Anderslien Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Jeg skal bytte olje nå samtidig som jeg skrur igjen de boltene på oljepumpa. Jeg har sett en sånn tabell av valvoline, og der står det annbefalt at jeg skal ha 10w40 del syntetisk olje. Stemmer dette? Hva slags oljeslag kommer denne med fra fabrikk? (Castrol?)
Haug530D Skrevet Mai 19, 2007 Skrevet Mai 19, 2007 Bmw anbefaler vel å bruker Castrol, men jeg har holdt meg til Mobil1 sin olje på de to foregående Bmw'ene mine og de har omtrent ikke brukt en dråpe olje, jeg ble anbefalt at jeg ikke hadde Mobil1 sin syntetiske olje på E28'n når jeg hadde den, pga at den er så tynn at oljen kunne renne gjennom pakninger, men den brukte faktisk ikke en dråpe olje.
Anderslien Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Skrevet Mai 19, 2007 Jeg har også hørt mye om at du bør bruke Castrol på bmw. Men er vel ikke så stor forskjell på de oljeslagene. Men du vet ikke hva slags castrol olje?
FlyBoy Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Da jeg byttet olje på min bil (M60 motor) kjøpte jeg olja på BMW og sa at jeg skulle ha en olje anbefalt denne motoren. De kom med 5w40 til meg, og sa at det var denne type olje jeg skulle ha til denne type motor.
Anderslien Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Skrevet Mai 20, 2007 Det er 5w40 som er på nå da. Fikk du hel syntetisk eller del syntetisk når du kjøpte til din? Og hva slags merke?
Kjetil Sømme Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Bruk en god helsyntetisk olje med 5w-40. Bytt olje og filter litt oftere enn serviceindikatoren sier, så har motoren det helt topp.
Geir Anders Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Castrol TSW 5-40 er fint. Og bytt gjerne ved hver 7-8k passerte som Kjetil sier, så har motoren det bra.
FlyBoy Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Oljen jeg fikk var Castrol TXT Softtec 5w40 (advanced engines) Helsyntetisk.
Anderslien Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Skrevet Mai 21, 2007 Oljen jeg fikk var Castrol TXT Softtec 5w40 (advanced engines)Helsyntetisk. Jeg var hos min bmw forhandler i dag og han annbefalte også den du sa der. Så tror jeg kommer til å bytte til den samtidig som jeg bytter filter og skrur igjen de skruene på oljepumpa.
FlyBoy Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Sikkert ikke dumt det. Kjekt å vite at ting er i orden. Skal om en ukes tid bytte igjen på min, og tar da samtidig olja og filteret til girkassa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå