Nautiluz Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Siden det er så mange her som lurer på hvordan en støper om dørsider så har jeg laget en liten guide på hvordan det kan gjøres. I denne DIYèn så støpes ikke hele dørsiden om. Det blir kun lagt på en "baffel plate" som er tilpasset døren. Orginal og urørt E34 dør. Ikke fult så urørt lengre. Lettere å lage en ny plate så lenge det er flatt. Lager til en mal. Så en til hver dør. I denne døren skal det monteres 2stk 6.5" frontsett så MDF ringer er frest ut. Det er også freset ned 6mm spor så deklsene vil passe nedi. Husk å ha 2-3mm til gode rundt platen. Siden det skal støpes på denne. Den skal også trekkes med sky så den skal også med regnes. Vinker til ringene i ønsket pos/vinkel. Varmelim er enkelt å bruke til å lime sammen "rammen" som holder ringene på plass. Her er det strekt på stoff som er klart til å bli smurt polyester på. Polyester på smurt Skjært ut i MDF platen så en kommer til å for å legge på glassfiber. Lagt på sparkel som er lett å pusse. Ferdig pusset. Har også lagt på ett par lag med glassfiber på baksiden som en ser her. For å stive av mere. Dette gjøres da før trekkingen, men glemte å ta bilder av det.. Men nå er det klart til trekking. Ferdig.. Så er det bare å få skrudd det fast i dørsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nilsen Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Kjempe, dette blir en bra diy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 17, 2007 Share Skrevet Mai 17, 2007 Kjempebra! No vart det fristande å bygge (enda) større anlegg i bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Pent Michael! (tråden er oppdatert for de som ikke har lagt merke til det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 Blei jo bra dette Michael. Men føsj så grimme griller. Her skulle du brukt noen helt anonyme sorte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ja, ikke helt min stil detta. Ville egentlig brukt skye jeg. Men han hadde ikke tid til å vente på dem lengre så da var filten nødløsning. Grillene synes hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mai 23, 2007 Share Skrevet Mai 23, 2007 ikke gjør sånt! det frister bare den allerede hardt rammede lommeboka! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nico_18 Skrevet Mai 24, 2007 Share Skrevet Mai 24, 2007 åssen stoff har du smurt polyester på der? utrolig bra forseggjort og ser veldig enkelt ut send gjerne en PM med hvordan stoff det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Mai 24, 2007 Share Skrevet Mai 24, 2007 Blir det der stivtnok ? 1 lag tøy, sparket og trekk til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAL_535i Skrevet Mai 24, 2007 Share Skrevet Mai 24, 2007 åssen stoff har du smurt polyester på der? utrolig bra forseggjort og ser veldig enkelt ut send gjerne en PM med hvordan stoff det er Ser ut som et dynetrekk spør du meg.. Har samme mønsteret selv =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2007 Blir det der stivtnok ? 1 lag tøy, sparket og trekk til slutt? My bad. Glemte ett bilde over der. Har seff lagt på noen lag med glassfiber fra baksiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottis Skrevet Mai 26, 2007 Share Skrevet Mai 26, 2007 eg lurerer også åssen stoff har du smurt polyester på der? send gjerne en PM med hvordan stoff det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Mai 28, 2007 Share Skrevet Mai 28, 2007 Hvorfor ikke lage en egen plass for Bilstereo på DIY siden Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet Juni 7, 2007 Share Skrevet Juni 7, 2007 Ja, det hadde vært bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Juni 7, 2007 Share Skrevet Juni 7, 2007 mine bønner er hørt har lurt litt på hvordan man skal gjøre dette=) takk for en kjempe fin guide Nautiluz;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå