Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det er jo merkelig om det ikke er m20b0 på liesta. er jo det som er 2l sekseren...

Kan ikke si jeg ser det jeg heller, det nærmeste må være M20/B25.

Hva var det du lurte på da?

M20B20 har vel 12ventiler og 129 hester, mens M50B20 har 24 ventiler og 150 hester.

Skrevet
det er jo merkelig om det ikke er m20b0 på liesta. er jo det som er 2l sekseren...

Kan ikke si jeg ser det jeg heller, det nærmeste må være M20/B25.

Hva var det du lurte på da?

M20B20 har vel 12ventiler og 129 hester, mens M50B20 har 24 ventiler og 150 hester.

Neei skal bygge om fra den 2,0L til 2,5L....Ka som må evt skiftast for å få den til å passe??bremser går vell ok uten å skifte,men tenkte på ledningsnettet om de må skiftast?Er ikkje de nokk å skifte sjølve ledningsnettet i motor rom?og hjerna?

Skrevet

er helt kurant å bytte til en m20b25, men å bygge om fra 12v sekser til 24v sekser er mye jobb. har med hoved lednings koblingen å gjøre. på 12v bil er stikket hun plugger mens på 24v bil er det han plugger. viss du skjønner. blir litt krasj viss det skal plugges sammen. mange som har brent seg på dette lempet motor nedi og ska bare plugge motor nettet til bilen også passet liksom ikke dette helt. bruk enten en m20b25motor eller en m30b35motor det er bolt on uten noen videre problemer. korrekt meg viss jeg tar feil her. :roll:

Skrevet
er helt kurant å bytte til en m20b25, men å bygge om fra 12v sekser til 24v sekser er mye jobb. har med hoved lednings koblingen å gjøre. på 12v bil er stikket hun plugger mens på 24v bil er det han plugger. viss du skjønner. blir litt krasj viss det skal plugges sammen. mange som har brent seg på dette lempet motor nedi og ska bare plugge motor nettet til bilen også passet liksom ikke dette helt. bruk enten en m20b25motor eller en m30b35motor det er bolt on uten noen videre problemer. korrekt meg viss jeg tar feil her. :roll:

Okeey,takker for svar;)

Bli ikkje bygget om til 24v.Blir en 12v...Menne hjerna må byttast om en skal sette i en m20b25 sant?eller en m30b35?

Skrevet

ja hjerne må byttes. er det store stikket som er problemet kontra 24 og 12v. men tar du en m30 b35 motor er det bare plug and play for å si det sånn, mener det må legges opp en pluss kabel til coilen men er ikke sikker. er mest m50 motorer jeg bygger på.

Skrevet

det enkleste er å hive nedi en m20 b25 motor da bruker du 2,5 ledningsnettet. er to utgaver med ledningsnett til de m20b25 motorene. ene har noen følere på girkassen men tror det er motorer før 86??er ikke sikker men det er enklest å bruke det nettet som ikke har disse følerne. ska du allikevel bruke et nett med disse så må du bruke en girkasse som har det samme.

Skrevet
det enkleste er å hive nedi en m20 b25 motor da bruker du 2,5 ledningsnettet. er to utgaver med ledningsnett til de m20b25 motorene. ene har noen følere på girkassen men tror det er motorer før 86??er ikke sikker men det er enklest å bruke det nettet som ikke har disse følerne. ska du allikevel bruke et nett med disse så må du bruke en girkasse som har det samme.

okey..menne m20 b25 er en 12v motor?og M50 en 24v?

Går det and å bruke gir kassa som står på en m20b20?evt.einaste føleren som var der er revers bryteren

Skrevet
ja m50 er de sekserne som ble levert i 90/91 og oppover. holder personlig på med en m50 motor fra 91 som er gjort en del med.

stemmer,hadde sjøl en 520 med m50 før...men takk for info.Må bare finne en 2,5 no...Noe erfaring med å montere turbo kit?

Skrevet

er ikke helt inne på de der m20motorene men tror det er et fett kass årsmodell selve motoren er men motor nettet mener jeg du må ha fra en som er nyere enn 86 men er ikke helt sikker. du må i hvertfall ha et lednings nett uten de følerne på kassen. de følerne er veiv sensorer og motoren bruker de til å gi signal til styringen om når og hvordan den ska gi gnist og slikt. mens den andre uten de følerne på kassen tar signalet fra fordeleren. er ikke hundre prosent sikker på dette er bare noe jeg har hørt fra andre bmw folk da men. jeg har egentlig aldri skrudd noe særlig på disse gamle tikkende bombene. hehe 24v er den beste motoren bmw har lagd mener jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...