Fredrik Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 takk for mang bra og sprikende svar!! Alt fra 12 til 20 timer. Men den frisørbilen jeg skal kjøre blir det nok ikke en kjempe tid! Hvis man skulle velge å ta en ferge til norge er det da bare hiertshals, fredrikshavn og kiel som gjelder? Nei... man kan også ta fergen mellom København-Oslo, Grenå-Varberg (Sverige), Hirtshals-Langesund og Frederikshavn-Gøteborg. Hvis du kommer fra Tyskland er den hurtigste veien til Oslo over Puttgarten-Rødby via Malmø. Kielfergen tar lang tid og er dyr... så hvis du ikke vil kjøre nesten hele veien bør du velge fergen mellom Frederikshavn og Gøteborg. Forøvrig kan du også kjøre bil hele veien... over Lillebælt, Storebælt og Øresund via Malmø...
Espen M33 Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Nei da. Kielferga er ikke så dyr. Skal ta ferga neste søndag. Koster 3.400,- for to personer med hver vår personbil. Er utrolig godt å slappe av etter en to-tre dager med hardkjør rundt om i Tyskland. Og så skal jo jeg kjøre 550Km etter at jeg ankommer Oslo og da. Da er det greit å være uthvilt. Fraktprisen på hver bil kommer forøvrig til å ende på ca.6.000,- pr.bil. Da inkludert fly,eksportskilter,båt, hotell og drivstoff. Gleder meg Men: Om jeg hadde bodd i Oslo eller Østfold så hade jeg nok kjørt Puttgarden-Rødby-Malmø jeg også. Men det er slett ikke gratis å ta den ruten heller da.
Fredrik Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Det er ca 500 Km fra Hamburg til Frederikshavn og den distansen burde man kunne klare med en litt fornuftig bil for ca. 350 kroner. Overfarten mellom Frederikshavn og Gøteborg koster med Stenaline ca. 400 kroner... og turen tar ca. 3 timer. I tillegg er det ca 300 Km mellom Gøteborg og Oslo og det burde ikke koste mer enn ca. 200 kroner. Alt i alt kan man klare turen mellom Hamburg og Oslo for ca. 1000 kroner... hvis man er villig til et kompromis når det gjelder kjøring og søvn. Personlig foretrekker jeg å kjøre hele veien, men jeg kjører også strake 1800 Km uten overnatting når vi f.eks skal til sommerhuset i Frankrike...
erlend_p Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 hvorfor stresse med å kjøre fortest mulig, og ta den raskeste ruten når du sier du får betalt for timen? Hadde kost meg jeg da, holdt fartgrensen hele veien, tatt pauser når jeg trengte, overnattet hvis jeg ville....ikke noe stress
Fredrik Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 hvorfor stresse med å kjøre fortest mulig, og ta den raskeste ruten når du sier du får betalt for timen?Hadde kost meg jeg da, holdt fartgrensen hele veien, tatt pauser når jeg trengte, overnattet hvis jeg ville....ikke noe stress Det er ikke alle som oppfatter kjøring som stress... poenget er å ikke stresse når man kjører... ... Jeg liker å kjøre bil... iallefall når det handler om en roadtrip med en fornuftig bil. Rekorden er Gibraltar-Oslo direkte i en Porsche 928S... en distanse på godt og vel 4000 Km...
Espen M33 Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 hvorfor stresse med å kjøre fortest mulig, og ta den raskeste ruten når du sier du får betalt for timen?Hadde kost meg jeg da, holdt fartgrensen hele veien, tatt pauser når jeg trengte, overnattet hvis jeg ville....ikke noe stress Godt poeng. ta en fest og smak på det lokale ølet i enliten hyggelig dorf.. Jeg skal overnatte fredag-lørdag i en by som heter Goslar (sør-øst for Hannover) samt lørdag-søndag i Kiel.. Gleder meg til det.. Åsså blir det masse soving på båten som vanlig.. Sånn liker jeg å hente bil. Business and pleasure
Fredrik Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Godt poeng. ta en fest og smak på det lokale ølet i enliten hyggelig dorf.. Jeg skal overnatte fredag-lørdag i en by som heter Goslar (sør-øst for Hannover) samt lørdag-søndag i Kiel.. Gleder meg til det.. Åsså blir det masse soving på båten som vanlig.. Sånn liker jeg å hente bil. Business and pleasure Det er absolut et godt poeng, men jeg har hatt så mange turer på kontinentet at av og til er det fint med en roadtrip der kun bilen er i fokus. Da jeg var yngre (sånn ca. for 20 år siden) sov jeg ofte i bilen også... man får et spesielt forhold til bilen (som regel en Porsche) når man praktisk talt bor i den på lange turer sydover. Med jevne mellomrom (hver annen eller tredje natt) overnattet vi på hoteller... slik at vi var sånn nogenlunde siviliserte...
milhouse Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 har ikke tenkt til å stresse. Får jo betalt for timen, men har tenkt til å være effektivt. Har avgjørende eksamner om ikke så lenge, så det var en avvegning å si ja til denne jobben. Får titte litt på de alternativene du kom med fredrik. Takker Flyet går om 3 timer og skal hente bilen klokken 8 i morgen så får se hva som skjer.
Espen M33 Skrevet Mai 17, 2007 Skrevet Mai 17, 2007 Det er absolut et godt poeng, men jeg har hatt så mange turer på kontinentet at av og til er det fint med en roadtrip der kun bilen er i fokus. Da jeg var yngre (sånn ca. for 20 år siden) sov jeg ofte i bilen også... man får et spesielt forhold til bilen (som regel en Porsche) når man praktisk talt bor i den på lange turer sydover. Med jevne mellomrom (hver annen eller tredje natt) overnattet vi på hoteller... slik at vi var sånn nogenlunde siviliserte... Fredrik, du er gal. Sove i en Porsche...
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Fredrik, du er gal. Sove i en Porsche... Hehehe... jeg var gal... i dag overnatter jeg ikke i biler... ... Det er faktisk ganske god plass i de frontmotoriserte Porschene 924, 944 og 928 som jeg hadde... de har bl.a ganske brukbart med bagasjeplass og forseteryggene kan legges mer eller mindre helt ned. Akkurat som det ikke bygges 80-talls GTI biler mer... bygges det heller ikke skikkelige og lette sports-kontinentkryssere mer... eller såkalte "GT" biler... Porsche 944 Turbo anno 1985
Espen M33 Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Eneste kjøretøyet jeg med viten og vilje har sovet i er en Leopard A1N5. Pluss at jeg en gang uheldigvis måtte ta til takke med baksetet i en granada.. Usikker på hva som var verst... Takker det tyske land som har billige hoteller å by på så jeg slipper å sove i bilen
Fredrik Skrevet Mai 18, 2007 Skrevet Mai 18, 2007 Eneste kjøretøyet jeg med viten og vilje har sovet i er en Leopard A1N5. Pluss at jeg en gang uheldigvis måtte ta til takke med baksetet i en granada.. Usikker på hva som var verst... Takker det tyske land som har billige hoteller å by på så jeg slipper å sove i bilen Det var billige hoteller på 80-tallet også, men litt av opplevelsen når man var i begynnelsen av 20 årene og kjørte Porsche var nettopp skikkelige roadtrip´er på kontinentet der man kjørte over 5-6 Alpepass i løpet av en dag og overnattet i bilen. Jeg behøver vel ikke å legge til at det med og kjøre frem og tilbake på stripa for vise frem bilen aldri har vært min greie...
milhouse Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 Da var turen vel gjennomført. Hadde en snittfart på 126 gjennom tyskland og 114 hele veien. Så det tok 13 timer 45 minuttter Var innom en audi forhandler som lå i nabobygget der jeg hentet bilen. Sto en fet r8, diverse abt audier, hvit tt osv der. Stå også en strøken z3 coupe med 19 tommer og doble utblåsere. Skal prøve å legge ut bilder i morgen. Noen som har forslag til sted å legge bildene, dvs ikke imageshacke, da det sjelden funker synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå