttet jobbe videre med saken for å få "Jesusforumet" på lufta, en sak som dessverre pågår ennå.

Som Henrik sier; når ting kommer opp og går vil det nye styret kunne innkassere applausen for det enorme fotarbeidet som er lagt ned det siste året, men som ikke er synliggjort ovenfor medlemmene.

For dårlig/sen informasjon fra styret ifm nedetid på forum/server/forsinket ny web-løsning? For dårlige back-up rutiner? For dårlig beredskap/kontinuitets-/fall back-løsninger? Javel, men dette er vel første gang klubben opplever dobbel disk-krasj. Selvkritikk på dette har styret tatt og hva mer kan gjøres nå annet enn å jobbe for å få ting opp igjen? Jeg vil tro at det etableres nye rutiner som læring av dette.

Klubben kan sikkert sikre seg med "belter og bukseseler" men igjen er dette er spørsmål om kostnader, ressursinnsats fra styret og "SLA-nivå". Og som det er sagt; ny løsning vil bli outsourcet (med tilhørende SLA antar jeg).

Og de som har gode forslag til alternative driftsløsninger vil nok bli hørt fra styret/årsmøte. Det er bare å sende inn forslag til årsmøtet nå som møtet er utsatt.

For øvrig hadde det vært interessant å høre hva som ellers ikke fungerer i klubben (annet enn ovennevnte); f.eks. fikk siste høsttreff på Våler så vidt jeg registrerte beste feedback noensinne. Andre eksempler på resultater: Nye logoer på plass (kreves av BMW AG). Profilering på Oslo Motor Show. Treff på ACR primo juni 2011. Nye rabattavtaler inngått med nye leverandører/samarbeidspartnere. (All info fra FF + nettet/fora).

Alt dette i tillegg til hva Henrik sier styret har jobbet med siste år.

Men alt om denne saken (kommunikasjon, informasjon, Fahrfreuderedaktør, regnskap ++) bør etter min mening tas på klubbens forum (så snart det kommer opp) og/eller som sak på årsmøtet og ikke på et eksternt forum som bimmers selv om jeg ser at mange nok ønsker å gi uttrykk for sine meninger umiddelbart og kanskje ikke føler at det finnes andre relevante fora akkurat nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...